بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲
یک مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

4 شرکت بورسی مجوز افزایش سرمایه گرفتند

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، میزان مجوزهایی که برای افزایش سرمایه کلیه ناشران بورسی و فرابورسی صادر شده بالغ بر 9 هزار و 331 میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود 6 هزار و 567 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تأمین و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه و منابع موجود در بازار سهام بدست آمده است.
کد خبر : ۶۰۳۷۷

رییس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سازمان بورس از صدور مجوز جدید افزایش سرمایه چهار شرکت بورسی خبر داد.

غلامرضا ابو ترابی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: شرکت کمک فنر ایندامین به منظور افزایش هفت میلیارد تومانی سرمایه فعلی خود موفق به دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در 28 دی ماه جاری شده که با هدف اصلاح ساختار مالی و خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران این مبلغ تأمین و به این ترتیب سرمایه 3 میلیارد تومانی آن به 10 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

افزون بر این با بخشی از گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت موتور سازان تراکتور سازی ایران موافقت و مجوز آن در 8 بهمن ماه جاری صادر گردیده است.

بر این اساس به منظور نوسازی، بهسازی و اصلاح ساختار مالی شرکت موتور سازان تراکتور سازی ایران، با افزایش دو میلیارد و 268 میلیون تومانی سرمایه فعلی این شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران، سرمایه 16 میلیارد و 200 میلیون تومانی آن به 18 میلیارد و 468 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: در هشتم بهمن ماه امسال مجوز افزایش یک میلیارد و 840 میلیون و 700هزار تومانی سرمایه شرکت قند قزوین از سوی سازمان بورس صادر شده که هدف از آن جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده در این شرکت می باشد، بر این اساس سرمایه قند قزوین از 4 میلیارد و 365 میلیون تومان به یک میلیارد و 840 میلیون و 700 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

محل تأمین این افزایش سرمایه نیز از حساب اندوخته طرح و توسعه و به صورت ارایه سهام ممتاز به سهامداران خواهد بود که بابت آن نیازی به انتشار آگهی پذیره نویسی نخواهد بود. این فرایند شباهت بسیاری به انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته داشته که به محض برگزاری مجمع فوق العاده سهامداران و ارایه تصویب نامه آن از سوی هیأت مدیره به سازمان بورس، مجوز ثبت افزایش سرمایه صادر می شود.

ابوترابی از صدور مجوز افزایش سرمایه 5 میلیارد تومانی شرکت صنعتی پارس خزر نیز سخن گفت و افزود: سرمایه این شرکت در شرایطی از 10 میلیارد و 80 میلیون تومان به 15 میلیارد و 120 میلیون تومان افزایش می یابد که دو میلیارد و 301 میلیون و 300 هزار تومان آن از محل سود انباشته و دو میلیارد و 737 میلیون و 800 هزار تومان مابقی نیز از محل اندوخته طرح و توسعه تأمین خواهد شد که هدف از آن اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت مالیاتی ماده 108 قانون تجارت اعلام گردیده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از این گفتگو به حجم افزایش سرمایه های صورت گرفته در 10 ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، میزان مجوزهایی که برای افزایش سرمایه کلیه ناشران بورسی و فرابورسی صادر شده بالغ بر 9 هزار و 331 میلیارد تومان بوده که از این میزان حدود 6 هزار و 567 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران تأمین و مابقی از محل سود انباشته، اندوخته طرح و توسعه و منابع موجود در بازار سهام بدست آمده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر