بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر : ۶۶۴۰۵
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: تعداد بيکاران ليسانس در كشور 10 برابر زير ديپلم‌ها است. افراد در جامعه ما تا زماني که ديپلم و زير ديپلم هستند حاضرند هر کاري را انجام بدهند اما پس از گرفتن ليسانس فقط حاضر به انجام کار پشت ميزي هستند، مگر کشور ما چند فرصت شغلي اينگونه‌اي دارد؟
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: تعداد بيکاران ليسانس در كشور 10 برابر زير ديپلم‌ها است.

به گزارش ايسنا دکتر عبدالرضا شيخ‌الاسلامي در جلسه شوراي اداري سبزوار اظهار کرد: اگر بخواهيم معضل اشتغال را حل کنيم بايد از حوزه فرهنگي به آن بپردازيم؛ به يک بازنگري و نگاه جديد در حوزه فرهنگ اشتغال و کار نياز داريم.

وي با بيان اينکه افراد در جامعه ما تا زماني که ديپلم و زير ديپلم هستند حاضرند هر کاري را انجام بدهند اما پس از گرفتن ليسانس فقط حاضر به انجام کار پشت ميزي هستند، اضافه کرد: مگر کشور ما چند فرصت شغلي اينگونه‌اي دارد؟

او با اعلام اينکه کار ارزش و بيکاري عار و ننگ است، اظهار كرد: اين معنا بايد به جوانان منتقل شود که جنس اين کار فرهنگي است.

شيخ‌الاسلامي از اينکه ليسانس ما در کشور خودمان حاضر نيست در رستوران کار کند اما در کشورهاي ديگر حاضر به کار رده پايين‌تري مي‌شود، ابراز تاسف کرد.

وي با تاکيد بر اينکه هزار و يک مولفه در امر بيکاري موثر است، بيان كرد: وقتي مرز ما کنترل نشود و قاچاقچي کالا فعال شود به طور قطع و يقين توليد داخلي ضرر مي‌کند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه يادآور شد: اگر 75 ميليون نفر جمعيت ايراني از کالاهاي داخلي استفاده کنند، پيشرفت حاصل مي‌شود؛ اگر کالاهاي داخلي هم گرانتر بود بايد براي اعتلاي کشور هزينه کنيم.

وي به نامگذاري سه سال اخير توسط مقام معظم رهبري تحت عناوين "همت مضاعف و کار مضاعف"، "جهاد اقتصادي" و "توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني " پرداخت و افزود: اين نامگذاري‌ها همانند قطعات پازل براي رشد اقتصادي انجام شده است.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اعلام اينکه اگر مقام معظم رهبري بر مجموعه اشتغال کشور به عنوان اتاق جنگ و تلاش شبانه‌روزي تاکيد دارند، به دليل جنگ تمام عيار در حوزه اقتصادي عليه کشورمان است. شوراي اداري شهرستان اتاق جنگ در عرصه اشتغالزايي، کار مضاعف، توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني و نظاير آن است.

او جهاد مقدس امروز در کشورمان را تلاش و فعاليت در ميدان اقتصادي دانست و اظهار كرد: تمام تلاش استکبار جهت گرفتن جلو رشد اقتصادي كشور است.

شيخ‌الاسلامي با اشاره به اينکه محور فعاليت‌ها اشتغال‌زايي شده است، تصريح کرد: سهم ادارات در اين خصوص تعيين شده و مديراني که قادر به انجام تعهد خود نشدند، اخراج شدند.

وي بر عزم ملي در اين راستا تاکيد کرد و گفت: در اين جنگ اقتصادي عليه کشورمان صدمه ديدگان آن معتادان و بيکاران هستند.

وي از اينکه در موضوعات اقتصادي هميشه صحبت از وام و موارد اينگونه است، انتقاد و بيان كرد: متاسفانه تشويق تنبل‌ها و تنبيه زرنگ‌ها در اين عرصه فرهنگ شده و وام کساني را قادر به بازپرداخت نبودند را باز هم تمديد مي‌کنيم. اين امر بايد موردي و هوشمندانه انجام شود و کساني که وام خود را به موقع پرداخت کرده و اشتغال ايجاد کرده‌اند را مورد تشويق قرار بدهيم.

وزير تعاون، کار و امور اجتماعي با بيان اينكه صنعت و توليدي که وابسته به يارانه و تامين ثروتي خارج از چرخه خودش باشد هيچ وقت از بيرون پا نمي‌گيرد، در ادامه به برخي از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه اشتغال همچون تشکيل بيش از 60 جلسه شواري عالي اشتغال در کشور طي دو سال اخير، تهيه و تصويب سند توسعه اشتغال، پيگيري و تصويب مشاغل خانگي و ... پرداخت.

شيخ‌الاسلامي با بيان اينکه معتقدم براي حل هر موضوعي بايد به صورت ريشه‌اي از حوزه فرهنگي اقدام کنيم، خاطرنشان کرد: در مساله اشتغال مسوولان فرهنگي و نهادهاي فرهنگي به اندازه فعالان اقتصادي و ساير مسوولان، مسووليت دارند.

وي با عنوان اينکه سرمايه شهر سبزوار مطمئنا موجودي بانک‌هاي آن نبوده بلکه سرمايه انساني و فرهنگ آن است، بر حل موضوعات فرهنگي همچون بالا رفتن آمار طلاق، اعتياد و ... تاکيد کرد.

او در ابتدا سفرهاي استاني رييس جمهوري و هيات دولت به استان‌ها را جزو کارهاي بزرگ و آموزنده در تاريخ کشور و همچنين در شيوه مديريتي جوامع و کشورها عنوان کرد و به الگوگيري رياست جمهوري‌ها و پادشاهان برخي از کشورها از اين اقدام ايران اشاره کرد.

وي با بيان اينکه اين سفرها سخت و طاقت‌فرساست، از مزاياي اين سفرها را از بين رفتن فاصله بين مسوولان و مردم، يکي شدن دولت و ملت، انتقال مسايل و مشکلاتي که از کانال رسمي به مسوولان انعکاس نمي‌يابد، همدردي و چاره انديشي براي مشکلات مردم و ... ذکر کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر