بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر : ۶۰۰۹۴
فارس: کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه خواهد داشت. 

در این جلسات علاوه بر بررسی طرح تأسیس سازمان نظام مددکاری اجتماعی جمهوری اسلامی، طرح تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران را بررسی خواهد کرد. 

همچنین اعضای این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه خود، لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور را بررسی می‌کنند. 

بررسی طرح اصلاح ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و انتخاب دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور از دیگر دستورکارهای اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات است. 

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در جلسات یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده خود، علاوه بر بررسی لایحه بودجه ۹۱ کل کشور، بررسی طرح تاسیس سازمان ملی استاندارد را نیز در دستور دارند. 

همچنین بررسی طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است، رسیدگی به طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۱۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بررسی مسائل و مشکلات مربیان بهداشت آموزش و پرورش از دیگر دستورکارهای جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس است. 

کارگروه رفاه اجتماعی این کمیسیون نیز بررسی طرح احتساب سابقه تدریس معلمان حق‌التدریس استخدامی در آمزش و پرورش را ادامه داده و کارگروه موارد خاص کمیسیون اجتماعی نیز طرح ناظر بر تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد را که از شورای نگهبان اعاده شده است، بررسی می‌کنند. 

اعضای کمیسیون انرژی نیز همچون هفته‌های گذشته در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آینده جلسه دارند و در این جلسات علاوه بر بررسی لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور در بخش صنعت نفت و با حضور مسئولان مربوطه، دو نفر از اعضا کمیسیون را جهت شرکت در کمیسیون تلفیق انتخاب می‌کنند. 

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز در ۷ جلسه هفته آینده خود تنها کلیات لایحه بودجه سال ۹۱ را بررسی می‌کنند. 

هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در واگذاری و پرداخت سود سهام عدالت این کمیسیون نیز در روز یکشنبه برای بحث و تبادل نظر پیرامون گزارش‌های واصله درباره موضوع تحقیق و تفحص تشکیل جلسه می‌دهد. 

کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد و در این جلسات مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای پاسخ به سوالات علی‌اکبر اولیا نماینده مردم یزد و صدوق، سیدعلی موسوی‌جرف نماینده مردم آبادان و محمد‌قیوم دهقانی نماینده مردم ایرانشهر حاضر می‌شود. 

همچنین اعضای این کمیسیون، گزارش رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌ پزشکی درباره بررسی وضعیت تولید، واردات و چالش‌های پیشروی این صنعت را استماع کرده و پس از آن وضعیت سلامت کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور بررسی می‌کنند. 

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته آتی جلسه دارند. 

در این جلسات لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور در بخش‌های صنعت، معدن و ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، صنایع پتروشیمی و صنایع دفاع از سوی کارگروه‌های تخصصی کمیسیون صنایع و معادن مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

همچنین در جلسه روز سه‌شنبه نیز دو نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور انتخاب می‌شوند. 

نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در جلسه روز یکشنبه هفته آینده، علاوه بر انتخاب دو نفر از اعضای این کمیسیون برای عضویت در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، کلیات بودجه سال آینده در حوزه آب و فاضلاب وزارت نیرو، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور، وزارت کشور و شهرداری‌های کلان‌شهر‌ها را بررسی می‌کنند. 

همچنین در روز سه‌شنبه نیز اعضای این کمیسیون کلیات لایحه بودجه ۹۱ کل کشور در بخش شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بررسی می‌کنند. 

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در هفته آینده بررسی لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور در بخش‌های فرهنگی و رسانه‌های گروهی و میراث فرهنگی و گردشگری و جوانان و سایر دستگاه‌های فرهنگی و همچنین انتخاب دونفر از اعضا کمیسیون جهت عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۱ کل کشور در دستورکار دارند. 

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز با برگزاری جلساتی در هفته آینده علاوه بر بررسی کلیات بودجه سال آینده کشور، دو نفر از اعضای کمیسیون خود را برای عضویت در کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور انتخاب می‌کنند. 

همچنین بررسی طرح کاداستر نیز در کارگروه تخصصی حقوق خصوصی کمیسیون قضایی مجلس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بررسی می‌شود. 

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در جلسات هفته آینده کلیات لایحه بودجه سال ۹۱کل کشور در بخش کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست را در دستور کار خود دارند.

همچنین بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۹۱ کل کشور فصل منابع آب وزارت نیرو و سازمان هوا‌شناسی نیز از سوی اعضای این کمیسیون در روز سه‌شنبه دنبال می‌شوند. 

انتخاب و معرفی دو نفر از اعضای این کمیسیون جهت شرکت در کمیسیون تلفیق بودجه نیز از دیگر دستورکارهای اعضای کمیسیون کشاورزی است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر