بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر : ۶۴۷۰۱
محمد رضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس از برگزاری نخستین جلسه فراکسیون بازار سرمایه خبر داد و اظهار داشت: این جلسه فردا عصر با دعوت از کانون کارگزاران و کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این جلسه برخی از نمایندگان کمیسیون‌‌های اقتصادی مجلس فعلی از جمله محمدرضا باهنر و برخی از نمایندگان متخصص در بازار سرمایه در دوره جدید مجلس حضور خواهند داشت.

این عضو شورایعالی بورس در خصوص اهداف این فراکسیون و مطالبی که در جلسه فردا مطرح می‌شود بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسه هماهنگی و سازماندهی بین نیرو‌های متخصص در مجلس نهم که در حوزه بازار سرمایه و بورس تخصص دارند بوده تا بتوانیم اقدامات مثبتی را در این زمینه انجام دهیم.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: همچنین در نظر داریم نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و اقدامات اقتصادی کشور را بررسی و برنامه‌های تخصصی در این زمینه را ارائه کنیم.

این نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مقدمات طرح تغییر ساختار نظام تأمین مالی نیز در حال آماده شدن است و با توجه به بررسی‌های انجام شده یکی از دلایلی که موجب بالابودن بهای تمام شده محصولات ایران نسبت به سایر کشور‌ها شده، هزینه‌های بالای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

به گفته وی، سیاست جدید بانک مرکزی در خصوص افزایش نرخ سود‌ بانکی به افزایش هزینه‌های تمام شده دامن زده و باید نگران ضربه زدن به تولید ملی کشور بود.

مدیر عامل بورس کالای ایران یکی از مطالبی که در جلسه فردا مطرح می‌شود و با شروع مجلس نهم بررسی می‌شود را تحول نهاد‌ها و مؤسسات مالی ایران دانست و گفت: این مسئله با شروع مجلس نهم به صحن مجلس رفته پیگیری خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر