بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۱
غیبت 64 نماد بورسی در تابلوی معاملات

تعدیل درآمد، دلیل توقف 42 نماد معاملاتی

با توجه به اینکه سال مالی اکثر شرکت های فعال بازار سهام پایان اسفند ماه است، ماه های ابتدایی هر سال با ارایه صورت های مالی عملکردی شرکت ها و نیز اعلام تعدیل بودجه های برآوردی آنها سپری می شود
کد خبر : ۶۵۵۸۴
با توجه به اینکه سال مالی اکثر شرکت های فعال بازار سهام پایان اسفند ماه است، ماه های ابتدایی هر سال با ارایه صورت های مالی عملکردی شرکت ها و نیز اعلام تعدیل بودجه های برآوردی آنها سپری می شود.

براساس گزارش بورس نیوز، افزون بر ارایه اطلاعات مالی از سوی شرکت ها، سهامداران در انتظار برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام هستند که تعداد آنها با نزدیک شدن به برگزاری فصل مجامع ، به اوج خود می رسد.

در همین راستا، تابلوی معاملات شاهد افزایش تعداد توقف نماد معاملاتی شرکت ها است. بطوریکه تاکنون از میان تمام نمادهای بورسی، 64 نماد متوقف شده اند.

براساس این گزارش، 42 نماد بورسی برای تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف بوده و از معاملات بازار سهام دور مانده اند.

افزون برآن 14 شرکت نیز به جهت برگزاری مجامع صاحبان سهام، با توقف نماد معاملاتی خود رو به رو هستند.

البته در این بین نماد معاملاتی "حپترو"، "دالبر"، "فاراک"، "فسپا" و نیز "قصفها" به جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شده اند.

در عین حال شرکت کارخانجات قند قزوین نیز به دلیل برگزاری جلسه هیأت مدیره در رابطه با تصمیم گیری برای تغییر سرمایه شرکت از تاریخ 19 بهمن ماه سال گذشته متوقف شده و نماد آن با وجود گذشت نزدیک به سه ماه هنوز مورد بازگشایی قرار نگرفته است.

نماد معاملاتی شرکت آزمایش نیز از سال 87 تاکنون متوقف بوده و دلیل این توقف نماد نیز عدم اظهار نظر حسابرس نسبت به صورت های مالی عنوان شده است.

شرکت کارخانجات صنعتی پیام نیز در همان سال به علت عدم ارایه اطلاعات مالی و غیر مالی، با توقف نماد مواجه شده و تاکنون خبری از گشایش نماد آن نیست.

شایان ذکر است نماد "غناب" به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی مناسب به بازار نیز از مهر ماه سال گذشته متوقف شده و تا کنون مورد بازگشایی قرار نگرفته است. نماد "سفارود" نیز برای بررسی وضعیت آتی شرکت در 12 اردیبهشت ماه جاری متوقف شده و توقف خطوط تولید شرکت براساس اعلام اداره حفاظت محیط زیست برای ممنوعیت مصرف آزبست به عنوان ماده اولیه مصرفی، متوقف شده است.

مدیر عامل "سفارود" نیز پیش از این از توقف کلیه خطوط تولیدی شرکت به دلیل عدم وجود ماده اولیه مورد نیاز خبر داده و عنوان کرده هر گونه اقدام مؤثر جهت بازگشایی نماد و یا ایجاد بستر مناسب جهت تغییر ساختار در اسرع وقت به اطلاع بازار سهام خواهد رسید.

بطوریکه چنانچه جایگزینی برای ماده اولیه آزبست و یا استفاده از تکنولوژی های مشابه در این شرکت به کار گرفته نشود، می توان شاهد انحلال "سفارود" بود و نام آن همچون نام "فروم" از لیست شرکت های فعال بورس خارج خواهد شد.

در پایان گفتنی است شرکت سیمان ایلام نیز افزون بر مجمع عمومی عادی سالیانه، برای اصلاح اساسنامه به مجمع فوق العاده صاحبان سهام می نشیند. از همین رو نماد "سیلام" نیز در پایان معاملات امروز شنبه 16 اردیبهشت ماه جاری متوقف خواهد شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر