بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۳
کد خبر : ۶۳۶۸۰
به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (یکشنبه)، همزمان با 20 فروردین سالروز ملی فناوری هسته‌ای در جمع دست اندرکاران صنعت هسته‌ای کشور با تاکید بر اینکه پیشرفت در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای باعث پیشرفت دیگر صنایع خواهد شد، اظهار داشت: صنعت هسته‌ای مانند لکوموتیوی است که می‌تواند دیگر صنایع را با خود به جلو بکشد، مانند صنعت فضایی که ده‌ها صنعت زیر مجموعه خود را بالا می‌برد و این همان راه روشنی است که باید ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه وقتی فناوری در اندیشه، هنر و بازوی ایرانی باشد کسی نمی‌تواند آن را بگیرد، حتی اگر همه راه ها را ببندند، تصریح کرد: امروز باید با همان شتاب چندسال اخیر به جلو حرکت کنیم به طوری که مدام اخبار پیشرفت‌های علمی کشورمان بخصوص در عرصه صنعت هسته‌ای به گوش جهانیان برسد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر همه دنیا علیه ایران اسلامی باشند و بخواهند جلوی آن را بگیرند باز اراده ایرانی مسیر خود را ادامه می‌دهد، افزود: کشوری که در آن پیشرفت علمی نباشد جایگاهی در عرصه جهانی نداشته و هر روز از موقعیت آن کاسته خواهد شد.

احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: شما کور خوانده‌اید که می‌توانید با به شهادت رساندن دانشمندان ایرانی، مانع رشد علمی در ایران اسلامی شوید، خیال نکنید، می‌توانید جلوی حرکت این رودخانه پرخروش را بگیرید و بدانید اگر دانشمندی را ترور می‌کنید صدها و هزاران نفر جای آنها را پر خواهند کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران یک جنبه سیاسی نیز دارد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورها در منطقه علاوه بر داشتن انرژی هسته‌ای، بمب اتم را نیز در اختیار دارند اما نامی از آنها برده نمی‌شود و کسی کاری با آنها ندارد.

وی تصریح کرد: اینکه چرا با فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ملت ایران مخالفت می‌شود، به خاطر این است که مستکبران تاریخ و استعداد ملت ایران را می‌شناسند و می‌دانند که اگر این ملت قله‌های پیشرفت و سعادت را فتح کند به سرعت به الگویی برای سایر ملت‌ها تبدیل شده و پرچمدار ایمان، توحید و برادری در جهان خواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: در موضوع هسته‌ای ایران، برخی کشورهای غربی، ظاهر فریبنده خود را که با عناوین زیبایی همچون آزادی، حقوق ملت‌ها، علم و دانش و قوانین بین‌المللی به میان می‌آوردند در عمل زیر پا گذاشتند، حتی قوانینی که خودشان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وضع کرده بودند.

رئیس‌جمهور یادآور شد: دشمنان ملت ایران می‌دانند که اگر ملت ایران روحیه جمعی خود را بازیابد، کسی جلودارش نخواهد بود و حرکت ملت ایران در مناسبات سیاسی خط شکن است.

وی با بیان اینکه در نگاه مستکبران، کار عملی در جمهوری اسلامی ایران کار علمی صورت گیرد، ساختار شکنی محسوب می‌شود، گفت: امروز دشمنان ملت ایران به این خاطر با یکدیگر بسیج شده‌اند که جلوی پیشرفت‌های علمی این ملت با فرهنگ را بگیرند.

احمدی‌نژاد افزود: در حال حاضر بسیاری از همین کشورهایی که مانع پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند، خودشان، بمب اتم دارند و از سویی دیگر رژیم جعلی صهیونیستی را ایجاد و آن را نیز به بمب اتم تجهیز کرده‌اند و هر روز نیز چنین مطرح می‌کنند که گزینه‌ها در قبال موضوع هسته‌ای ایران روی میز است؟!

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه زور، درگیری و جنگ در منطق ملت ایران جایگاهی ندارد، ‌گفت: ملت ایران می‌خواهد از حق طبیعی خود برای زندگی عالمانه و علم آموزی استفاده کند و در این مسیر نیز راه ملت ایران روشن است.

وی در ادامه با بیان اینکه مقاومت ملت ایران در موضوع هسته‌ای تنها بخاطر راه‌اندازی چند سانتریفیوژ نبود، اظهار داشت: بحث دشمنان نیز غنی‌سازی و تولید سوخت 3.5 درصد نیست آنها می‌گویند ملت ایران از سقفی که آنها در نظر گرفته‌اند، عبور کرده است، از این رو ایستادگی ملت ایران در اصل ایستادگی برای صیانت از عزت و کرامت انسانی خود است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران با کسی درگیری و مشکلی ندارد و راه و منطق روشن خود را ادامه خواهد داد، تأکید کرد: ملت ایران، مسیری که در آن قدم گذاشته و سرمایه گذاری کرده است را با قدرت ادامه خواهد داد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه کسانی که در عرصه علم زحمت می‌کشند در اصل پیشگامان و پیشقراولان شکوفایی یک جامعه هستند، گفت: باید دل‌ها را به خدا داد و برای رضای خدا حرکت کرد در این صورت بی‌تردید دستاوردهای بزرگتری در راه خواهد بود.

وی ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های علم هسته‌ای در بخش‌های پزشکی، کشاورزی و دیگر صنایع را خاطر نشان ساخت و اظهار داشت: هنوز بسیاری از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از خارج تامین می‌شود و از سوی دیگر در موضوع کشاورزی نیز هنوز ورود نکرده‌ایم به طوری که می‌توان با استفاده از این صنعت مهم در بهبود کیفیت و ماندگاری مرکبات، استفاده کرد.

احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه از انرژی صلح آمیز هسته‌ای در بخش صنعت و نیروی کشورمان نیز استفاده نشده است،‌ اضافه کرد: در حال حاضر بعد از 37 سال تنها یک نیروگاه با استفاده از این انرژی در کشور وجود دارد که هنوز هم تکمیل نشده است، از این رو باید با تکیه بر توانمندی‌های خود به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه اظهارات خود راه تسخیر عالم هستی را تنها کسب علم و دانش دانست و گفت: خداوند همه عالم را مسخر انسان قرار داده است و روزی خواهد رسید که انسان بر همه آنها مسلط خواهد شد آن هم نه برای ارضای تمایلات مادی، بلکه برای خدایی شدن.

وی با تاکید بر اینکه امروز بشریت در راه کسب علم هنوز در ابتدای راه قرار دارد، تصریح کرد: خداوند عالم را خلق کرد تا انسان بفهمد برای چه پا به این عالم هستی گذاشته است و به کجا خواهد رفت و راه فهمیدن آن هم علم به معنای عام است.

احمدی‌نژاد گفت: علوم گوناگون جلوه‌های یک حقیقت هستند و اگر برای خدا باشد انسان را در جاده سعادت قرار می‌دهد.

رئیس‌جمهور با طرح این موضوع که در عرصه‌های علمی هر میزان کار شود باز کم است، اضافه کرد: در حال حاضر در کارهای علمی در ابتدای راه هستیم؛ البته در موضوع صنعت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای افتخارات بزرگی را کسب کرده‌ایم، اما با این وجود باز در ابتدای راه هستیم.

وی در ادامه به سنگ اندازی دشمنان در سال 88 برای ارائه سوخت 20 درصد راکتور تهران از سوی برخی کشورها به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قرار بود در آن سال این میزان سوخت را برای راکتور تهران در اختیار ایران قرار دهند اما طبق معمول این موضوع نیز در چرخه‌های استعماری شکل دیگری به خود گرفت به طوری که می‌خواستند حیثیت و موجودیت خود را بدهیم تا در مقابل سوخت 20 درصد را تحویل دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ولی زمانی که اعلام شد دانشمندان جوان ایرانی توانسته‌اند این صفحه سوخت را تولید کنند، مقامات سیاسی همان کشورها اعلام کردند که ایران بلوف می‌زند و هرگز نمی‌تواند به این دانش دست پیدا کند اما در نهایت مشاهده شد که دانشمندان ما توانستند این صفحه سوخت را تولید کرده و در حال حاضر نیز نمونه آن در حال فعالیت است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید فعالیت‌های علمی با شتابی بیش از گذشته انجام گیرد، گفت: اگر همه دنیا و بشریت تنها بر روی کارهای علمی متمرکز شوند باز هم جا برای کار علمی بسیار است باید در عرصه صنعت هسته‌ای نیز فعالیت‌های خود را گسترش دهیم چرا که هنوز بسیاری از ظرفیت‌های موجود در این صنعت ناشناخته است، از این رو باید با همان شتاب سال‌های 85 تا 90 کارها را با سرعت ادامه داد که در این راستا دولت حمایت‌های لازم را نیز انجام خواهد داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت و پشتیبانی لازم از فعالیت‌های علمی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: البته باید توجه داشت که این انسان‌ها هستند که کارها را با همت و اراده پیش می‌برند چرا که در حال حاضر کشورهایی هستند که چندین برابر بودجه ایران در این صنعت هزینه کرده‌اند، اما هنوز نتوانسته‌اند ره به جایی ببرند در حالی که دانشمندان جوان کشورمان طی دو سال گذشته توانسته‌اند در این صنعت مهم به پیشرفت‌های چشمگیری نایل آیند.

احمدی‌نژاد در این مراسم همچنین روز ملی فناوری هسته‌ای را به ملت سرافراز ایران تبریک گفت و از همه کسانی که در دفاع از حقوق هسته‌ای کشور تلاش کردند قدردانی کرد و افزود: در این زمینه اگر قرار باشد روزی از اشخاصی تقدیر شود باید طی مراسمی از 75 میلیون نفر ایرانی تقدیر کرد.

رئیس‌جمهور موضوع اصلی آفرینش را انسان دانست و گفت: خداوند عالم را خلق کرد و در دل او انسان را آفرید تا تجلی خداوند همچون آیینه‌ای بر روی زمین باشد و این خلاصه داستان آفرینش و ماموریت انسان است، چیزی که همه پیامبران آمدند تا آن را بشارت دهند، از این رو می‌توان گفت تنها راه کمال انسان توحید است.

وی با اشاره به اینکه مسیر شر و ضلالت باعث سرکوب شکوفایی استعدادهای انسان خواهد شد و راه را بر تعالی انسان می‌بندد، تصریح کرد: هر امری که مانع از سود، کمال و تعالی انسان شود امری ناپسندیده است، اینکه می‌گویند ظلم نکنید به خاطر آن است که ظلم حقیقت انسانی انسان را از بین می‌برد و مانع شکوفایی خواهد شد.

احمدی‌نژاد افزود: کسی هم که زیر بار ظلم برود در حقیقت خود را ساقط کرده است.

رئیس‌جمهور دروازه ورود به راه روشنی را که نقطه شروع آن دنیای مادی و انتهای آن ملکوت اعلی است، اوج تجلی صفات الهی به ویژه در علم و دانش دانست و تاکید کرد: اگر علم و دانش وجود نداشته باشد انسان همانند سایر موجودات است.

در ابتدای این مراسم فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان ارائه کرد.

در این مراسم و پیش از سخنان رئیس‌جمهور از آقایان ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده های طلا، عیسی برآری دونده بین‌المللی دو ماراتن که با پیراهن منقش به عکس شهید احمدی روشن در مسابقات بین‌المللی حضور داشت، علی دیباجی از نیک اندیشان شهرستان گراش استان فارس که یک واحد مسکونی در راستای حمایت از انرژی هسته ای ایران وقف کرده است، اصغر خلیلی پور از فعالان فرهنگی کشور که مکاتبات و بیانیه های متعددی در خصوص حمایت از صنعت هسته ای کشور ارائه کرده و بایرام پاک‌باز، بافنده یک تخته قالی ابریشم با طرح کلی وطنم ایران با اهدای لوح از سوی رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر