بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۴
مدیر عامل فرابورس ایران با اعلام اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در روزهای آتی عرضه می شود دلیلی اصلی تعویق این عرضه را اعلام کرد
کد خبر : ۵۹۴۱۸

مدیر عامل فرابورس ایران با اعلام اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در روزهای آتی عرضه می شود دلیل اصلی تعویق این عرضه را اعلام کرد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، مصطفی امید قائمی گفت: به طور قطع بلوك 55 درصدی هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در بازار سوم فرابورس عرضه می شود اما با توجه به اینکه بر اساس شرایط رقابت سازمان خصوصی سازی و آیین نامه مشتریان استراتژیك برای این عرضه، متقاضیان باید تایید صلاحیت شوند و مراحل تایید صلاحیت متقاضیان طولانی شده است ، این عرضه تعویق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه بزودی زمان این عرضه اعلام می شود، ادامه داد: عرضه سهام هواپیمایی هما به متقاضیان خریدی كه صلاحیت عمومی آنها مورد تایید قرار گیرد در بازار سوم فرابورس، به صورت یكجا عرضه می شود.

امید قائمی یاد آور شد ارزش پایه این شركت 15 هزار و 840 میلیارد ریال برآورد شده و سازمان خصوصی سازی 214 میلیون و 895 هزار و175سهم از این شركت را به قیمت پایه هر سهم 73 هزار و 711ریال عرضه می كند.

وی ادامه داد: قیمت فوق قیمت پایه سهام است و بالاترین قیمت پیشنهادی مبنای ثمن معامله قرار می گیرد.

به گفته وی عرضه ها به صورت یكجا و در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است و حداقل پیش پرداخت نقدی برای هواپیمایی هما 20 درصد و مابقی به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن 8 ساله اعلام شده است.

امید قائمی با بیان این که نرخ سود فروش اقساطی 12 درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه است، تصریح كرد: زمینه فعالیت هواپیمایی هما، خرید، فروش و اجاره هواپیما و موتور و متفرعات آن، انجام پروازهای دربست و حمل و نقل مسافر و بار و پست است. دولت جمهوری اسلامی مالك 70 درصد سهام و شركت های سرمایه گذاری استانی مالك30 درصد سهام آن محسوب می شود.

وی با اشاره به اینكه سرمایه این شركت 3 هزار و 907 میلیارد و185 میلیون ریال است، افزود: در ارزش گذاری سهام هواپیمایی هما، ارزش برند به مبلغ 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده شامل مبلغ 10 هزار میلیارد ریال بابت ارزش نام و علامت تجاری و مبلغ 5 هزار میلیارد ریال بابت ارزش مجوزها، امتیازات خدمات فرودگاهی، دانش فنی و نیروی انسانی متخصص منظور شده است.

مدیر عامل فرابورس در پایان تاكید كرد: كارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه برای هواپیمایی هما 475 میلیارد و 204 میلیون و 147 هزار و333 ریال است در تضمین تعهدات به حساب شركت سپرده گذاری مركزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز و یا ارایه کنند و سازمان خصوصی سازی در رد یا قبول هر یك از پیشنهادات مختار است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر