بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر : ۶۵۹۱۰
مهر: شرکت خودروسازی سایپا در واکنش به گزارش تحقیق و تفحص مجلس در مورد نحوه واگذاری سهام سایپا، اعلام کرد: هیچ سهمی از دولت در این واگذاری نبوده است.

در پی درج خبری مبنی بر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری سهام شرکت خودروسازی سایپا در صحن علنی مجلس، این گروه خودروساز واکنش نشان داده و اعلام کرده است که با توجه به ایرادات عمده‌ای که در این گزارش مشاهده می‌شود، سایپا خواستار بررسی دقیق‌تر است.

1- در خبر مذکور آمده است که سیاستهای کلی اصل 44 در این واگذاری رعایت نشده است. توضیح اینکه هیچ سهمی از دولت در این واگذاری نبوده و چون فروشنده خصوصی و خریدار اشخاص خصوصی بوده‌اند، براساس ضوابط و مقررات سازمان بورس اوراق بهادار معامله شده است.

2- در خصوص معامله و جابجایی سهام سایپا و اشاره به فروش 50 درصد بالاتر از قیمت تابلو بورس باید هیات تحقیق و تفحص به این نکته توجه کند که قیمت بلوکی سهام با تبادل سهم جزء تفاوت قیمت اساسی دارد و به صورت رقابتی عرضه می‌شود. بلوک‌ سهام عرضه شده توسط سازمان خصوصی‌سازی قیمت پایه بالاتر از 80 درصد قیمت تابلو شناسایی می‌گردد و پس از آن در رقابت قرار می‎گیرد و اینکه برای یک بلوک 50 درصد بالاتر از قیمت معامله شده است، روند طبیعی معاملات بلوک سهام در بورس است.

3- در مورد سود سهام متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مربوط به عملکرد سنوات 1387 و 1388 نیز یادآور می‌شود که شورای داوری بورس مرجع صالح رسیدگی این بحث است که سود سال 1387 در شورای داوری بورس تعیین تکلیف شد و طی صورتجلسه‌ای در مورد تسویه سود سال 1388 نیز جهت پرداخت چک سهامداران از جمله سازمان گسترش و نوسازی صنایع توافق شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر