بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۹
کویچیرو گمباوزیر امور خارجه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله العطیه، معاون نخست­ وزیر قطر، به خبرنگاران اعلام کرد که طبق توافقات به عمل آمده،از این پس قطر نفت مورد نیاز کشورش را تامین خواهد کرد.
کد خبر : ۵۹۲۶۸

با توجه به شرایط پیش ­آمده برای ایران، قطر آماده تامین نفت مورد نیاز ژاپن است.به گزارش گروه بین الملل بورس نیوز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ از دوحه، کویچیرو گمباوزیر امور خارجه ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله العطیه، معاون نخست­ وزیر قطر، به خبرنگاران اعلام کرد که طبق توافقات به عمل آمده،از این پس قطر نفت مورد نیاز کشورش را تامین خواهد کرد.

بدین ترتیب ژاپن خواهد توانست کاهش واردات نفت خود از ایران را جبران کند. پیش از این عربستان نیز برای افزایش صادرات نفت خود به ژاپن اعلام آمادگی کرده بود.

آمارهای منتشرشده از سوی دپارتمان انرژی آمریکا حاکی از این است که در سال 2009 ژاپن 12 درصد از نفت مورد نیاز خود را از قطر تامین نموده و این کشور پس از عربستان سعودی و امارات، سومین تامین­کننده بزرگ نفت ژاپن بوده است.

علاوه بر این، ژاپن که بزرگترین واردکننده ال ان جی جهان است، بخشی از نیاز خود را از قطر که بزرگترین صادرکننده این محصول در جهان است تامین می­کند.

پس از زلزله ماه مارس 2011 که منجر به کاهش بازدهی نیروگاههای هسته­ای ژاپن شد، واردات ال ان جی این کشور از قطر افزایش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر