بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر : ۶۶۶۰۹
سخنگوی گروه صنعتی کرمان خودرو با اشاره به پایان کار هیوندایی در ایران گفت: بر اساس ضوابط و توافقات صورت گرفته،؛ قطعات مورد نیاز خودروهای عرضه شده در ایران و نیز خدمات پس از فروش را تا ده سال بعد از عرضه آخرین خودرو‏ تامین خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدجعفر مجذوبی در حاشیه رونمایی از خودروی وولکس گریت‌وال در جمع خبرنگاران گفت: همکاری ایران با هیوندایی پایان یافته است و ورنا و آونته دیگر در ایران تولید نمی‌شود‏ اما مطابق با توافقات صورت گرفته، تامین قطعه و ارایه خدمات پس از فروش تا ده سال بعد از تولید و عرضه آخرین خودرویی که به بازار عرضه شده است؛ ادامه خواهد یافت.

سخنگوی گروه صنعتی کرمان‌خودرو‏ افزود: از اسفند سال ٨٩ اقدام به شناسایی کمپانی‌های صاحب نام در دنیا که امکان همکاری با ایران را داشتند؛ کردیم که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته‏، گریت‌وال انتخاب شد. این درحالی است که از اواخر سال گذشته‏ کار تولید آزمایشی خودروهای وولکس سی٣٠ آغاز شد.

وی با تاکید بر اینکه وولکس توانسته استاندارد یورو٤ را در ایران پاس کند‏، تصریح کرد: گریت وال یکی از ٥ شرکت صاحب‌نام خودروساز در چین است که محصولاتش در بسیاری از بازارهای دنیا از جمله استرالیا و اروپا طرفداران بسیاری دارد.

به گفته مجذوبی‏؛ قیمت پیش‌بینی شده برای این خودرو بسته به امکاناتی که دارا است؛ بین ٢٥ تا ٣٠ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که کار واگذاری به متقاضیان به زودی آغاز خواهد شد. این درحالی است که مصرف پایین این خودرو از جمله مواردی است که در انتخابش مورد توجه قرارگرفته است.

وی اظهار داشت: برنامه ما برای سال ٩١ تولید ٨ هزار دستگاه از این خودرو است که تا به حال ٢٤٠ دستگاه از آن تولید شده است. البته خود را مقید کرده ایم که بخشی از این خودرو را بومی سازی کنیم.

همچنین لئو مدیرعامل گریت وال نیز گفت: بازار ایران یکی از با اهمیت ترین بازارهای خاورمیانه است و البته ما نیز به فکر ارسال سی.کی. دی به بازار ایران نیستیم بلکه تلاش داریم تا همکاری و تجارت خود با ایران را گسترش دهیم. ساخت داخل را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید گریت وال یک میلیون دستگاه در سال است که هم اکنون آنچه که در این کارخانه تولید می شود؛ حدود ٦٧٠ هزار دستگاه است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر