بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۴
کد خبر : ۶۷۱۴۲
مهر: رحیم مصدق با اعلام اینکه توسعه بیمه‌های اعتباری در دستور کار بین مرکزی است و این موضوع به صورت جدی دنبال می‌شود، تصریح کرد ‌ضریب نفوذ بیمه‌های اعتباری در کشور هنوز رشد قابل قبولی ندارد.

معاون طرح توسعه بیمه مرکزی بیمه اعتباری را در تامین مالی به ویژه در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در کنار این بیمه‌های اعتباری بیمه‌های زندگی نیز در تامین مالی نقش دارند.

وی ضریب نفوذ بیمه در کشور را 1.5 درصد ذکر و اعلام کرد: 8 درصد از پورتفوی صنعت بیمه را بیمه‌‌های زندگی تشکیل می‌دهند که باید این رقم افزایش یابد.

مصدق عنوان کرد: نرخ رشد و ضریب نفوذ صنعت بیمه در کشور در مقایسه با سایر بخش‌های اقتصادی رو به افزایش است.

وی تنوع سازی پورتفوی صنعت بیمه را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و گفت‌: افزایش شرکت های بیمه می تواند باعث رشد صنعت بیمه شود.

به گفته معاون طرح توسعه بیمه مرکزی رشد صنعت بیمه باعث توسعه فضای کسب و کار و همچنین رشد اقتصادی می‌شود این در حالی است که فضای فعلی صنعت بیمه رقابتی است.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی گفت: شبکه تولید و فروش صنعت بیمه نقش مهمی در گسترش و توسعه آن دارد و بدون توجه به این شبکه ، صنعت بیمه گسترش نخواهد یافت.

مصدق افزود: برای افزایش ضریب نفوذ بیمه راهکارهایی تدبیر شده است که از جمله آنها تعامل بیشتر بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه و تشکل‌های بیمه‌ای است.

وی با اشاره به آیین نامه توانگری مالی شرکت‌‌ های بیمه گفت:‌این آیین نامه که اخیراً تدوین شده از مهمترین آیین‌نامه‌ها در زمینه اجرای نظارت مالی است.

معاون طرح توسعه بیمه مرکزی اضافه کرد: آیین‌نامه‌های حمایتی از بیمه گذاران و بیمه شدگان، تدوین آیین نامه روابط اکچوئری صنعت بیمه و غیره نیز از برنامه‌هایی است که به اجرا رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 طرح بیمه جدید از سوی شرکت‌های بیمه به بیمه مرکزی ارایه شد که برای 4 مورد آن مجوز اجرای به صورت آزمایشی صادر شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر