بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
گروه فن آوا در شرایطی به مجمع رفت که طی ماه های پایانی سال از اقبال بازار برخوردار شده بود، گزارش عملکرد شرکت که توسط مدیر عامل ارائه شد دلایل این استقبال را مشخص ساخت طی این مدت گروه فن آوا پیشرفت قابل توجهی در بهبود نسبت های عملکرد، سودآوری، تسویه دیون و بدهی هاو آزاد سازی وثایق نزد بانکها نسبت به سال مالی منتهی89.09.30داشته است.
کد خبر : ۶۲۶۸۷

این هدف نهایی است که مدیر عامل گروه فن آوا در اولین مجمع پس از ورود به فرابورس عنوان نمود .مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده گروه فن آوا 9 صبح روز شنبه 20 اسفند ماه در محل همایش های شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.

این مجمع با حضور بیش از 95 درصد سهامداران به رسمیت رسید. ریاست جلسه بر عهده مهندس حمید رحمتیان ،رییس هیات مدیره گروه فن آوا، دکتر غلامرضا نصیری به نمایندگی از صندوق بازنشستگی آتیه صبا و عباس آرگون به نمایندگی از سرمایه گذاری آتیه ایرانیان ناظران مجمع و دبیری مجمع نیز بر عهده صادق شفیعی ،مدیر مالی گروه فن آوا بود.

گروه فن آوا در شرایطی به مجمع رفت که طی ماه های پایانی سال از اقبال بازار برخوردار شده بود، گزارش عملکرد شرکت که توسط مدیر عامل ارائه شد دلایل این استقبال را مشخص ساخت طی این مدت گروه فن آوا پیشرفت قابل توجهی در بهبود نسبت های عملکرد، سودآوری، تسویه دیون و بدهی هاو آزاد سازی وثایق نزد بانکها نسبت به سال مالی منتهی89.09.30داشته است.

در ابتدای جلسه مهندس دامغانی ،مدیر عامل گروه فن آوا ضمن اعلام تاریخچه ای از این شرکت گروه فن آوا دستاوردهای عملیاتی در سال مالی 90.9.30 را تشریح کرد. مهمترین این فعالیتها ارائه خدمات تلفن روستایی USO بود که برای بیش از 550روستا در دورترین و دور افتاده ترین نقاط کشور از خدمات مخابرایت بهره مند شدند و تا تاریخ برگزاری مجمع ،پروژه به طور کامل اجرا و عملیاتی شده است در طی ده سال آینده پشتیبانی و خدمات آن بر عهده گروه فن آواست و با توجه به انجام موفق فاز اول هزینه های لازم برای پیاده سازی فاز دوم بطور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت. گروه فن آوادر حال حاضردر مناقصه فاز دوم پروژه ملی USO شرکت کرده و یکی از نامزدهای جدی انجام فاز دوم این طرح می باشد.

فن آوا کارت یکی دیگر از شرکتهای گروه است که در حوزه PSP فعالیت می نماید، مهندس دامغانی از فعالیتهای جدید این شرکت مبنی بر نصب و راه اندازی دستگاه های جدیدPOS و PC POS برای بانک انصار و بانک کشاورزی و بانک شهر خبر داد.ایشان از مذاکرات فن آوا کارت با چند بانک دیگر جهت ارائه خدمات PSP خبر داد و اعلام نمود تا انتهای سال 1390 سوییچ فن آوا کارت به شبکه شتاب متصل می گردد تا با آمادگی بیشتر به طرح شاپرک بانک مرکزی ورود پیدا کند.

سود آوری و پوشش زیان در کلیه شرکتهای زیرمجموعه گروه فن آوا از دیگر خبرهای مهم این مجمع بود.علاوه بر این مهندس دامغانی از برنامه اجرایی جهت پوشش کامل زیان شرکت تا انتهای سال 1392 در دستور کاری شرکت گروه فن آوا صحبت نمودند.


در راستای معرفی گروه فن آوا بعنوان اپراتور و نماینده از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه PAA مدیر عامل از ورود دو شرکت جدید به مجموعه گروه خبر داد و ابراز امیدواری کرد در سال جدید گروه فن آوا در زمینه تبادلات اسناد تجاری فرامرزی ایران، پیشگام باشد.

یکی دیگر از نکات این مجمع اعلام مذاکرات و گفتگوها جهت ورود سهامدار عمده دیگری به گروه فن آوا بود که مدیر عامل اجازه خواست پس از نهایی شدنموضوع، نسبت به اعلام جزییات اقدام نماید.

گروه فن آوا در تلاش است تا با بهره گیری از مجوز های استراتژیکش در حوزه فناوری و رتبه های مناسب نزد شورای عالی انفورماتیک و با بهره گیری از زیرساختهای شرکتهای تابعه، روند رو به رشد خود را برای سال مالی پیش رو بهبود بخشیده ضمن ورود به فعالیت های جدید به سمت رتبه یک شدن همه ی مجوزهایش گام بردارد.


در ادامه این جلسه دکترعباس هشی به نمایندگی از حسابرسی هوشیار بهمند گزارش حسابرس را قرائت کرد.

مصوبات این مجمع نیز به شرح زیر بود:

- تصویب صورتهای مالی سال 90.9.30

- انتخاب شرکت هوشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی

- انتخاب موسسه بهمند بعنوان بازرس علی البدل

- انتخاب دو روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه های کثیر الانتشار

همچنین در مجمع فوق العاده شرکت نیز تغییر اساسنامه شرکت به اساسنامه ابلاغی بورس تصویب شد.

حاشیه جلسه :

با توجه به عملکرد هیات مدیره،مدیر عامل و گروه فن آوا سهامداران حاضر از هیات مدیره تشکر و قدردانی کرده و وضعیت شرکت را نسبت به دوره گذشته مطلوب ارزیابی کردند.

مدیر عامل خطاب به سهامداران حقیقی و حقوقی اعلام امادگی شرکت را برای پیاده سازی و اجرای طرح های حوزه ی آی تی و آی سی تی اعلام کرده و از همه ی ذینفعان درخواست کردند تا نسبت به ارائه طرح کسب و کار و بازارهای جدید شرکت را یاری گر باشند تا انشالله روند رو به رشد- که از دید ایشان هنوز کاملا مطلوب نشده- ادامه یابد.

یکی از سهامداران بالای 1درصد حاضر در مجمع از گروه فن آوا به زیبای خفته و سهامی با آینده ای روشن یاد کرد و از سهامداران عمده گروه درخواست کرد تا نسبت به واگذاری پروژه های خود در حوزه IT ,ICT به گروه فن آوا اهتمام بیشتری داشته باشند.

-ریاست مجمع ضمن تشکر از پیگیری و دلسوزی اعضای هیات مدیره گروه فن آوا ، بهترین پاداش را حضور و همراهی سهامداران در مجمع و در طی سال عنوان نموده و اعلام کردند بدلیل وجود زیان انباشته هیات مدیره خود را موظف می داند تا هیچ گونه پاداش نقدی از شرکت دریافت ننماید .






گردش حساب سود (زیان) انباشته شرکت اصلی



سود و زيان شرکت اصلی طي 2 سال گذشته (ارقام به ريال)



ترازنامه شرکت گروه فن آوا طي 2 سالِ گذشته به شرحِ جدولِ ذیل مي باشد.

ترازنامه شرکت طي 2 سالِ گذشته (ارقام به ريال)



اشتراک گذاری :
ارسال نظر