بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر : ۶۰۰۱۵

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسدالله عسگر‌اولادی در یازدهمین نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: بانک مرکزی وظایف خودش را در برابر ارز انجام نداده است. جایگاه ارز صادراتی کجاست یعنی صادر کننده‌ها باید ارز را با قیمت 1226 تومان بفروشند. اصلا چگونه باید ارز را وارد کشور بکنند.

وی افزود: چگونه مسافر را اجبار می‌کنید که فقط یک بار ارز بگیرد و چگونه به افراد مقیم ارز نمی‌دهند اینها چه باید بکنند افراد بیمار چه باید بکنند ارز تک‌نرخی به معنای آن است که ارز به اندازه ظرفیت بازار موجود باشد ما 1150 قلم کالا داریم که ورودشان مجاز است اما نمی‌توانند ارز تک نرخی بگیرند.

وی تصریح کرد:ارز تک نرخی فقط برای کالاهای اصلی و اساسی است مثلا اسباب بازی بچه‌ها باید با چه نرخی وارد شود ارز را از کجا بخرد مسلما باید از بازارهای فرعی ارز را وارد کند.

عسگر اولادی گفت: بانک مرکزی باید به بخش خصوصی احترام بگذارد وقتی کالایی ثبت سفارش می‌شود یعنی مجاز است اما چرا ارز تک‌ نرخی نمی‌تواند بگیرد.

وی افزود: ارز 1226 تومانی مناسب نیست و نمی‌تواند موفق شود دولت نمی‌تواند با ارز 1226 تومانی التهاب بازار را بخواباند. نرخ ارز باید 1420 تومان باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر