بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۱
کد خبر : ۶۶۴۹۰
دو محموله سنگ آهن صادراتی روز یکشنبه هفته آینده برای نخستین در سال 91 روی تابلوی تالار کیش می رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، سال گذشته یک میلیون و۴۵۰هزار تن سنگ آهن از طریق بورس کالای ایران به بازارهای جهانی صادر شد که ‌مجری طرح توسعه معدن گل‌گهر۲و۴پس از معاملات موفق این محصول از عرضه سالانه یک میلیون و۵۰۰هزار تن سنگ‌آهن در بورس خبر داد.
به این ترتیب قرار است از یکشنبه هفته آینده عرضه سنگ آهن آغاز شود و به گفته فعالان تالار نقره‌ای به احتمال زیاد حجم معاملات امسال از سال گذشته فراتر خواهد رفت.
مدیر معاملات شرکت کارگزاری کالای خاورمیانه در این باره به خبرنگار سنا گفت: یکشنبه هفته آینده۱۰۰هزار تن سنگ آهن معدن میشدوان و۵۰هزار تن محصول معدن جلال آباد در رینگ صادراتی بورس کالا واقع در جزیره کیش عرضه می شود.
رسول علی محمدی در مورد قیمت سنگ آهن صادراتی اظهار داشت: قیمت هر تن سنگ آهن میشدوان۷۳دلار و سنگ آهن جلال آباد۷۴دلار تعیین شده است که احتمال رقابت خریداران خارجی وجود دارد.
وی افزود: سال گذشته در جریان معاملات سنگ‌آهن، خریداران زیادی به تالار کیش آمدند و همین امر باعث رقابتی شدن معاملات این محصول شد به طوریکه در پایان در هر نوبت عرضه سنگ‌آهن به نرخ بالاتری از قیمت پایه ، مورد معامله قرار گرفت.

به گفته کارشناسان، آمار قابل قبول سنگ‌آهن در بورس نشان می‌دهد که اگر عزمی جدی برای بورسی شدن یک محصول وجود داشته باشد آن محصول سریع به یکی از کالاهای پرطرفدار بازار سرمایه تبدیل می‌شود که این امر در سنگ‌آهن به وضوح دیده می‌شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر