بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر : ۶۱۱۵۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس ، شرکت گل گهر که با ارزش روز حدود 3.8 هزار میلیارد تومانی هفتمین شرکت بزرگ بورس بشمار می رود، سود هر سهم سال جاری را 795 ریال پیش بینی کرده بود اما در اولین پیش بینی سود سهام سال آینده ،‌این متغیر مهم را با 27 درصد رشد هزار و 13 ریال تعیین کرد.

افزایش سودآوری این شرکت 600 میلیارد تومانی ناشی از رشد 22  و 14 درصدی فروش و بهای تمام شده و همچنین رشد 29 درصدی سود عملیاتی درسال آینده است.مسئولان گل گهر در مورد آخرین وضعیت نرخ سنگ آهن هم تاکید کرده اند با توجه به اینکه موضوع مربوط به حق بهره برداری از معادن سنگ آهن درحال مذاکره است،از این بابت مبلغی را در پیش بینی سود سال 91 لحاظ نشده و به محض نهایی شدن این موضوع تعدیلات لازم در سود سال 91 اعمال و به سازمان بورس اعلام خواهد شد.

همچنین با توجه به توافق نامه میان شرکت های سنگ آهنی و فولادی ها درخصوص تعیین نرخ فروش و خرید سنگ آهن که درخصوص گل گهر،قیمت فروش هر تن سنگ آهن به شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد مبارکه به ترتیب به میزان 9 درصد و 9.6 درصد میانگین نرخ فروش محصولات فولاد خوزستان تعیین شود.

براساس این گزارش، طبق تصمیمات مجمع فوق العاده خرداد سال جاری،مجمع به هیئت مدیره اختیار داد تا پس از اخذ مجوز لازم از سازمان بورس نسبت به انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت با نام اقدام کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر