بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر : ۶۱۵۸۷
مدیریت ورزش - عزیز محمدی نخستین نامزدی است که برنامه هایش را ارائه کرده است
به گزارش خبرآنلاین؛عزیز الله محمدی اولین نامزد فدراسیون است که برنامه خود را ارائه می کند.او برنامه هایش را برای خبرآنلاین ارسال کرده است که در زیر می خوانید:
نفوذ فوتبال در کشور ما روز به روز افزایش یافته و در جمهوری اسلامی ایران نیز اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان با حساسیت بالایی وقایع فوتبال را دنبال می نمایند. با توجه به توقعات و خواسته های به حق جامعه از فوتبال با این فرض که اگر سازمان اداره کننده فوتبال، توانایی مدیریت و پاسخگویی خواسته های جامعه را نداشته باشد، این ظرفیت و فرصت مناسب و مغتنم به نیروی منفی و تهدید تبدیل شده و عامل تنش زای اجتماع خواهد شد. به عبارت دیگر می توان نتیجه گرفت ضعف سازمان اداره کننده فوتبال کشور علاوه بر اینکه فرصت استفاده از پتانسیل بالای فوتبال برای نشاط اجتماعی و ایجاد روحیه امید و وحدت و وفاق ملی را هدر می دهد موجب ایجاد تنش اجتماعی هم خواهد شد. فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد و سازمان اداره کننده فوتبال کشور وظیفه دارد نسبت به ارتقای وضعیت فوتبال ایران برنامه ای وسیع و هدفمند را تدارک دیده که محور آن توسعه همه جانبه، مستمر و پیشرفت فوتبال کشور باشد.
توسعه فوتبال ایران بر مبنای چشم انداز توسعه جمهوری اسلامی ایران همراه با اصلاح آن مبتنی بر برنامه محوری از اهم موضوعات پیشنهادی این گروه می باشد. توسعه ای که استانداردهای بین المللی و شاخص های مورد قبول آن در اختیار ما قرار دارد وجود مدل های متنوع پیشرفت فوتبال در دنیا و ارائه مؤلفه های حرفه ای گری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا است که با در اختیار داشتن ارزش های والای دینی و فرهنگی ایران اسلامی مسیر طراحی و اجرای پروژه توسعه فوتبال را هموار می کند.
بدین ترتیب تحقق توسعه بر مبنای اخلاق گرایی و ملاحظات فرهنگی بومی کشور و با تکیه بر قانون گرایی و 
بهره مندی از تجارب موفق جهانی باید هدف اصلی سازمان اداره کننده فوتبال کشور باشد. بی تردید آغاز پروژه توسعه یافتگی ایران در حرکت به سمت فوتبال مدرن، نیازمند ارتقای منابع مالی و انسانی است.
آنچه واضح است فوتبال ایران پتانسیل فراوانی برای درآمدزایی دارد و با اداره صحیح آن می توان این منابع را تأمین و در اختیار پیشرفت فوتبال قرارداد. منابع مالی متصور از حق پخش تلویزیونی، سرمایه گذاری بخش خصوصی، حمایت های مدت دار و هدفمند دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و غیره می توانند فوتبال را در مسیر رشد قرار دهند.
بدون شک توسعه فوتبال و در پی آن قانون محوری موجب از میان رفتن برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه خواهد شد. رعایت قانون، به طور یکسان برای همه بزرگترین اقدام برای رفع ناهنجاری ها و تضمین عدالت است و آنگاه که عدالت در جامعه فوتبال برقرار باشد، تصمیم های سازمانی غیر مرتبط و تصمیمات شخصی نمی توانند مسیر اداره فوتبال کشور را تغییر داده و یا منحرف نماید.
تحقیقاً با وجود ظرفیت گرانقدر مردمی فوتبال در ایران اسلامی و مساعدت، همفکری و یاری نیروی های انسانی اهالی فوتبال اعم از مدیران، مربیان، بازیکنان، هواداران، رسانه های گروهی و به ویژه تعامل مثبت با نهادهای مرتبط، می توان فدراسیون فوتبال را به نحوی که رضایت ملت عظیم الشأن ایران اسلامی تأمین گردد، اداره کرد. به همین دلیل آمادگی خود را برای قبول مسئولیت فدراسیون فوتبال اعلام نمودم تا همه با هم در یک فرآیند منطقی با عقلانیت، آرامش و خرد گرایی و با برنامه ریزی مناسب به شاخص های توسعه یافتگی در فوتبال کشور دست یابیم.

1. وضعیت موجود فوتبال کشور:
2.1. وجود علاقه و ظرفیت بالقوه برای فعالیت در سراسر کشور
2.2. اهتمام بیشتر هیأت‌های ورزشی به برگزاری مسابقات
2.3. برگزاری مسابقات سراسری فوتبال در تمام رده‌های سنی
2.4. دارا بودن افتخارات در سطح آسیا 
2.5. وجود سرمایه‌ای عظیم ناشی از علاقه‌مندی اکثر مردم کشور به فوتبال
2.6. تأمین بخش اعظم منابع مالی از سوی دولت و در نتیجه تحمل پی‌آمدهای دولتی بودن فعالیتها و عدم استقلال مجموعه فوتبال در سیاست گذاری و تصمیم گیری
2.7. جهت‌ مطالبات مردم در رابطه با فوتبال از دولت است
2.8. عمده توجه باشگاه‌ها به تیمداری، خصوصاً تیم های بزرگسالان و عدم توجه به سایر رده ها
2.9. فقدان نظام آموزش جامع مطلوب
2.10. فاصله فوتبال ایران از دانش روز دنیا و حتی از قدرتهای رده بالای آسیا
2.11. فقدان باشگاه های حرفه‌ای و فراهم نبودن شرایط درآمدزایی باشگاه ها از راه های مرسوم در دنیا(حق پخش تلویزیونی واقعی، کپی رایت و ثبت علایم تجاری، بلیط فروشی، جذب اسپانسر، فروش نام استادیوم و غیره)
2.12. کمبود شدید امکانات سخت‌افزاری
2.13. تخصیص نامناسب درآمدها و اختصاص اکثر درآمدها به فعالیت‌های روزمره
2.14. عدم تناسب حق‌الزحمه داوران با میانگین درآمدها
2.15. کمبود و نقص مقررات و نرم‌افزارهای اداره برنامه‌های فوتبال و ضعف در اجرای مقررات و آیین نامه های جاری
2.16. ناکافی، نامناسب و محدود بودن منابع درآمدی علیرغم وجود ظرفیت‌های (منابع) بالقوه
2.17. وجود موانع خاص اجتماعی برای برنامه ریزی دقیق مسابقات از قبیل مناسبت های سیاسی، اجتماعی و مذهبی
2.18. عدم حمایت از تیم های پرطرفدار و ریشه ای مثل نساجی، خیبر و غیره از سوی بنگاه های تجاری و اقتصادی و ظهور تیم های خلق الساعه و بی طرفدار
2.19. تناسب ‌نداشتن توقعات جامعه با واقعیت‌های فوتبال کشور
2.20. فقدان اتحادیه‌های بازیکنان، مربیان و داوران
2.21. وجود چالش‌های اجتماعی و حرفه‌ای در زمینه هواداری
2.22. ضعف در ارتباط با نهادهای بین‌المللی
2.23. وجود برخی ناهنجاریها در جامعه فوتبال

اشتراک گذاری :
ارسال نظر