بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰
بانک پارسیان در صدر نقد شونده ترین ها

یک هفته، یک نگاه

معامله گران بازار سهم از بین 287 نماد فعال بورسی و فرابورسی در هفته جاری بطوریکه میانگین موفق به کسب بازدهی مثبت 1.73 درصدی شدند. بطوریکه طی معاملات این هفته بیش از 28 هزار معامله گر در بازار، حجم معاملاتی بالغ بر چهار هزار و 490 میلیارد ریال را رقم زدند.
کد خبر : ۶۲۳۱۳
معاملات هفته جاری بورس در حالی به پایان رسید که بازار به آخرین روزهای کاری خود در سال 1390 نزدیک می شود. در این هفته نوسانات روزانه شاخص کل زیر 100 واحد بود و این می تواند نشان دهنده ایجاد ثبات بیشتر در بازار باشد.

براساس گزارش بورس نیوز، طی هفته جاری نماگر بازار سهام حرکت خود را از رقم 25 هزار و 365 واحدی در ابتدای هفته آغاز کرد و در پایان معاملات روز گذشته با رشد 0.18 درصدی، به رقم 25 هزار و 400 واحدی رسید.

طی معاملات این هفته در میان تمامی صنایع فعال بورسی، صنعت قند و شکر با کسب بازدهی مثبت نزدیک به 50 درصدی از طریق تنها سه نماد "قنیشا" و "قلرست" و "قپیرا" که مورد بازگشایی قرار گرفته اند، به عنوان پر بازده ترین گروه انتخاب شد.

این در حالی است که گروه پیمانکاری صنعتی با تحقق بازدهی منفی حدود سه درصدی در جایگاه کم بازده ترین صنعت بازار جای گرفت.

در این بازده زمانی سهام شرکت قند پیرانشهر پس از بازگشایی نماد و کسب بازدهی بیش از 88 درصدی تنها در دو روز معاملاتی، توانست در میان 287 نماد فعال بورس، بیشترین بازده مثبت را محقق کند . از همین رو مدال برتر رقابت های این هفته برای کسب بیشتر ین بازدهی مثبت را بر گردن آویخت.

پس از آن نیز سهام سرمایه گذاری ملت و قند لرستان به ترتیب با تحقق بازدهی حدود 49 و 42 درصدی رتبه دوم و سوم پر بازده ترین سهام بازار را از آن خود کردند.

اما در مقابل سایپا دیزل از نظر کسب بازدهی در پایین ترین خانه این جدول آرام گرفت و با بازدهی منفی بیش از 9 درصدی همراه بود.

طی معاملات هفته جاری شاهد بودیم که سهام بانک پارسیان به عنوان نقد شونده ترین سهم بورس برگزیده شد، اما سهام پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان که در بازار پایه فرابورس درج نماد شده، به قعر این جدول رتبه بندی سقوط کرد و از آخر اول شد.

گفتنی است معامله گران بازار سهم از بین 287 نماد فعال بورسی و فرابورسی در هفته جاری بطوریکه میانگین موفق به کسب بازدهی مثبت 1.73 درصدی شدند. بطوریکه طی معاملات این هفته بیش از 28 هزار معامله گر در بازار، حجم معاملاتی بالغ بر چهار هزار و 490 میلیارد ریال را رقم زدند.

در پایان شایان ذکر است بانک پاسارگاد بیشترین حجم معاملات هفته جاری را داشت و پر حجم ترین سهم بورس شد و سهام درخشان تهران نیز به عنوان کم حجم ترین سهم بازار انتخاب شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر