بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
در زمانی که بازار رونق چندان قابل توجهی نداشته و حجم معاملات به نسبت مدت مشابه سال گذشته پایین است، برخی حقوقی ها فعالیت های خود را برای سرمایه گذاری در بورس پیگیری می کنند.
کد خبر : ۶۶۶۲۳

در زمانی که بازار رونق چندان قابل توجهی نداشته و حجم معاملات به نسبت مدت مشابه سال گذشته پایین است، برخی حقوقی ها فعالیت های خود را برای سرمایه گذاری در بورس پیگیری می کنند.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان حقوقی ها هستند گروه هایی که با اعتقادی راسخ به بازار سهام، همچنان به سرمایه گذاری اقدام می کنند که بروز چنین رفتارهایی در شرایطی که حجم معاملات اندک بوده و بازار کم رونق است، برای بورس از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

بطوریکه شرکت بازرگانی پلی اکریل اقدام به خرید 24 میلیون سهم از سهام شرکت تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی کرده تا میزان مالکیت خود را در این شرکت به حدود 23 درصد افزایش دهد. شرکت پلی اکریل ایران نیز فروشنده این بلوک 24 میلیون سهمی بوده تا تعداد سهام خود را در "شمواد" از حدود 117 میلیون سهم به 93 میلیون سهم کاهش دهد.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز با خرید سهام شرکت های فرآوری مواد معدنی و نیز کارخانجات تولیدی شهید قندی سعی بر افزایش میزان سهام تحت مالکیت خود در این دو شرکت داشته است.

دیگر حقوقی بازار سهام یعنی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نیز سهام بیمه البرز و بانک تجارت را خریداری کرده است.

چهار سهم "حفاری"، "فخوز"، "دالبر" و "کچاد" از سوی شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت خریداری شده است.

شرکت سرمایه گذاری ملی ایران نیز به عنوان فعال ترین حقوقی بازار طی روز معاملاتی اخیر همزمان با خرید سهام "غپاک"، "چفیبر"، "وبشهر"، "قپیرا" و "فاما"، فروشنده سهام شرکت های لعابیران و لامپ پارس شهاب از پرتفوی سرمایه گذاری های بورسی خود بوده است.

شرکت سهامی بیمه ایران نیز، حدود 100 هزار سهم "وبانک" خود را از سبد دارایی های بورسی فروخته است.

بالغ بر چهار میلیون و 343 هزار سهم بانک پاسارگاد نیز از سوی شرکت تأمین مسکن گروه مالی پاسارگاد خریداری شد تا میزان سهام "وپاسار" در پرتفوی این سهامدار عمده به بیش از 539 میلیون سهم افزایش یابد.

سهام شرکت تجارت الکترونیک پارسیان نیز از سوی سهامدار عمده آن یعنی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش خریداری شده تا از قیمت آن حمایت لازم صورت گیرد. البته بانک پارسیان نیز همانند این سهامدار عمده با خرید حدود 200 هزار سهم "رتاپ" در این حرکت حمایتی شرکت کرده است.

البته در میان حقوقی های بازار، نباید حضور حقیقی ها را نیز از نظر دور داشت. چراکه برخی از سهامداران عمده حقیقی همچون گذشته پا به میدان نهاده اند تا از سهام خود حمایت لازم را اعمال کنند. بطوریکه یک شخص حقیقی با خریداری بالغ بر یک میلیون سهم از شرکت سخت آژند، میزان سهام خود را در این شرکت به بیش از دو میلیون و 725 هزار سهم افزایش داده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر