بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر : ۶۱۰۹۱
 فارس: زهره الهیان مهم‌ترین رویکرد‌های مجلس آینده را توجه به سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و تحقق برنامه پنجم توسعه، دانست. 

وی تأکید کرد: مجلس نهم باید تمام تلاش خود را در راستای تحقق برنامه پنجم به‌کار گیرد؛ چرا که عدالت، خدمت‌گذاری و توسعه همه جانبه از اولویت‌های این برنامه است. 

نامزد جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با تأکید بر اینکه اولویت اصلی مجلس آینده باید موضوع اقتصاد باشد، گفت: فروپاشی‌ اقتصاد جهانی می‌‍‌تواند فرصتی برای ما باشد تا اقتصاد خود را شکوفا کنیم. 

الهیان افزود: گر چه تحریم‌های بسیاری از جانب آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به ما تحمیل می‌شود و روز به روز هم حلقه این تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کنند اما برای مقابله با توطئه‌های دشمن باید خوکفایی و استقلال‌ خواهی خود را تقویت کنیم. 

وی خارج کردن اقتصاد از وابستگی به نفت، جلوگیری از روند خام فروشی و تولید فرآورده‌های نفتی با ارزش افزوده را از جمله مواردی دانست که در بی‌اثر کردن تحریم نفت، می‌تواند بسیار موثر باشد. 

* کاهش نقدینگی با توجه ویژه به بخش تولید

الهیان در ادامه، اجرای هدفمندی یارانه‌ها را برای رشد اقتصاد ملی کارآمد و مؤثر دانست و اظهار داشت: اختصاص ۵۰ درصد درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌‌ها به تولید و بخش مسکن و نظام بیمه و تامین اجتماعی سبب رونق این حوزه‌ها خواهد شد و از افزایش نقدینگی نیز، جلوگیری می‌کند. 

* دیپلماسی عمومی باید در راس سیاست خارجی قرار گیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم، در بخش پایانی موضوع سیاست خارجی را از مسائل مهم در مجلس نهم بر شمرد. 

وی متذکر شد: بیداری اسلامی در خاورمیانه، گسترش روحیه استکبارستیزی در ملت‌ها و انقلاب‌ها و جنبش‌های مردمی در اروپا و آمریکا گویای این است که دیپلماسی عمومی باید در راس سیاست خارجی ما قرار گیرد. 

الهیان مشارکت مردم در انتخابات آینده را گسترده و حضور گسترده و پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را دلیلی بر اثبات این سخن دانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر