بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر : ۶۱۵۴۶

به گزارش مهر، محمدرضا رحیمی در مراسم روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: دولت فورا برای تنظیم بازار وارد عمل شد و دستور داد هزاران تن مرغ روانه بازار شود.

معاون اول رئیس جمهور وضعیت ذخیره کالاهای اساسی و میوه و مرکبات مورد نیاز مردم در شب عید را مناسب عنوان کرد و افزود: دولت به کمک مباشران بهترین نوع سیب، پرتقال و نارنگی را خرید کرده تا مردم در ایام پایانی سال میوه با کیفیت و با قیمت مناسب دریافت کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون برنج، روغن و گوشت به اندازه کافی در بازار وجود دارد و ذخیره سازی های گسترده ای نیز برای ایام پایانی سال صورت گرفت. ضمن اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت هر روز برای تنظیم بازار در حال گریه و اضطراب برای مردم است.

رحیمی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ارز مورد نیاز واردات را به میزان کافی تامین کرده و انبارها هم اکنون پر از کالا است، ضمن اینکه او به شدت مراقب موجودی انبارهای کالایی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ایران هیچ گونه مشکلی در تامین نخود، لوبیا، برنج پاکستانی و هندی ندارد چرا که پول فراوان داشته و به راحتی خرید می کند. این در حالیست اگر در هند به عنوان تامین کننده بخشی از برنج ایران حادثه طبیعی همچون سیل رخ دهد برخی برنج فروش های از خدا بی خبر برنج را گران می کنند در حالیکه آنها نقش یا تاثیری از نوسانات تولید برنج در این کشور نپذیرفته اند.

وی ادامه داد: اجناسی که هم اکنون در بازار موجود است همین دیروز و با ارز 1600 تومانی خرید نشده است بلکه با ارز 1050 تومانی روانه بازار شده اند. بنابراین اگر کسی به بهانه گرانی ارز اجناس از قبل خریداری شده را به قیمت بالاتری به فروش رساند مال حرام وارد زندگی خود کرده است.

رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه سیلوهای گندم پر است، گفت: علیرغم اینکه ایران صادر کننده گندم بوده و نیازی به واردات گندم نداشته اما دولت به عنوان ذخیره احتیاطی گندم مناسبی خریداری کرده و در سیلوها انبار کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر