بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
یک مقام مسئول در گفتگو با بورس نیوز خبر داد:

افزایش 20 درصدی سود صندوق های با در آمد ثابت

با توجه به ابلاغ بسته جدید پولی بانک مرکزی و اقدام برای افزایش نرخ سود سپرده ها و نیز اوراق مشارکت به میزان 20 درصد، صندوق های سرمایه گذاری که در این دو محل سرمایه گذاری می کنند، می توانند بدون ریسک با افزایش سود عایدی خود همراه شوند.
کد خبر : ۶۰۲۹۱

با توجه به ابلاغ بسته جدید پولی بانک مرکزی و اقدام برای افزایش نرخ سود سپرده ها و نیز اوراق مشارکت به میزان 20 درصد، صندوق های سرمایه گذاری که در این دو محل سرمایه گذاری می کنند، می توانند بدون ریسک با افزایش سود عایدی خود همراه شوند.

بنا بر گزارش بورس نیوز، با توجه به اینکه بخشی از دارایی صندوق های سرمایه گذاری در سپرده های بانکی و نیز اوراق مشارکت سرمایه گذاری می شود، بازدهی آنها از این محل می تواند رشد یافته و موجب افزایش اقبال سرمایه گذاران به صندوق های سرمایه گذاری شود.

صندوق های با درآمد ثابت سود 20 درصدی می دهند

ایوب باقرتبار، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار در این خصوص به خبرنگار بورس نیوز گفت: صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار و با درآمد ثابت طبق قوانین مصوب این امکان را دارند که 70 تا 90 درصد از دارایی های خود را در اوراق مشارکت، صکوک و سپرده های بانکی و مواردی از این قبیل سرمایه گذاری کنند. با توجه به افزایش نرخ سود سپرده های بانکی و نیز نرخ سود اوراق مشارکت و صکوک به میزان 20 درصد، با هماهنگی های صورت گرفته از سوی صندوق های سرمایه گذاری با ضامن های آنها، نرخ سود پیش بینی و یا تضمین شده این صندوق ها می تواند افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر برخی از صندوق ها در خواست های خود را مبنی بر افزایش نرخ سود پیش بینی و یا تضمین شده اعلام کرده اند تا از فرصت سرمایه گذاری ایجاد شده توسط بانک مرکزی برای سرمایه گذاری در اوراق و نیز سپرده های بانکی، به نحو احسن استفاده کنند.

از همین رو نرخ سود پیش بینی و یا تضمین شده آنها که پیش از این 14 تا 17 درصد بوده، می تواند به 20 درصد نیز افزایش یابد و در صورت ارایه مجوز لازم از سوی سازمان بورس اوراق بهادار این مورد برای تمامی سرمایه گذاران در صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار و با درآمد ثابت می تواند اعمال شود.

آغاز فعالیت پنجمین شرکت تأمین سرمایه

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز فعالیت شرکت تأمین سرمایه سپهر طی هفته گذشته به عنوان پنجمین شرکت تأمین سرمایه خبر داد و اظهار داشت: شرکت های تأمین سرمایه لوتوس پارسیان و تأمین سرمایه آرمان نیز بزودی مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت خواهند کرد و به این ترتیب تعداد شرکت های تأمین سرمایه تا پایان سال جاری به عدد هفت خواهد رسید.

البته شرکت تأمین سرمایه کاردان نیز در خواست خود را برای پذیرش به عنوان یک نهاد مالی به سازمان ارایه کرده که موضوع در حال بررسی است، اما موافقت اصولی آن هنوز صادر نشده است.

دومین شرکت مشاور سبد گردان مجوز فعالیت دریافت کرد

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار تصریح کرد: طی هفته گذشته مجوز فعالیت دومین شرکت مشاور سبد گردان با نام شرکت مشاور سبد گردان آسمان نیز صادر شده و شرکت تازه تأسیس سبد گردان ایرانیان نیز در حال احراز شرایط لازم برای صدور مجوز فعالیت از سوی سازمان بورس اوراق بهادار می باشد.

شرکت پردازش اطلاعات مالی پویا ثبت شد

وی خاطر نشان کرد: به تازگی اولین شرکت پردازش اطلاعات مالی که به صورت مستقل فعالیت خود را بزودی آغاز خواهد کرد، تحت عنوان شرکت پردازش اطلاعات مالی پویا نزد اداره ثبت شرکت ها ثبت شده و مجوز فعالیت آن در اسرع وقت صادر می شود.

باقرتبار از صدور موافقت اصولی برای تأسیس صندوق سرمایه گذاری بانک توسعه تعاون با مدیریت کارگزاری بانک رفاه کارگران و نیز ضمانت نقد شوندگی و مدیریت ثبت صندوق توسط بانک توسعه تعاون سخن گفت و اذعان داشت: این صندوق دو روز قبل در سهام و در اندازه کوچک تأسیس شد که در صورت دریافت مجوز پذیره نویسی، می تواند با سرمایه اولیه حداقل 500 میلیون تومان و حداکثر پنج میلیارد تومان اقدام به پذیره نویسی کند.

اتمام عملیات پذیره نویسی یک صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

وی در خاتمه سخنان خود اتمام پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری بانک ایران زمین در اوراق بهادار با درآمد ثابت و با پیش بینی سود 16 درصد را اعلام کرد و افزود: این صندوق با توجه به اتمام فرآیند پذیره نویسی، نزد اداره ثبت شرکت ها ثبت شده است. مدارک این صندوق نیز برای دریافت مجوز فعالیت برای سازمان ارسال شده، اما نرخ سود پیش بینی شده این صندوق نیز با توجه به ابلاغیه بسته جدید پولی بانک مرکزی می تواند به 20 درصد نیز افزایش یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر