بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳
کد خبر : ۶۵۱۰۷
به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، در پی اتمام دوره سه ساله مسئولیت شاپور محمدی در سمت دبیر کلی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران و اصرار وی به تدریس در دانشگاه ها ، هیئت مدیره این نهاد بهروز خدا رحمی که 4.5 سال قائم دبیرکل بود را به عنوان دبیر کل جدید این کانون معرفی کرد. مراسم تودیع و معارفه دبیران کل قدیم و جدید کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران سه شنبه جاری برگزار می شود.

براساس این گزارش، کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران یکی از نهادهای خود انتظام است که بعد از تصویب قانون بازار اوراق بهادار مصوب اول آذر 84 مجلس ، تاسیس شده و هم اکنون 62 شرکت سرمایه گذاری عضو این کانون هستند.

این کانون طبق اساسنامه، وظیفه تنظیم روابط بین شرکت ها و نهادهای سرمایه گذاری را بر عهده دارد. همچنین  برقراری تعامل بین اعضای کانون با نهادهای ناظر و اجرایی مانند سازمان و شرکت بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی و سایر نهادهایی که در بدنه دولت تصمیم هایی را در حوزه سرمایه گذاری اتخاذ کرده و قوانین و مقرراتی را وضع می کنند، بر عهده کانون است. کانون کمک می کند اعضا فرصت های سرمایه گذاری را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و بتوانند فرصت های سرمایه گذاری را شناسایی کنند.

وظیفه دیگر کانون در حوزه آموزش است که به صورت های مختلف برگزار می شود. در عین حال، کانون عهده دار برخی از فعالیت های بین المللی از جمله همکاری با نهادهای بین المللی سرمایه گذاری و عضویت در آنها است که در چند سال گذشته کانون این اهداف را دنبال کرده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر