بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر : ۶۰۴۰۸

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمود دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش تأثیرگذار حمل و نقل در حوزه‌های تجاری، نظامی، فرهنگی و اجتماعی اظهار کرد: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور متولی ساخت و توسعه طرح‌های ملی راه، راه‌آهن، آزاد‌راه، فرودگاه و بنادر در سطح کشور است و این شرکت با هدف توسعه راه‌های مواصلاتی در سطح استان همدان گام بر داشته است.

وی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه‌ فجر اظهار کرد: به همین مناسبت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران 210 کیلومتر آزاد‌راه، هزار و 57 کیلومتر بزرگراه و 155 کیلومتر راه‌آهن به بهره‌برداری رساند.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان همچنین تأکید کرد: امسال 40 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت به طور کلان از 23 بهمن با هدف توسعه شبکه مواصلاتی و تکمیل تمام پروژه‌های مهم عمرانی کشور با سود علی‌الحساب 20 درصد عرضه می‌شود. 

وی افزود: در سال جاری طرح ملی راه‌آهن اراک ـ ملایر با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت، 95 کیلومتر از راه اصلی همدان بیجار و کنارگذر شهرستان بهار و همچنین بخشی از آزادراه ساوه ـ همدان در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

دهقان در ادامه با اشاره به طرح ملی راه‌آهن تهران ـ همدان و ملایر تصریح کرد: اتصال استان همدان و کردستان به شبکه راه‌آهن سراسری، فراهم کردن بستر مناسب برای احداث طرح‌ها، صنایع جدید و بزرگ در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان کردستان، رشد سفر در منطقه و ایجاد توسعه فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف طرح مذکور است.

وی گفت: در حال حاضر طرح ملی راه‌آهن غرب کشور به طور متوسط منجر به اشتغال یک هزار و 130 نفر شده است.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌های مهم دردست احداث شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان ابراز کرد: کنارگذر شرقی همدان به طول 23 کیلومتر 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ادامه مسیر کنارگذر غربی نیز به طول 29 کیلومتر در ادامه مسیر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: طرح ملی بزرگراه همدان ـ سنندج به طول 23 کیلومتر، اتمام طرح ملی بزرگراه همدان - کرمانشاه و اسدآباد و طرح ملی بزرگراه همدان - ملایر به طول 75 کیلومتر از دیگر پروژه‌های در دست احداث این شرکت است.

دهقان گفت: هم‌اکنون طرح ملی باند دوم محور راه اصلی تویسرکان ـ کنگاور به طول 45 کیلومتر با واگذاری 10 کیلومتر به پیمانکار در حال احداث است که 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به پروژه راه‌آهن تهران ـ همدان ـ ملایر بیان کرد: پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه مذکور 70 درصد برآورد شده است که 12 ایستگاه نیز در طول مسیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه باند شمالی آزاد راه همدان ساوه در حومه شهر همدان به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: 90 کیلومتر از آزاد راه ساوه - همدان در استان مرکزی به بهره‌برداری رسیده و 85 کیلومتر دیگر نیز در همدان به صورت دو باند شمالی و جنوبی با پیشرفت فیزیکی 23 درصدی همراه است.

رئیس حوزه ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو شرکت همدان پارس و یکه سازان از پیمانکاران بومی هستند که با توان بالا مشغول به فعالیت در پروژه‌های راه‌سازی استان هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر