بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴
کد خبر : ۶۳۱۳۲
ايران خودرو به منظور ارتقاي همه محصولات خود به استاندارد يورو 4 ، سمند و 405 را به موتور پرقدرت و کم مصرف به نام" ايکس. يو. ام " مجهز و روانه بازار مي کند.

واحد مرکزي خبر به نقل از ايکو پرس ، قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصولات، گفت: با ورود موتور ايکس يو ام ، به سبد قواي محرکه ايران خودرو بخشي از توليدات خودرو هاي سمند و 405 با اين موتور و بخشي ديگر با موتورهاي اي اف 7 و تي يو 5 توليد خواهد شد.

ميرجواد سليماني افزود: موتور ايکس. يو. ام درخطوط موجود توليد و بعد از آن با کسب استاندارد هاي لازم ، ظرفيت ها و خطوط جديد براي اين منظور به کار گرفته مي شود.

وي گفت: افزايش حجم موتور به 1900 سي سي با توان و گشتاورد بالا درحد موتور ايکس يو 9 پژو از جمله ويژ گي هاي موتور ايکس. يو. ام است و اين موتور که استاندارد يورو 4 را تامين مي کند درنسخه گاز سوز هم توليد خواهد شد.

اين مسئول تصريح کرد: با وجود افزايش گنجايش و بهينه سازي موتور ، ميزان مصرف آن 8 و 7 دهم ليتر در 100 کيلومتر است.
قائم مقام مدير عامل ايران خودرو، تيراژ روزانه موتور ايکس يو.ام را دو هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: توليد آزمايشي آن بر روي محصولات از اول ارديبهشت امسال آغاز و توليد انبوه اين موتور از 31 خرداد شروع مي شود و به مرور افزايش مي يابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر