بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۳
کد خبر : ۶۷۰۲۶

گروه بورس کالا- سحرنمایشی: مبادلات روز گذشته سکه آتی منفی و همراه با نوسان ارزیابی شد. معاملات ديروز بیش از 5/2 درصد معادل 20 هزار تومان ريزش را شاهد بود.
در مبادلات سكه آتي، موقعيت‌هاي خريد و فروش زياد بود؛ اما به دليل ریزش بازار، عمدتا موقعيت‌هاي فروش فشار بيشتري نسبت به موقعيت‌هاي خرید داشت.

کارشناسان دليل كاهش قيمت را علاوه بر افت 15 دلاری قيمت جهاني طلا در روز گذشته، انتشار اخبار مطلوب به تاثير از نتایج اجلاس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام و پیش‌بینی کردند بعد از توافقات عملي بین ایران و آژانس ريزش بازار تا رسيدن به كف قيمت‌ها ادامه پيدا مي‌كند؛ اما پس از آن ممكن است اين كاهش ثبات پيدا كند. به گفته فعالان به نظر می رسد اگر نتایج نهایی مذاكرات در جلسه سوم خرداد ماه مثبت باشد مبادلات تا حد امکان به روند ریزشی خود ادامه خواهد داد. همچنین کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند آن طور که از ظواهر امر پیدا است نتایج مثبت خواهد بود و سمت و سوی بازار به این نتایج بستگی دارد.
اين در شرايطي است كه بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای به بانک ملی ایران حذف دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش خرید شده از روش‌های جایگزین تحویل سکه را اعلام کرد كه كارشناسان معتقدند برخي از نوسانات بازار به انتشار همين دستورالعمل بر مي‌گردد. به این ترتیب در مبادلات روز گذشته قيمت سکه موعد خرداد ماه در محدوده 632 تا 637 هزار تومان معامله شد که 5/1 درصد افت داشت.
سکه تیرماه نیز در محدوده 638 تا 648 هزار تومان معامله شد که افت 63/2 درصدی را تجربه کرد. همچنين سکه تحویل مرداد ‌ماه در محدوده 656 تا 660 هزار تومان معامله شد که با افت 39/2 درصدی همراه و سکه شهریور ماه نیز در محدوده 672 تا 681هزار تومان معامله شد که با افت 29/2 درصدي دنبال شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر