بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳
کد خبر : ۶۳۷۷۰
گروه بورس کالا – سحر نمايشي: معاملات سكه آتي روز گذشته همراه با نوسان ارزیابی شد. مبادلات از شروع صبح با تحرکات مثبت 4 درصدی آغاز و در بعد از ظهر همین روز با افت محسوس 2 درصدی روبه‌رو شد. 

در مبادلات روز گذشته سكه آتي، موقعیت خريد و فروش وجود داشت، اما به دليل ريزش بازار عمدتا موقعیت فروش فشار بيشتري نسبت به موقعیت خريد داشت. به گفته فعالان دلیل مثبت شدن بازار در صبح روز گذشته، رشد قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی بوده است.این در حالی است که دلیل افت قیمت طلا در بعد از ظهر ریزش قیمت بازار نقدی بوده است. در این روز سکه با قیمت 730 هزار تومان و دلار با قیمت یک هزارو 880 تومان معامله شد که این افت قیمت در بازار نقدی تاثیر بسزایی در بازار آتی داشت. البته ناگفته نماند که نزدیک شدن به 29 فروردین، سررسید تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده نیز به ریزشی شدن بازار کمک می‌کند. فعالان بازار پیش‌بینی کرده‌اند که تا صعودی نشدن بازار نقدی و اتمام تحویل پیش‌فروش‌های فروردین، بازار به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. 
این در حالی بود که نخستین روز معاملات قراردادهای آتی مرداد با استقبال کم سابقه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مواجه شد. قراردادهای آتی سکه طلا برای تحویل در مرداد امسال دیروز مطابق اعلام قبلی مدیریت قراردادهای مشتق کالایی گشایش یافت که مورد توجه معامله گران قرار گرفت. بر اساس این گزارش، در اولین روز گشایش نماد معاملاتی مرداد ماه و در 30 دقیقه اولیه معاملات بعد از مرحله پیش گشایش، حجم دادوستد به 52 قرارداد رسید که با ادامه معاملات تا ساعت 16:30 دیروز میزان معاملات انجام شده روی نماد مرداد ماه به 539 قرارداد به ارزش 44 میلیارد و 977 میلیون و 670 هزار ریال بود. همچنین در مبادلات روز گذشته سکه آتی در فروردین ماه در محدوده 728 تا 741 هزار تومان معامله شد که 31/2 درصد افت قیمتی داشت، سکه اردیبهشت ماه نیز در محدوده 734 تا 760 هزار تومان معامله شد که افت 74/2 درصدی را تجربه کرد، در حالی که صبح همین روز رشد 65/0 درصدی را شاهد بود، سکه تحویل خرداد ‌ماه نیز در محدوده 753 تا 784 هزار تومان معامله شد که افت 52/3 درصدی را در بعد از ظهر و رشد 45/0 درصدی را در مبادلات صبح تجربه کرد. سکه تیرماه در محدوده 787 تا 824 هزار تومان معامله شد که با افت 91/3 درصدی در بعد ازظهر و 64/0 درصدی را در مبادلات صبح روبه‌رو شد. در آخر هم سکه مرداد ماه در محدوده 810 تا 845 هزار تومان معامله شد که افت قیمتی آن 14/4 درصد در بعد از ظهر و رشد 70/0 درصدی در صبح را شاهد بود.
دنیای اقتصاد
اشتراک گذاری :
ارسال نظر