بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر : ۶۰۶۵۰
 فارس: در حالی از دیروز محموله‌های پرتقال ترکیه و نارنگی پاکستان در میادین میوه‌و تره‌بار خالی می‌شود که پیش از این مسئولان از کافی بودن تولید خبر داده بودند.

 از دیروز تخلیه محموله‌های نارنگی پاکستانی و پرتقال ترکیه در میادین میوه‌ و تره‌بار مرکزی تهران آغاز شده است و از آنجا در سطح شهر توزیع می‌شود.

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی اخیرا از کافی بودن مرکبات و سیب در داخل خبر داده بود و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با قرارداد ذخیره‌سازی با مباشران اقدام به ذخیره‌سازی می‌نمود.

در این میان مباشران از ذخیره‌سازی مناسب و حتی وجود دوبرابری ظرفیت ذخیره‌سازی خبر می‌دادند که قرارداد ذخیره‌سازی صدهزار تنی مرکبات و سیب با آنها بسته شده بود. حتی مسئولان با تاکید به فراوانی تولید داخل از سپری کردن عید بدون میوه خارجی خبر داده بودند.

اما دو هفته پیش خبرهایی مبنی بر کاهش تعرفه مرکبات و سیب به 4 درصد از سوی هیئت دولت شنیده شد که پیش از آن واردات این محصولات از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده بود.

وزیر جهاد کشاورزی در تازه‌ترین اظهارنظر خود در مورد واردات مرکبات و سیب اعلام کرد؛ پیشنهاداتی مبنی بر مجوز صدور واردات به ما رسیده اما از نظر وزارت جهاد کشاورزی تنها به دلیل اینکه نارنگی کشور به زمان شب عید نمی‌رسد نیاز به واردات دارد و در بقیه اقلام تولید داخل مناسب بوده و نیاز به واردات نیست.

اگرچه رفع ممنوعیت واردات مرکبات و سیب و کاهش تعرفه به 4 درصد به صورت رسمی از سوی دولت اعلام نشده است اما واردات پرتقال و نارنگی از دیروز شروع شده و در میادین تره‌بار توزیع می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر