بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۴
مدیر فروش مجتمع فولاد مبارکه در گفتگو با بورس نیوز خبرداد:

ورود 2 شرکت زیر مجموعه فولاد مبارکه به فرابورس

ورق تختال فولاد هرمزگان نیز که پیش از این به خارج از کشور صادر می شد، برای کمک به صنایع داخلی و پاسخ به تقاضای موجود در کشور، در بورس کالا عرضه می شود و صادرات آن تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.
کد خبر : ۶۲۴۰۶
مدیر فروش "فولاد" با اشاره به دستیابی به رکوردهای جدید در تولید و فروش فولاد تصریح کرد:

شرکت فولاد مبارکه برای سال مالی منتهی به 90.12.30 فروشی بالغ بر 45 هزار و 844 میلیارد ریال پیش بینی کرده که در دوره 9 ماهه 72 درصد آن محقق شده است.

پنجمین رکورد تولید فولاد در سال جهاد اقتصادی

علی شریفی، مدیر فروش مجتمع فولاد مبارکه در خصوص وضعیت تولید و فروش طی عملکرد دوره 11 ماهه سال مالی جاری در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: فولاد مبارکه با عملکرد خود تا کنون توانسته برای پنجمین بار در سال جهاد اقتصادی در تولید محصولات سرد و گرم رکوردهای جدیدی به دست آورد، بطوریکه تا پایان بهمن ماه امسال زتولید و به تبع آن فروش شرکت به حدود چهار میلیون و 997 هزار تن رسیده که نسبت به برنامه درنظر گرفته شده برای سال مالی جاری 9 درصد و در مقایسه با دوره 11 ماهه سال مالی گذشته دو درصد رشد یافته است.

افزایش سه درصدی قیمت محصولات فولادی دربورس کالا

وی با اذعان به اینکه محصولات عرضه شده "فولاد" در بورس کالا در روزهای اخیر در حدود سه درصد افزایش قیمت داشته، گفت: سیستم عرضه و تقاضا موجب رشد قیمت ها در بازار شده، اما تفاوت نرخ عرضه محصولات در بورس کالا با قیمت آنها در بازار آزاد همچنان وجود دارد. بطوریکه قیمت محصولات گرم در بورس کالا زیر 100 تومان در هر تن و قیمت محصولات سرد نیز بالای 100 تومان در هر تن با بازار آزاد تفاوت دارد.

مدیر فروش مجتمع فولاد مبارکه دلایل رشد سه درصدی قیمت ها را رشد هزینه و نیز افزایش نرخ جهانی به دلیل بروز برخی بحران های مالی عنوان کرد و با رد هر گونه اعمال تعدیل مثبت EPS در سال مالی جاری ابراز داشت: به نظر می رسد در سال آتی نیز قیمت ها روندی صعودی را اختیار کند. البته باید منتظر اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها بود و پس از آن نسبت به افزایش نرخ ها صحبت کرد.

با این حال تمام تمرکز "فولاد" روی افزایش ظرفیت تولید است تا تقاضای بازار پاسخ داده شود. چرا که طرح های توسعه ای در این مجتمع در حال انجام بوده تا ظرفیت تولید افزایش یابد.

شریفی با اشاره به اینکه سرانه تولید و مصرف فولاد در کشور به ازای هر نفر 100 تا 300 کیلوگرم است، یادآور شد: این میزان در حال حاضر 300 کیلوگرم بوده که نشان می دهد "فولاد" در افزایش ظرفیت تولید در مسیری صحیح قرار گرفته است.

تولید 12 میلیون تن محصولات فولادی، اهداف آتی "فولاد"

بر همین اساس مقرر شده تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید فولاد در کشور به 43 میلیون تن در سال افزایش یابد. در حالی که این رقم در صنعت فولاد در کل سال جاری هفت میلیون تن پیش بینی شده است.

مدیر فروش مجتمع فولاد مبارکه سهم "فولاد" را در تحقق این چشم انداز، تولید 12 میلیون تن محصولات فولادی عنوان کرد که مقرر شده این برنامه تا سال 93 محقق شود.

اقدام برای خرید سهام فولاد اکسین در سال 91

وی در خصوص خرید سهام بلوکی فولاد اکسین توسط فولاد مبارکه نیز گفت: به دلیل مشکلاتی که در اجرای این برنامه به وجود آمد، خرید این سهام تا کنون محقق نشده و به نظر می رسد به سال بعد موکول شود.

ورود زیر مجموعه ها به فرابورس

شریفی از قطعی شدن برنامه ورود دو شرکت زیر مجموعه "فولاد" به فرابورس خبر داد که در حال حاضر برنامه ورود آنها به بازار سهام، مراحل نهایی خود را سپری می کند.

این مقام مسئول در مجتمع فولاد مبارکه با اشاره به اینکه از سال جاری عرضه محصولات اسلب فولاد هرمزگان نیز در بورس کالا انجام می شود، اظهار داشت: ورق تختال فولاد هرمزگان نیز که پیش از این به خارج از کشور صادر می شد، برای کمک به صنایع داخلی و پاسخ به تقاضای موجود در کشور، در بورس کالا عرضه می شود و صادرات آن تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

تقاضا برای استفاده از معادن جدید با هدف تکمیل چرخه تولید

شریفی در خاتمه سخنان خود درباره بهره برداری از معادن جدید نیز خاطر نشان کرد: بهره برداری از معادن جدید بستگی به سیاست گذاری های دولت دارد، اما بهره برداری از معدن جدید چرخه تولید فولاد در کشور را کامل می کند از همین رو پیگیر تقاضای خود برای استفاده از معدن جدید هستیم که نتیجه آن بستگی به سیاست های دولت دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر