بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر : ۵۸۵۷۳
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، مجید قاسمی در پنجمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی با اشاره به ارتقاء سطح علمی مدیران و حسابداران مالی اشاره کرد و گفت: در بخش حسابداری باید ببینیم آیا از نظر نرم‌افزاری می‌توانیم در مدت کوتاهی سود یک شرکت را حساب کنیم یا خیر. این مسئله و محاسبه چنین سودی در اکثر شرکت‌های ما امکان‌پذیر نیست زیرا بخش نرم‌افزاری این حوزه فعال نیست.
وی افزود: با توجه به این مسائل انتظار حرفه‌ای شدن را از حرفه حسابداران داریم و باید اشاره کنم به دلیل عدم حمایت از این انجمن‌ها، رنگ آنها در اقتصاد کمرنگ شده و نیاز مالی در این زمینه نیز باعث شده موفقیت‌ چندانی نداشته باشند.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به اینکه در زمینه حسابداری و دوره‌های تحصیلی صنعت بانکداری و بیمه این کمبود را احساس می‌کند گفت: نظام بانکی می‌تواند یکی از سرمایه‌گذاران در این حوزه باشد.
وی ادامه داد: اقتصاد کشور در شرایطی تورمی قرار دارد و نتوانسته‌ایم طی این چند سال از آن خارج شویم. وقتی تورم در کشور وجود دارد فعالیت‌های اقتصادی هر سال سود زیادی را نشان می‌دهد اما ارزیابی عملکرد نسبت به سود ظاهری کمتر است. هر ساله درآمد شرکت‌ها رشد می‌کند ولی هرگز بدون تورم این درآمدها محاسبه نشده است. همه این مسائل نشان‌دهنده اشکال در ساختار بنگاه‌ها و بهره‌وری است،بنابراین اگر درآمدها را جدا از تورم محاسبه کنیم کمتر خواهد بود.
قاسمی با اشاره به اینکه در حرفه حسابداری و مالی باید یک نگاه جدی وجود داشته باشد، گفت: بانک پاسارگاد از ابتدای تأسیس تلاش کرد سطح حرفه‌ای را در بین همکاران خود عمیق کند.همچنین باید اشاره کنم در دنیا انجمن‌های حرفه‌ای بیش از اینکه در کشور ما فعال هستند و ما به عنوان نماینده صنعت بانکداری آمادگی این را داریم که انجمن این حرفه را در بخش بانکداران آغاز کنیم.
وی در پایان گفت: از طریق این انجمن می‌توانیم به صنعت بانکداری و جامعه حسابداری کشور کمک کنیم و حامی و پشتیبان این حرفه باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر