بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین وابسته به شستا نیز عرضه سه میلیون سهمی را در نماد ایران ترانسفو رقم زد که در مقابل سرمایه گذاری ملی ایران، 600 هزار سهم از این عرضه ها را برای پرتفوی خود جمع آوری کرد.
کد خبر : ۶۵۷۵۳

در میان موج اخبار سیاسی و اقتصادی مختلف، فعالیت شرکت های حقوقی و نهادهای عمومی تأثیر گذار در واگذاری یا تحصیل سهام از سبد دارایی های بورسی ادامه دارد.

به گزارش بورس نیوز در نماد بانک پاسارگاد، تاکنون سه شرکت تأمین مسکن گروه مالی پاسارگاد با 175 میلیون سهم، مؤسسه همیاری کوثر با یک میلیون سهم و سرمایه گذاری آتیه اندیشان مس با سه میلیون و 360 هزار و 232 سهم، عمده ترین فروشندگان "وپاسار" به شمار می روند.

این میان سازمان خصوصی سازی از پرتفوی خود اقدام به عرضه 10 هزار و 181 سهم بالاست و نیز 13 هزار و 438 سهم از آلومینیوم ایران نموده است.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین وابسته به شستا نیز عرضه سه میلیون سهمی را در نماد ایران ترانسفو رقم زد که در مقابل سرمایه گذاری ملی ایران، 600 هزار سهم از این عرضه ها را برای پرتفوی خود جمع آوری کرد.

در نماد قند نیشابور اما، علاوه بر اقبال سهامداران عمده حقیقی برای جمع آوری این سهم در دامنه منفی نوسان قیمتی، شرکت های تعاونی مصرف کارکنان بانک انصار با خرید پنج هزار سهمی و سرمایه گذاری نور همدانیان با خرید 65 هزار سهمی اقدام به حمایت از "قنیشا" نموده اند.

این میان سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت یکی از پرکارترین حقوقی های بازار است.

این شرکت شش میلیون و 844 هزار و 417 سهم ایران یاساتایرو رابر، یکصد هزار سهم شرکت آ . س . پ، 214 هزار و 480 سهم فولاد خوزستان، یکصد هزار و 400 سهم معدنی و صنعتی چادرملو، 77 هزار سهم لیزینگ رایان سایپا و 10 هزار سهم از توسعه معادن و فلزات را برای پرتفوی خود خریداری کرده است.

جالب آنکه در نماد ایران یاساتایرو رابر، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی نیز تاکنون یک میلیون و 30 هزار و 976 سهم این شرکت را تحصیل کرده و حال آنکه خریدهای پرحجم حقوقی ها در این نماد نشان از علاقه آنها برای دستیابی به سود تقسیمی این سهم در مجمع در پیش رو است.

در گروه بانکداری، شرکت سرمایه گذاری یمین اقدام به جابجایی بلوک 44 میلیون و 36 هزار و 878 سهمی بانک انصار از طریق معاملات انتقالی به سبد داراییهای بورسی خود نموده است.

بانک سرمایه نیز خریدار یک میلیون سهمی بیمه پارسیان بوده و در نماد سخت آژند در کنار انگیزه خرید حقیقی ها، صندوق سرمایه گذاری مشترک بورسیران اقدام به جمع آوری 150 هزار سهمی در این نماد نموده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر