بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
مدیر بازار فرابورس ایران اعلام کرد:

تخفیف های ویژه برای خریداران سهام "بیستون"

چنانچه خریداران سهام کنترلی در زمان امضای قرارداد واگذاری شرایطی از جمله انجام اقداماتی نظیر سرمایه­گذاری جدید، ارتقای کارائی و بهره­وری، تداوم تولید و ارتقای سطح آن، ارتقای فن­آوری و تثبیت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذاری را بپذیرد، در صورت احراز شرایط از تخفیفات موضوع دستورالعمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطای تخفیفات هیات واگذاری برخوردار خواهند شد
کد خبر : ۶۴۰۲۵

مدیر بازار فرابورس ایران گفت: بلوک 70 درصدی شرکت پتروشیمی بیستون متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دوشنبه 28 فروردین از طریق فرابورس ایران عرضه می­شود.

به گزارش بورس نیوز، هامونی با اعلام این خبر افزود: سازمان خصوصی سازی تعداد 350 میلیون سهم از شرکت پتروشیمی بیستون معادل 70 درصد از سهام این شرکت را به ارزش پایه هر سهم 2هزار و591 ریال و ارزش کل 906میلیارد و 850 میلیون ریال، روز دوشنبه 28 فروردین عرضه می­کند.

هامونی با اشاره به اینکه این عرضه­ به صورت یکجا، در بازار پایه بر اساس مقررات بازار سوم فرابورس و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است گفت: حداقل پیش پرداخت نقدی 20 درصد و مابقی به صورت اقساط است که دوره بازپرداخت اقساط آن 5 ساله اعلام شده است. نرخ سود فروش اقساطی 15 درصد و فواصل زمانی آن شش ماهه و مهلت پرداخت ثمن نقدی و ارائه اسناد تضمینی (در معاملات اقساطی) حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله است.

هامونی در زمینه فعالیت این شرکت 500 میلیارد ریالی توضیح داد: فعالیت این شرکت در زمینه احداث، راه­اندازی و بهره­برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید، بازاریابی، فروش، صدور محصولات پتروشیمی ذخیره، واردات و تبدیل کلیه مواد پتروشیمی و پتروشیمیایی است. شرکت ملی صنایع پتروشیمی مالک 70 درصد سهام و شرکت­های سرمایه­گذاری استانی(30 استان) مالک 30 درصد سهام این شرکت است.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 27 میلیارد و205میلیون و500 هزار ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: قیمت­ حامل­های انرژی، خوراک و محصولات پتروشیمی در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه­ها است و خریداران ملزم به رعایت آن هستند. همچنین خریدار متعهد به رعایت ضوابط و مقررات پدافند غیر عامل کشور، رعایت اصول سیستم مدیریتHSE، رعایت دستورالعمل­ها و استانداردهای بازرسی فنی واحد­های صنعتی، اجرای آموزش­های تخصصی متناسب با شغل در واحدهای صنعتی، رعایت کامل دستورالعمل­های تعمیراتی و عملیاتی مربوطه به قراردادهای فروش شرکت­های تولیدی است.

وی یادآور شد: خریدار متعهد است به نسبت سهام خریداری، جانشین صادر­کنندگان دولتی ضمانتنامه­ها شود و آزادسازی سهام واگذار شده منوط به انجام تسویه حساب بدهی­های شرکت به نسبت سهام واگذار شده به شرکت­های مادر تخصصی و سیستم بانکی اعم از دولتی و غیر دولتی، صندوق ذخیره ارزی و خزانه منعکس در صورت­های مالی مبنای ارزیابی سهام شرکت خواهد بود.

هامونی در مورد مشوق­های مالی، غیر مالی و تخفیفات این سهام بلوکی توضیح داد: خریداران سهام کنترلی (حداقل میزان سهام برای تعیین اکثریت اعضای هیات مدیره) که در دوره تقسیط، نسبت به افزایش کارکنان شرکت، به میزانی بیش از آنچه در سند واگذاری ثبت شده، اقدام و یا مبادرت به آموزش و به کارگیری نیروهای مازاد سایر شرکت­های واگذار شده، در واحد خود کنند، در صورت احراز شرایط، از مشوق­های مالی و یا غیر مالی به ترتیب مقرر در دستورالعمل نحوه اعمال مشوق­های مالی و غیر مالی و دستورالعمل نحوه نظارت پس از واگذاری برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: مشوق­های مالی، به خریداران واجد شرایط به تفکیک سه نوع مشوق شامل تخفیف در اصل ثمن معامله، کاهش سود فروش اقساطی و یا تخفیف زمانی به مفهوم بازنگری در مدت قرارداد ناشی از تطویل دوره بازپرداخت اقساط اعطا می­شود.

هامونی در پایان تصریح کرد: چنانچه خریداران سهام کنترلی در زمان امضای قرارداد واگذاری شرایطی از جمله انجام اقداماتی نظیر سرمایه­گذاری جدید، ارتقای کارائی و بهره­وری، تداوم تولید و ارتقای سطح آن، ارتقای فن­آوری و تثبیت سطح اشتغال در بنگاه مورد واگذاری را بپذیرد، در صورت احراز شرایط از تخفیفات موضوع دستورالعمل نحوه اخذ تعهدات، درج شروط و اعطای تخفیفات هیات واگذاری برخوردار خواهند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر