بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۶
بررسی معامله بلوکی "رکیش" با ساز و کار مناسب تر

مذاکره با خریداران بزرگ همچنان ادامه دارد

قراردادهای شرکت با بانک های سپه و ملی ادامه داشته و در صورت امکان توسعه خواهد یافت. افزون بر اینکه شرکت دور جدیدی از همکاری ها را با بانک صادرات آغاز کرده و حضور "رکیش" برای ارایه خدمات پرداخت الکترونیکی در نمایشگاه کتاب امسال به صورت انحصاری از سوی بانک صادرات به عنوان بانک عامل، قطعی شده است.
کد خبر : ۶۴۴۱۶

سهام شرکت کارت اعتباری ایران کیش طی هفته اخیر روند صعودی قیمت خود را همچنان حفظ کرده و طی معاملات روز چهارشنبه با صف خرید نزدیک به سه میلیون سهمی رو به رو شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، با توجه به اینکه "رکیش" بزرگترین شرکت PSP کشور به شمار می آید، برای بانک ها به جهت توسعه حوزه بانکداری الکترونیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از همین رو از بدو ورود آن به بورس، مباحثی پیرامون عرضه بلوکی سهام "رکیش" از سوی سهامدار عمده مطرح بوده که این موضوع در روزهای اخیر بیش از پیش شدت گرفته است.

حمیدرضا محمدی، مدیر امور روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در این راستا به خبرنگار بورس نیوز گفت: پیش از ورود شرکت به بورس، بانک های متعددی خواستار در اختیار گرفتن مالکیت درصدی از سهام "رکیش" بودند که این امر بنا به خواست سهامدار عمده اجرایی نشد. چرا که سهامدار عمده معتقد بود این کار باید زمانی انجام شود که تا اطلاعات مالی شرکت بیش از پیش شفاف شده و از همین رو پس از ورود شرکت به بازار سهام، تصمیم بر این شد تا واگذاری درصدی از مالکیت سهام شرکت با ساز و کار مناسب تری صورت گیرد.

در حال حاضر نیز مذاکرات بین سهامدار عمده و متقاضیان خرید بلوکی سهام شرکت در جریان بوده و تا این لحظه نتیجه قطعی حاصل نشده است.

وی افزود: میزان واگذاری بلوک سهام شرکت نیز بستگی مستقیمی به قیمت تعیین شده برای هر سهم "رکیش" دارد، از همین رو میزان این واگذاری به طور دقیق مشخص نیست.

مدیر امور روابط عمومی شرکت کارت اعتباری ایران کیش در خصوص قراردادهای جاری شرکت تصریح کرد: قراردادهای شرکت با بانک های سپه و ملی ادامه داشته و در صورت امکان توسعه خواهد یافت.

افزون بر اینکه شرکت دور جدیدی از همکاری ها را با بانک صادرات آغاز کرده و حضور "رکیش" برای ارایه خدمات پرداخت الکترونیکی در نمایشگاه کتاب امسال به صورت انحصاری از سوی بانک صادرات به عنوان بانک عامل، قطعی شده است.

البته با توجه به اینکه از زمان شروع فعالیت های عملیاتی بانک ها در سال جدید مدت زمان زیادی سپری نمی شود، بانک ها مناقصه جدیدی را برگزار نکرده اند.

محمدی از آغاز اجرای پروژه های جدید توسط "رکیش" در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در صورت اخذ مجوز لازم از بانک مرکزی توسط شرکت جیرینگ، اجرای پروژه موبایل پی نت توسط "رکیش" با همکاری شرکت جیرینگ بزودی آغاز می شود.

موضوع پرداخت از طریق کیف پول الکترونیکی نیز دیگر پروژه ای می باشد که برای سال مالی جاری در نظر گرفته شده است.

وی در خاتمه سخنان خود اجرای پروژه های جاری و نیز حضور "رکیش" در طرح شاپرک را از جمله دلایل اقبال بازار به سهام این شرکت عنوان کرد و یادآور شد: رشد سریع سودآوری شرکت در سال اخیر، از سوی بازار به خوبی درک شده و به نظر می رسد این روند مثبت در قیمت سهم به دلیل حضور شرکت در پروژه های جدید و انعقاد قراردادهای بیشتر، موجب افزایش اقبال سرمایه گذاران به سمت این سهم شده باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر