بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
چشم انداز توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در مجمع

کسب رتبه 1 هلدینگ معدنی صنعتی در خاورمیانه

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در نظر دارد در سال 1391 ، نسبت به انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 3.000.000 میلیون ریال به منظور سرمایه گذاری در طرح های با بازدهی مناسب اقدام نماید.
کد خبر : ۶۴۵۹۳

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00 صبح روز چهارشنبه مورخ 1391.01.30 درمحل هتل المپیک با حضور بیش از 86 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور دکتر قاسمی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان امین تفرشی و فرخی و به دبیری آقای زاهدی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط علی اصغر پورمند (مدیر عامل) و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1390.12.29

2- تقسیم 3 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی مختار و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضای هیأت مدیره


معرفی شرکت

شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه صنایع و معادن خاورمیانه (سهامی عام) در تاریخ 86.09.17 تحت شماره 310643 با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال (1.000.000.000ریال) در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است. این شرکت در نظر دارد تا با گام نهادن در راستاي سیاستهاي مرتبط دولت با بندهاي

الف،ب و ج اصل 44 قانون اساسی، با هدف توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، تقویت بخش خصوصی، کاهش تصدي گري دولت، توسعه کارآفرینی صنعتی و معدنی و بالفعل ساختن ظرفیتهاي بالقوه کشور، تلاشی پیگیر و مستمر داشته باشد.

چشم انداز

- هلدینگ معدنی صنعتی رتبه 1 در منطقه خاورمیانه با عملکردي منطبق با کلاس جهانی.

- اولین هلدینگ خصوصی در صنایع معدنی ایران با سبد متنوعی از محصولات و خدمات،(در افق 5 ساله)

مأموریت

- افزایش ارزش سهام سهامداران و سود شرکت

- ایجاد مدل توسعه اي براي شرکت هاي معدنی و صنایع معدنی کشور

شرکت های زیر مجموعه

1- شرکت فولاد زرند ایرانیان

موضوع فعالیت

- ایجاد کارخانجات آهن و فولادسازي و واحدهاي مربوطه در راستاي پیشبرد وگسترش معادن وصنایع معدنی.

- انجام عملیات فولاد سازي با روشهاي مختلف عملیات ذوب و ریخته گري.

- احداث واحدهاي مربوطه و صنایع وابسته در راستاي توسعه هر چه بیشتر و بهتر صنعت فولاد.

2- شرکت فولاد سیرجان ایرانیان

موضوع فعالیت

ایجاد، راه اندازي و بهره برداري کارخانجات آهن و فولاد سازي و واحدهاي مربوطه،انجام عملیات فولاد سازي با روش

هاي مختلف ذوب و ریخته گري و نورد فلزات آهنی و تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد، احداث واحدهاي مربوطه وصنایع وابسته، توسعه هرچه بیشتر و بهینه صنعت فولاد

3- شرکت بابک مس ایرانیان

موضوع فعالیت

ایجاد و راه اندازي و بهره برداري کارخانجات فرآوري مس و واحدهاي مربوطه در راستاي پیشبرد و گسترش معادن و صنایع معدنی، انجام عملیات فرآوري مس با روشهاي مختلف عملیات ذوب، ریختهگري، نورد محصولات مسی و تولید انواع مقاطع هندسی استاندارد، احداث واحدهاي مربوطه و صنایع وابسته.

4- شرکت ساختمانی گسترش و نوسازي صنایع ایرانیان مانا

موضوع فعالیت

انجام پروژه هاي عمرانی و صنعتی بصورت پیمانکاري و سرمایه گذاري شامل انجام کلیه پروژه هاي عمرانی، ساختمانی، صنعتی، معدنی، نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانجات، پروژه هاي آبی و دریایی اعم از احداث انواع سدها، کانال ها و زهکش، موج شکن ها، بنادر و اسکله و سایر کارهاي آبی دیگر، اجراي پروژه هاي شهرسازي، راه سازي، پل سازي و تونل، محوطه سازي، عملیات خاکی حجیم، مقاوم سازي ساختمان ها و هر نوع فعالیت مرتبط با پروژه هاي عمرانی دیگر در قالب اجرا یا به روش EPC (طرح و ساخت DB) و یا به صورت مشارکتی و سرمایه گذاري در داخل و خارج از کشور

5- شرکت بازرگانی آفتاب درخشان خاورمیانه

موضوع فعالیت

خرید و فروش و سرمایه گذاري در معادن و صنایع معدنی داخل و خارج از کشور، عملیات اقتصادي و بازرگانی اعم از تهیه، تأمین، خرید و فروش، خدمات بازرگانی، واردات و صادرات کلیه اقلام معدنی، تجهیزات، ماشین آلات معدنی، عمرانی و صنعتی از داخل و خارج ازکشور، انواع تولیدات فلزي، مواد غذایی، ارائه خدمات مشاوره تخصصی در امور بازرگانی و سرمایه اي، اخذ نمایندگی کالا در داخل و خارج از کشور،تأسیس نمایندگی و شعب در سایر نقاط داخل و خارج از کشور، اقدام وانجام عملیات اکتشاف، استخراج و بهره برداري ازمعادن و فرآوري موادمعدنی.

6- شرکت فروسیلیس غرب پارس

موضوع فعالیت

ایجاد و راه اندازي و بهره برداري کارخانجات فروآلیاژ و واحد هاي مربوطه، انجام کلیه فعالیتهاي بازرگانی اعم از خرید وفروش کالاهاي تجاري فنی و تجهیزات مربوط به صنایع معدنی، اکتشاف و استخراج از معادن عمدتا کانیهاي غیر فلزي.

7- شرکت کارآوران صنعت خاورمیانه

موضوع فعالیت

اکتشاف، استخراج و بهره برداري از معادن، حمل و جابجائی و انتقال مواد اولیه محصولات معدنی و صنعتی، احداث سدهاي خاکی و بتنی، طراحی، ساخت، نصب و راه اندازي کارخانجات مربوط به صنایع معدنی، تعمیرات و نگهداري تجهیزات کارخانجات فرآوري و ماشین آلات معدنی.

8- شرکت GMI Project ltd.

موضوع فعالیت

انجام خدمات مهندسی شامل طراحی فرآیندها و تجهیزات، طراحی مهندسی، مهندسی پایه و تفصیلی، انجام خدمات

بازرگانی شامل صادرات محصولات مس، کنسانتره و واردات محصولات فولادي، بیلت و تجهیزات و لوازم یدکی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات، انجام امور قراردادي و شرکت در پروژه هاي صنعتی و معدنی بعنوان عضو خارجی و یا داخلی، شرکت در مناقصات مربوط به احداث کارخانجات آلومینیم، مس، فولاد، مشارکت در قراردادهاي EPC بخش هاي معدنی و صنعتی، بصورت مستقل و یا کنسرسیوم. کنترل و مدیریت سرمایه گذاري خارجی میدکو و همچنین سرمایه گذاري مستقیم GMI در شرایط قوت مالی شرکت.

9- شرکت فولاد بوتیاي ایرانیان

موضوع فعالیت

شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در افق 5 ساله خود یعنی 4 میلیون تن فولاد سرمایه گذاري در خصوص احداث کارخانه تولید فولاد به روش احیاء مستقیم و قوس الکتریکی به ظرفیت تولید سالیانه 1.5 میلیون تن در سال را در قالب شرکت فولاد بوتیاي ایرانیان در دستور کار خود قرار داده است، که این مجتمع شامل واحدهاي ذیل می باشد؛

- واحد دریافت، تخلیه، انباشت و برداشت و انتقال مواد

- واحد احیاي مستقیم

- واحد ذوب و ریخته گري مداوم بیلت و ...

10- پروژه احداث مجتمع اداري- تجاري میدکو(پروژه فراز)

موضوع پروژه: تکمیل و احداث عملیات سفتکاري، نازك کاري و تأسیسات مجتمع میدکو

تشریح طرح افزایش سرمایه

افزایش سرمایه در سال 1390

در راستاي تأمین منابع مالی جهت اجراي پروژه ها، بخشی از این منابع از طریق افزایش سرمایه محقق خواهد گردید. اقداماتی که تاکنون جهت افزایش سرمایه شرکت انجام شده است به شرح زیر می باشد:

- موافقت هیئت مدیره محترم با مر حله افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1750 میلیارد ریال به 5250 میلیارد ريال

- اخذ مجوز مرحلۀ دوم افزایش سرمایه سرمایه شرکت از مبلغ 1750 میلیارد ریال به 5250 میلیارد ریال از سازمان بورس و اوراق بهادار،

- اخذ تأییدیه و مجوز انتشار آگهی پذیره نویسی سهام از سازمان بورس و اوراق بهادار،

- اخذ تأییدیه و مجوز انتشار آگهی پذیره نویسی سهام سازمان بورس و اوراق بهادار،

- انتشار آگهی پذیره نویسی سهام در روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد،

- پذیره نویسی افزایش سرمایه شرکت

با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1750 میلیون ریال به مبلغ 5250 میلیون ریال از طریق سلب حق تقدم، تصمیم بر این گرفته شد که تعداد 500 میلیون سهم از 1750 میلیون سهم جدید ناشی از سلب حق تقدم در افزایش سرمایه را با اضافه ارزش از طریق بازار سوم فرابورس ایران مورد پذیره نویسی قرار دهد.

کارگزار ناظر، شرکت کارگزاري بانک پاسارگاد و شبکه پذیره نویسی، شبکه کارگزاري شرکت فرابورس ایران تعیین گردید. پذیره نویسی در تاریخ 1390.05.16 از طریق فرابورس و کلیه شعب بانک پاسارگاد انجام، و سرمایه شرکت به میزان 3500 میلیارد ریال افزایش و در تاریخ 1390.6.27 به شماره 25546/ت 32/90 در اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاري تهران، ثبت گردید.

افزایش سرمایه در سال 1391

بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1390.01.31، افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 1750 میلیارد ریال به مبلغ 8645 میلیارد ریال ،تصویب و اختیار محقق نمودن آن به هیأت مدیره به دفعات متعدد و به صورت مرحله اي تفویض گردید.

بر اساس مصوبه هیأت مدیره شماره 106 مورخ 1390.11.17 مقرر گردید اقدامات اجرایی لازم جهت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران انجام و میزان افزایش سرمایه از مبلغ 5250 میلیارد ریال به مبلغ 8400 میلیارد ریال افزایش یابد. نحوه توزیع افزایش سرمایه در شرکت هاي تابعه به شرح ذیل می باشد:

نحوه توزیع افزایش سرمایه در شرکت هاي تابعه


انتشار اوراق مشارکت

اوراق مشارکت در سال 1389

هدف از انتشار اوراق مشارکت

هدف شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (سهامی عام)، از انتشار اوراق مشارکت در سال 1389، تأمین مالی بخشی از منابع مورد نیاز پروژههاي فولادسازي (به ظرفیت1.500.000 تن در سال) و ککسازي (به ظرفیت 800.000 تن در سال) شرکت فولاد زرند و پروژه احیا و فولادسازي شرکت ف ولاد سیرجان ایرانیان (به ظرفیت 800.000 تن در سال) بوده است.

منابع مالی مورد نیاز در سال 1390 براي اجراي طرحهاي کنستانتره سیرجان، گندله سازي سیرجان، فولادسازي و احیاء مستقیم بردسیر، کنسانترة آهن زرند، گندله سازي زرند، فولاد زرند، کک سازي زرند، تولید مس کاتدي، تولید لوله مسی و سایر طرح ها و به مبلغ 7.485.063میلیون ریال بوده که مبلغ 2.000.000 میلیون ریال آن از طریق انتشار اوراق مشارکت، تأمین مالی گردیده است.

اوراق مشارکت در دست انتشار در سال 1391

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (سهامی عام) در نظر دارد در سال 1391 ، نسبت به انتشار اوراق مشارکت به مبلغ 3.000.000 میلیون ریال با مشخصات زیر اقدام نماید.

1- موضوع انتشار اوراق مشارکت: اجراي پروژههاي فولادسازي (به ظرفیت 1.500.000 تن در سال) و گندله سازي (به ظرفیت 2.500.000تن در سال) شرکت فولاد زرند ایرانیان، پروژه احیا و فولادسازي (به ظرفیت 800.000 تن در سال) و گندله سازی (به ظرفیت 2.500.000 در سال) شرکت فولاد سیرجان ایرانیان، همچنین پروژه تولید کاتد مس (به ظرفیت 50.000) شرکت بابک مس ایرانیان

2- زمان : 4ساله-سود علی الحساب:20 درصد-سود قطعی: 20 درصد-پرداخت سود: 3 ماهه

3- تاریخ دریافت: دی ماه 91

4- تاریخ اولین پرداخت سود: فروردین ماه 92

5- در تمامی پروژه هایی که از اوراق مشارکت استفاده می شود رقم در نظر گرفته شده برای پروژه ها 85 درصد مبلغ اوراق بوده که در محاسبات منظور گردیده، اما بهره اوراق مطابق با رقم اصلی لحاظ شده است.

6- مبلغ اوراق مشارکت قابل انتشار: 3.000.000 میلیون ریال

7- تعداد اوراق قابل انتشار: 55.000 ورقه مشارکت

8- مبلغ اسمی اوراق:


9- نوع اوراق مشارکت: بی نام

10- ویژگی های اوراق مشارکت: بازخرید قبل از سررسید


همچنین مبلغ 200 میلیارد تومان انتشار اوراق مشارکت برای سال 1392 پیش بینی شده است.


آدرس لینک سایت شرکت :

http://www.midhco.ir


اشتراک گذاری :
ارسال نظر