بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
گفتگو با معاون مالی شرکت صنعتی بوتان:

آغاز پذیره نویسی اوراق مشارکت بوتان از فردا در فرابورس

شرکت صنعتی بوتان نیز در راستای گسترش خطوط تولیدی خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت به ارزش 20 میلیارد تومان در فرابورس کرده است
کد خبر : ۵۸۹۱۲

توسعه و گسترش دامنه فعالیت های یک شرکت همواره جزو برنامه هایی است که برای بهبود وضعیت تولید و افزایش سودآوری می تواند از سوی مدیریت آن دنبال شود.

شرکت صنعتی بوتان نیز در راستای گسترش خطوط تولیدی خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت به ارزش 20 میلیارد تومان در فرابورس کرده است.

مسعود ابراهیمی، معاون مالی شرکت صنعتی بوتان در رابطه با اقدام اخیر این شرکت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: به منظور راه اندازی خط تولید رادیاتور آلومینیومی که نیاز به سرمایه ای بالغ بر 390 میلیارد ريالی دارد، تصمیم به انتشار اوراق مشارکت به ارزش 200 میلیارد ريال گرفته شد.

بر همین اساس پذیره نویسی این اوراق از روز آتی به مدت یک هفته در بازار سوم فرابورس آغاز می شود که مبلغ اسمی این اوراق یک میلیون ريال می باشد.

وی با اذعان به اینکه این اوراق با نام و قابل معامله در فرابورس است، اظهار داشت: سود این اوراق هر سه ماه یک بار پرداخت می شود و سرمایه گذاران این اوراق پس از پایان دوره پذیره نویسی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس می توانند به معاملات دسته دوم این اوراق اقدام کنند.

معاون مالی "لبوتان" همچنین اظهار داشت: با ورود نقدینگی از این محل به عنوان یکی از ابزارهای نوین مالی در تأمین سرمایه مورد نیاز، برای ورود تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز به کشور اقدام می شود.

البته مذاکراتی در این رابطه با فروشنده تجهیزات صورت گرفته تا در اسرع وقت و طبق برنامه زمان بندی، خط تولید رادیاتور آلومینیومی راه اندازی شود.

وی در خصوص علت ایجاد وقفه در انتشار این اوراق خاطر نشان کرد: انتشار این اوراق باید پیش از این انجام می شد، اما به دلیل مصوبات اخیر بانک مرکزی در رابطه با واردات ماشین آلات و محدودیت های موجود ناشی از نرخ ارز، این برنامه با تأخیر همراه شد، اما با رفع شدن تمام موانع، از روز آتی پذیره نویسی این اوراق آغاز می شود تا با افزودن مبلغی از آورده نقدی شرکت به نقدینگی حاصل از پذیره نویسی، سرمایه مورد نیاز این خط تولید به طور کامل تأمین شود.

ابراهیمی در رابطه با فروش "لبوتان" طی عملکرد شش ماهه اول نیز گفت: فروش شرکت به دلیل عدم تأمین به موقع قطعات مورد نیاز به خاطر تحریم های اقتصادی با مشکلاتی مواجه شده بود، اما در ارایه گزارش های عملکرد بعدی قطعاً برنامه های پیش بینی شده تحقق می یابد.

وی با اعلام اینکه EPS شرکت در عملکرد 9 ماهه با تعدیل خاصی همراه نخواهد بود، از اعلام به موقع اطلاعات مالی این دوره به سازمان بورس خبر داد.

معاون مالی شرکت صنعتی بوتان در رابطه با سهام کاشی کرد که جزو شرکت های سرمایه پذیر و البته زیان ده "لبوتان" است و با وضعیت مناسب صنعت کاشی و سرامیک، عکس العملی به اقبال بازار از خود نشان نمی دهد، گفت: کاشی کرد با زیان جزیی همراه است، اما با توجه به اینکه شرکت جدیدی بوده و افزون بر آن تاکنون فروش مناسبی نیز داشته، می تواند با جبران زیان انباشته خود تا پایان سال جاری نیز سودآور شود.

ابراهیمی در خاتمه سخنان خود افزود: در حال حاضر تمام تلاش این شرکت بر این امر استوار است تا به ظرفیت مناسبی از تولید رسیده و با افزایش میزان فروش، ظرفیت کامل خود را محقق سازد و به سود دهی دست یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر