بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر : ۶۷۴۸۸
برخي مي‌خواهند برطبل گراني مسكن كوبيده و آن را به نام مشاوران املاك تمام كنند. بايد پرسيد كه چرا برخي نمي‌خواهند دولت از اختيارات قانوني خود براي كنترل بازار مسكن استفاده كنند و چرا نمي‌خواهند طرحي مانند بلوك‌بندي قيمت مسكن اجرايي شود
 تهران امروز نوشت: علي نيكزاد، وزير راه‌وشهرسازي در چند روز گذشته، موج جديدي از هشدار درخصوص شرايط بازار مسكن راه انداخته است. وزير راه‌وشهرسازي برخلاف كارشناسان مسكن معتقد است كه قيمت مسكن افزايش نخواهد يافت و با التهاب آفرينان احتمالي در اين بازار برخورد خواهد شد. وي در دومين هشدار خود عنوان كرده‌است: برخي مي‌خواهند برطبل گراني مسكن كوبيده و آن را به نام مشاوران املاك تمام كنند. علي نيكزاد با اشاره به اهميت مسكن و تاثير آن در مباحث امنيتي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي اظهار كرد: بخش مسكن از تاثيري 30‌درصدي در كاهش ميزان تورم برخوردار است و طي سالهاي گذشته ميزان رشد قيمت مسكن همواره زير نرخ تورم بوده كه اين امر بسيار قابل توجهي محسوب مي‌شود. وي با بيان اينكه وزارت راه‌وشهرسازي مشاوران املاك را يار و ياور خود مي‌داند ادامه داد: بايد پرسيد كه چرا برخي نمي‌خواهند دولت از اختيارات قانوني خود براي كنترل بازار مسكن استفاده كنند و چرا نمي‌خواهند طرحي مانند بلوك‌بندي قيمت مسكن اجرايي شود. چرا برخي از اينكه قيمت مسكن هر سال حداكثر به ميزان تورم افزايش يابد هراس دارند.

وزير راه‌وشهرسازي با تاكيد بر اينكه تاكنون تلاش كرده‌ايم با توليد و عرضه واحدهاي مسكوني بازار مسكن را تنظيم كنيم به افرادي كه بخواهند با ايجاد جو رواني اقدام به افزايش كاذب قيمت‌هاي مسكن كنند هشدار داد: دولت وارد عمل شده و از ابزارهاي قانوني خود استفاده خواهد كرد.

او با بيان اينكه وقتي صحبت از ساخت يك‌ميليون واحد مسكوني مي‌كرديم بسياري معتقد بودند انجام چنين كاري ممكن نيست، تصريح كرد: در مقابل اين اظهارات به جايي رسيده‌ايم كه تا پايان سال 91 بنا داريم يك و نيم ميليون واحد مسكوني را به بهره‌برداري برسانيم و بسياري از كشورها نيز مانند عراق،‌تركيه، ونزوئلا و كشورهاي آمريكاي لاتين خواهان ساخت مسكن در كشورشان توسط انبوه‌سازان ايراني هستند كه انبوه‌سازان نيز بايد از فرصت به وجود آمده نهايت استفاده را ببرند چرا كه در غير اين صورت ساير كشورها فرصت را خواهند گرفت.

وي به نقش ساخت واحدهاي مسكوني مهر در كاهش حاشيه نشيني اشاره كرد و گفت: بايد به برخي از متخصصان شهرسازي كه به پروژه مسكن مهر ايراد مي‌گيرند اين سوال را بپرسيم كه چرا در حال حاضر شاهد ساخت واحدهاي مسكوني غيررسمي و به صورت شبانه در حاشيه شهرها كه معضلات فراواني را نيز در پي داشت نيستيم.

به گزارش ايسنا، وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: در شهرها نيز كار ساخت 2.5 ميليون واحد مسكوني طي دولتهاي نهم و دهم آغاز شد و 50 هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به بخش مسكن اختصاص يافت. وي شفاف‌سازي وضعيت املاك را از دغدغه‌هاي خود ياد كرد و افزود: برخي‌ها نگذاشتند تا آقاي احمدي‌نژاد وضعيت املاك و مستغلات موجود درايران را به روز كند چرا كه منافع آنها با حل مشكل مسكن در كشور به خطر مي‌افتد.

نيكزاد با بيان اينكه برخي‌ها مي‌گويند در تهران با كمبود واحدهاي مسكوني روبرو هستيم تصريح كرد: در پاسخ به اين افراد بايد بگويم شهر تهران داراي 2 ميليون و 400 هزار واحد مسكوني است و اين در حالي است كه وزارت راه وشهرسازي 240 هزار واحد مسكوني را در غالب طرح مسكن مهر در نقاط مختلف استان تهران در دست ساخت دارد و شهرداري تهران نيز سال گذشته اقدام به صدور 220 هزار پروانه ساختماني كرده است. حال بايد پرسيد مگر تعداد فاقدين مسكن استان تهران چقدر است كه با اين حجم از ساخت و سازها باز هم برخي‌ها اعلام مي‌كنند كه با كمبود واحدهاي مسكوني روبه‌رو هستيم. وي از آغاز ثبت‌نام متقاضيان جديد براي 75 هزار واحد مسكوني شهر جديد پرديس از چهارشنبه 11 خرداد ماه جاري خبر داد و تصريح كرد: برخي‌ها مي‌گويند چرا وزارت راه و شهرسازي بنا دارد در نقاط مختلف شهر تهران اقدام به ساخت 50 هزار واحد مسكوني كند.

حال آنكه ما نيز قصد بارگذاري جديد روي اين شهر را نداشتيم اما وقتي ديديم عده‌اي سر وعده خود نيستند و اقدام به ساخت و ساز در اين شهر مي‌كنند ما نيز تصميم گرفتيم 50 هزار واحد مسكوني را در نقاط مختلف اين شهر بسازيم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر