بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰
کورنومتر شاخص با سرعت کمتر از یکصد 100 واحد

یک هفته، یک نگاه

در هفته جاری با جابجایی بالغ بر 703 میلیون سهم در بورس از طریق بیش از 20 هزار کد معاملاتی، حجم معاملاتی در حدود سه هزار میلیارد ریال رقم خورد که سهام شرکت پتروشیمی پردیس با معامله بیش از 11 میلیون سهم پر گردش ترین سهم بورس بود و در مقابل سهام "فنوال" پایین ترین حجم معاملات این هفته را به خود اختصاص داد.
کد خبر : ۶۴۸۵۷

اولین هفته کاری بورس در اردیبهشت ماه جاری در حالی به پایان رسید که نماگر بازار سهام همچنان حرکت خود را در کانال 27 هزار واحدی ادامه داد و با افت 130 واحدی از 27 هزار و 259 واحد در رقم 27 هزار و 129 واحد متوقف شد.

براساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات این هفته، شاخص کل روزانه نوسان زیر 100 واحد را تجربه کرد و چهار روز معاملاتی، بیش از 174 واحد سقوط کرد و تنها یک روز پایانی با رشد 44 واحدی همراه شد.

اما در میان تمامی صنایع فعال بورس در معاملات این هفته، صنعت حمل و نقل، انبار داری و ارتباطات توانست با کسب بازدهی مثبت بیش از هفت درصدی در جایگاه پر بازده ترین صنعایع قرار گیرد.

در مقابل صنعت انتشار و چاپ از طریق تنها نماد فعال خود یعنی "چافست" با بازدهی منفی حدود پنج درصدی، به عنوان کم بازده ترین صنعت بورس انتخاب شد.

براساس این گزارش، شرکت تأمین مواد اولیه فولاد صبانور با کسب بازدهی مثبت بیش از 21 درصدی، در جایگاه پربازده ترین شرکت در میان 283 شرکت بورسی ایستاد و مدال برتر این رقابت ها را از آن خود کرد و طلایه دار نبرد کسب بیشترین بازدهی مثبت در بازار سهام شد.

رتبه دوم و سوم این رقابت ها نیز با بازدهی های مثبت نزدیک به 17 درصدی به ترتیب به "حتوکا" و "سخزر" اختصاص یافت.

اما در طرف دیگر این میدان، نماد معاملاتی شرکت قند تربت جام قرار دارد که با کاهش حدود 12 درصدی سرمایه سهامدارانش، بدترین عملکرد هفته جاری را در میان سایر نمادها از خود به نمایش گذاشت.

پس از آن نیز نماد دو شرکت لبنیات کالبر و سرمایه گذاری توسعه شمال به ترتیب با کاهش نزدیک به 12 و 11 درصدی سرمایه سهامداران خود، پایین ترین خانه های جدول رتبه بندی شرکت ها را از نگاه کسب بازدهی در اختیار گرفتند.

طی معاملات هفته جاری، سهام شرکت آینده سازان بهشت پارس به عنوان نقد شونده ترین سهم بورس برگزیده شد و مدال برتر این رقابت ها را به گردن آویخت. سهام "ذوب" و "کگل" نیز از این منظر در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

این در حالی است که سهم شرکت پتروشیمی ممسنی به لحاظ رتبه نقد شوندگی به قعر جدول رتبه بندی شرکت ها سقوط کرد و از آخر، اول شد.

سهام "فنوال" و "کروی" نیز پس از سهام این شرکت به پایین ترین خانه های این جدول منتقل شدند.

همچنین در معاملات این هفته بازار سهام، بیشترین نسبت قیمت به درآمدی هر سهم (P/E) نیز با رقم 325 واحد مثبت به سهم "قثابت" اختصاص یافت، در حالیکه این متغیر برای "قجام" 85 واحد منفی بود که این امر به دلیل زیان ده بودن این شرکت رخ داده است.

شایان ذکر است، بورس از طریق 283 شرکت فعال خود طی معاملات هفته جاری به طور متوسط 0.01 درصد بازدهی مثبت محقق کرد که این میزان بازدهی نسبت به هفته گذشته 0.28 درصد کاهش یافته است.

در پایان گفتنی است در هفته جاری با جابجایی بالغ بر 703 میلیون سهم در بورس از طریق بیش از 20 هزار کد معاملاتی، حجم معاملاتی در حدود سه هزار میلیارد ریال رقم خورد که سهام شرکت پتروشیمی پردیس با معامله بیش از 11 میلیون سهم پر گردش ترین سهم بورس بود و در مقابل سهام "فنوال" پایین ترین حجم معاملات این هفته را به خود اختصاص داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر