بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۷
کد خبر : ۶۶۲۰۱
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس از آغاز تهيه طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس خبر داد و گفت: طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس بر اساس شكايت‌هاي متعددي كه درباره نحوه عملكرد اين سازمان به مجلس رسيده‌ است، در حال طراحي است.

"نادر قاضي‌پور" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار جام‌جم آنلاين از آغاز تدوين طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

وي افزود: در سال‌هاي اخير شكايت‌هاي فراواني از نحوه عملكرد بورس به مجلس رسيده است كه در نهايت موجب شده تا تعدادي از نمايندگان، تدوين طرح تحقيق و تفحص از اين سازمان را آغاز كنند.

نايب رئيس فراكسيون كارگري مجلس با تأكيد بر اينكه ابهام‌هايي درباره عملكرد سازمان بورس در جريان اجراي قانون خصوصي‌سازي وجود دارد، اظهار داشت: شكايت‌هايي از طرف مردم به نمايندگان مجلس رسيده است كه از نحوه عملكرد بورس در جريان خصوصي سازي انتقاد دارند و برخي اقدامات اين سازمان را جهت‌دار و فراقانوني مي‌دانند.

" بر اساس قانون اساسي و آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي، نمايندگان مجلس موظف هستند در مواقعي كه چنين گزارشاتي به دست آنان مي‌رسد براي كشف ابعاد موضوع اقدام به تحقيق و تفحص كنند و در صورت اثبات تخلف دستگاهي كه از او شكايت شده است، مراتب را براي پيگيري به قوه قضائيه ابلاغ كنند."

قاضي‌پور نحوه انتخاب شركت‌هاي برنده در جريان خصوصي‌سازي، نحوه كاركرد تابلوهاي بورس در زمان عرضه شركت‌ها و زمان محدود براي عرضه شركت‌ها را از جمله موضوعات شكايت از سازمان بورس بر شمرد.

وي گفت:طرح تحقيق و تفحص از سازمان بورس در حال نهايي شدن است و بلافاصله بعد از آغاز به كار مجلس نهم، به هيئت رئيسه مجلس آينده تقديم مي‌شود تا در دستور كار مجلس قرار گيرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر