بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر : ۶۰۲۳۳

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، 5 میلیون سهم از قند شیروان، قوچان و بجنورد معادل 10 درصد از سهام این شرکت، سه ­شنبه 18 بهمن در بازار دوم فرابورس ایران به عنوان پنجاه دومین نماد معاملاتی و دهمین شرکت در بازار دوم فرابورس بازگشایی می­شود. کارگزار معرف این شرکت که در زمینه تولید قند و شکر فعالیت دارد کارگزاری بورس بهگزین است.

این شرکت که پس از 10 سال عضویت در سازمان بورس اوراق بهادار در اردیبهشت 88 به دلیل عملکرد نامطلوب و زیانده از فهرست شرکت های پذیرفته شده خارج شد در سال 88 و 89 پس از اصلاح ساختار مدیریتی، نیروی انسانی و مالی همچنین تغییر در سیستم تولید و بازاریابی و تغیرات اساسی ساختاری شاهد بهبود عملکرد و ارتقاء قابل توجهی در تولید و بهره وری و پرداخت بدهی های معوقه بوده است و همین امر موجب بازگشت دوباره این شرکت به بازار سرمایه شد.

از سهامداران عمده این شرکت 50 میلیارد ریالی می­توان شرکت سرمایه گذاری پانیذ پارس مالک 51 درصد سهام و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی مالک 39.5 درصد سهام را نام برد.

این گزارش می افزاید: در روز عرضه اولیه به روش گشایش نماد، نماد شرکت بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت گشایش می­یابد. قیمت پایانی معاملات بر اساس میانگین موزون قیمت­های معامله شده در همان روز خواهد بود. از روز پس از گشایش نماد، دامنه نوسان قیمت نیز به میزان 5 درصد قیمت پایانی روز معاملاتی قبل تعیین می­شود. همچنین با توجه به درج این نماد در بازار دوم فرابورس و محدودیت های موجود در اساسنامه صندوق­های سرمایه گذاری مشترک، این صندوق ها هیچ گونه سهمیه­ای جهت خرید سهام ندارند. محدودیت خرید هر کارگزاری به همراه تمامی شعب 60 هزار سهم و محدودیت خرید هر مشتری بر خط 200 سهم است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر