بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر : ۵۹۴۶۷
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس،مجید نوروزی که از سال 80 به عنوان کارشناس نظارت بر کارگزاران سازمان قبلی بورس و کارشناس و معاون امور پذیرش شروع به فعالیت کرده بود، با تشکیل شرکت بورس در سال 85 به عنوان مدیر پذیرش اوراق بهادار منصوب شد. حال بعد از گذشت 10 سال این مدیر از سمت خود استعفا کرده و به شرکت تامین سرمایه سپهر (وابسته به بانک صادرات) پیوسته است،اما معاون و مدیرعامل شرکت بورس فعلا" با این استعفا موافقت نکرده و وی را به مرخصی فرستاده اند.

در طول مدیریت نوروزی 25 شرکت بزرگ و کوچک مشمول اصل 44 و خصوصی مانند ملی مس،فولادمبارکه، مخابرات، بانک ها و بیمه ها، پتروشیمی ها، کشتیرانی، بانک سینا، سرمایه گذاری امید و غیره وارد بازار سهام شده بودند.

ازطرف دیگر ابوالفضل شهر آبادی نیز که از سال 83 با تالار منطقه ای قزوین شروع به فعالیت در بازار سرمایه کرده و از تیر 88 به سمت مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس منصوب شده است،به دلیل رویه تغییر فعالیت در هر سه سال ، از سمت خود استعفا کرد که مورد موافقت مسئولان شرکت بورس قرار گرفته است. وی در طول 15 سال فعالیت، 5 بار تغییر سمت و مکان داده است.

این در حالی است که 15 تیر سال جاری نیز معاون نظارت بر ناشران و امور اعضا شرکت بورس (محمدرضا رستمی) بعد از سه سال همکاری با بورس اوراق بهادار به مجموعه بانک تجارت پیوست. پیش ازوی نیز محسن قاسمی مدیر امور ناشران بورس نیز به کارگزاری بانک ملی ایران پیوسته بود.

عمده این تغییر و تحول در بدنه میانی بورس اوراق بهادار ناشی از دلایلی چون پیشنهاد بهتر حقوق وپست در سایر بخش های بازار سرمایه،انگیزه‌های شخصی برای پیشرفت،وجود برخی محدودیت ها در سطح کلان تر، استفاده از برند بورس برای ارتباط گیری است که در این میان جای خالی تربیت نیروی انسانی کارآمد و با تجربه و جانشین پروری کاملا" محسوس است. به طوری که هر چند وقت یکبار تعدادی از کارشناسان و مدیران بورس اقدام به کناره گیری می کنند که موجب سخت شدن پیدا کردن جانشینی شایسته می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر