بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر : ۵۹۶۴۹
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تصمیمات اتحادیه اروپایی در قبال کشورمان بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد. 
 
شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپایی در نشست روز دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه سیاست های غیر قانونی خود، تصمیماتی غیرمنطقی و توجیه ناپذیر در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران اتخاذ کرد.

جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن این حرکت غیراصولی و با تأکید مجدد بر سیاست های مسئولانه خود مبنی بر تنظیم  روابط با کشورهای جهان براساس حقوق و مقررات بین المللی و اصول احترام متقابل معتقد است که این تصمیمات آثار و پیامدهای ناگواری برای مردم اروپا و دیگران خواهد داشت.

 در ادامه این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تأکید و همواره همکاری در چارچوب تعهدات خود به آژانس بین المللی انرژی اتمی را ادامه داده و از هرگونه تلاشی برای شفاف تر کردن برنامه هسته ای خود دریغ نکرده است.

به نظر می رسد اتحادیه اروپایی در دنباله روی غیر منطقی از سیاست های آمریکا به منظور فرافکنی مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود درصدد انحراف افکار عمومی از بیداری عدالتخواهانه مردمی و جنبش ضد تبعیض و سرمایه داری توسط فضاسازی های غیر واقعی می باشد.
 
این بیانیه می افزاید: ملت ایران بارها اثبات کرده است که هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست کشیدن از حقوق مشروع و قانونی خود نبوده و مسلماً با ایستادگی در چارچوب اصول عدالت خواهی و اعتقاد به صلح و ثبات بین المللی در آینده نیز تسلیم چنین روش هایی نخواهد شد و این مسئله را به رهبران کشورهای غربی گوشزد می کند که حرکت تقابلی با استقلال و پیشرفت کشورهای مستقل به مشکلات پیچیده دنیای کنونی خواهد افزود. 
مسئولیت پیامد این گونه تصمیمات نسنجیده و تلاش برای ایجاد تنش و بحران آفرینی بر عهده اتحادیه اروپایی خواهد بود. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر