بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر : ۶۰۵۲۱

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران ،مصطفی امید قائمی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی نرخ اوراق مشارکت را افزایش داده است ، نمادهای اوراق مشارکت و صکوک که با مجوز سازمان­ بورس ­و اوراق ­بهادار منتشر شده بودند دربازار ابزارهای نوین مالی فرابورس متوقف شدند در این راستا به دنبال راهکاری بودیم تا اوراق قابل معامله فعلی فرابورس، قابلیت رقابت با سایر اوراق قابل انتشار را پیدا کند که پس از  فراهم کردن تمهیدات لازم افزایش نرخ سود در مورد آنها نیز اعمال شد و از امروز نماد آنها بازگشایی شد.

مدیرعامل فرابورس ادامه داد:اکثر ضامن ها، ناشران و بانیان اوراق مشارکت ،گواهی سپرده و صکوک با افزایش نرخ سود اوراق بهادار در بازار ابزارهای نوین مالی در فرابورس موافقت کردند و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دادند.

وی در خصوص این اوراق توضیح داد:  نرخ اجاره بهای اوراق اجاره ماهان(1)، ماهان(2) ، اوراق مشارکت بعثت و اوراق مشارکت نارنجستان ،اوراق صکوک بانک سامان به 20درصد افرایش یافت که از ابتدای اسفندماه اعمال می شود و نماد آنهااز امروز بازگشایی شد.

امید قائمی با اشاره به قابل معامله بودن گواهی سپرده سرمایه­گذاری خاص پروژه سعدی یادآور شد: نماد این اوراق قابل معامله بوده اما  تغییری درشرایط آن ایجاد نشده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ سود اوراق مشارکت مسکن  مهر گفت:نرخ سود این اوراق  هم با مساعدت بانک مرکزی ،بانک مسکن و سازمان بورس و اوراق بهادار از 17درصد به 20درصد افزایش یافت .

مدیرعامل فرابورس از درخواست افزایش نرخ سود سرمایه گذاری امید خبرداد وخاطر نشان کرد: پس از نهایی شدن قرارداد و پس از سررسید و پرداخت سود نماد آن بازگشایی می شود.

به گفته وی نماد اوراق مشارکت لیزینگ ایران و شرق ، پالایش نفت تهران، اوراق مشارکت بوتان و اوراق اجاره چوپار باشرایط قبلی از امروز بازگشایی می­شوند اما در حال رابزنی هستیم تا در صورت موافقت ارکان این اوراق نرخ سود آنها نیز تعدیل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر