بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰
مدیر مالی شرکت جوشکاب یزد با اعلام تعدیل مثبت EPS گفت:

پیشنهاد تقسیم 60 درصدی سود به مجمع عادی سالیانه

در گزارش های ارسالی به سازمان بورس اوراق بهادار، به موضوع احتمال ایجاد نوسان قیمت در بازارهای جهانی برای فلز مس اشاره شده و تأکید گردیده که قیمت مواد اولیه مصرفی می تواند با رشد همراه شود
کد خبر : ۵۹۳۰۹

شرکت جوشکاب یزد در پایان معاملات روز گذشته با اعلام پیغام ناظر بازار به جهت ارایه تعدیل مثبت EPS سال مالی منتهی به 91.6.31 متوقف شد. توقف نماد معاملاتی "بکاب" طی روز اخیر در حالی صورت گرفت که این شرکت طی یک اطلاعیه برای تصویب صورت های مالی عملکرد 12 ماهه سال مالی 90 تمامی سهامداران خود را به مجمع عادی سالیانه که مورخ 28 دی ماه جاری برگزار می شود، دعوت کرده است.

حمید گودرزی، مدیر مالی شرکت جوشکاب یزد، در رابطه با اعلام این تعدیل EPS در بودجه سال مالی 91 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: با توجه به اینکه فروش تولیدات در سال مالی 91 با افزایش همراه بوده که دلیل آن نیز افزایش نرخ محصولات است، از همین رو EPS سال مالی جاری "بکاب" با تعدیل مواجه شده است.

وی با اشاره به روند قیمت فلز مس در بازارهای جهانی طی سال جاری و نوساناتی که در این مدت در بازار این فلز روی داد، در خصوص بودجه سال مالی 91 گفت: در گزارش های ارسالی به سازمان بورس اوراق بهادار، به موضوع احتمال ایجاد نوسان قیمت در بازارهای جهانی برای فلز مس اشاره شده و تأکید گردیده که قیمت مواد اولیه مصرفی می تواند با رشد همراه شود. چرا که شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و روابط تجاری با سایر کشورها نیز روی نرخ ها اثرگذار است.

اما شرکت سعی دارد با مدیریت بهینه امور، حداقل میزان تعدیل سود هر سهم را در طول سال از محل رشد قیمت مس داشته باشد و در راستای بودجه پیش بینی شده به حرکت خود ادامه دهد.

مدیر مالی شرکت جوشکاب یزد در رابطه با افزایش سرمایه 100 درصدی اعمال شده و ثبت آن اظهار داشت: موضوع ثبت افزایش سرمایه اخیر شرکت در حال پیگیری است و با دریافت معافیت ماده 138 قانون مالیات ها از اداره امور مالیات و دارایی درصدد رفع نواقص موجود هستیم، تا هر چه سریع تر سرمایه جدید شرکت به ثبت برسد.

وی افزود: با استفاده از این افزایش سرمایه که در راستای راه اندازی خطوط جدید و جایگزینی خطوط فعلی انجام شده، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و مراحل نصب آنها نیز به اتمام رسیده که در حال حاضر تولید آزمایشی آنها نیز آغاز شده است.

بر همین اساس با بکارگیری تجهیزات جدید و با ورود آنها به چرخه تولید، میزان تولید محصولات به صورت چشمگیری افزایش می یابد. اما این رشد منوط به تأمین به موقع مواد اولیه لازم است.

گودرزی خاطر نشان کرد: استفاده از این ماشین آلات جدید خریداری شده به عنوان جایگزین بخشی از خطوط قبلی، می تواند زمان توقف احتمالی خطوط و فرآیند تولید را در طول یک سال مالی کاهش داده و این زمان را به حداقل برساند.

از همین رو به شرط آنکه مواد اولیه مورد نیاز تولیدات تأمین شود، تا اواخر بهمن ماه این خطوط تولید رسمی خود را آغاز خواهد کرد.

مدیر مالی "بکاب" در خاتمه سخنان خود با اذعان به اینکه پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع عادی سالیانه بر تقسیم 60 درصدی سود محقق شده در پایان سال مالی 90 بین سهامداران خواهد بود، تأکید کرد: در جریان پرداخت سود مصوب مجامع عادی سالیانه شرکت در سنوات گذشته، همواره مشکلاتی در این رابطه برای برخی سهامداران وجود دارد. چرا که تعدادی از سهامداران شماره حساب بانکی خود را به شرکت اعلام نکرده و یا اشتباه اعلام می کنند. در نتیجه در مقاطعی امکان پرداخت سود سهام به برخی از سهامداران وجود دارد.

بر همین اساس از تمامی سهامداران "بکاب" تقاضا می شود شماره حساب بانکی (ترجیحاً بانک صادرات) خود را در اسرع وقت به امور سهام اعلام کنند تا در فرآیند پرداخت سود سهام آنها مشکلی ایجاد نشود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر