بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱
کد خبر : ۶۷۶۷۲
به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته وزیر نفت با اشاره به اجرای کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری برای افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت کشور، جزئیات اجرای این طرح را که منجر به افزایش 100 میلیارد دلاری ذخایر نفت خام ایران خواهد شد، تشریح کرد.

بانک مرکزی در جدیدترین گزارش خود از گرانی‌ها از افزایش قیمت مواد خوراکی از 7.3 تا 245.5 درصد در یکسال منتهی به 29 اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

با گذشت کمتر از 24 ساعت از درخواست "ریکاردو پاتینیو" وزیر امور خارجه و تجارت اکوادور از ایران برای واردات برخی از فرآورده‌های نفتی، مسئولان وزارت نفت برای اجرای این پیشنهاد نفتی اعلام آمادگی کردند.

رئیس کل بانک مرکزی از احتمال برداشت جدید از حساب بانکها بابت "مابه‌التفاوت ارز دریافتی" خبر داد و گفت: گزارش‌های مختلفی از انحرافات قابل توجه بانکها در مصرف ارز داریم به طوری‌که برخی بانکها در مواردی به صورت مخفیانه ارزهای دولتی را به بازار تزریق کردند.

انبوه متقاضیان مسکن و عدم توانایی مالی آنها موجب شده است که ساخت آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 30 متر در تهران رواج پیدا کند به طوری که این واحدها به دلیل استقبال زیاد، در همان مراحل ساخت به فروش می‌رسند.

این روزها خودروهای وارداتی در کشور تنها محدود به تویوتا و کیا و هیوندایی نمی‌شود، بلکه سر و کله خودروهایی با طراحی عجیب و غریب، با رنگ‌هایی متفاوت در خیابان‌های تهران پیدا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توزیع گسترده 50 هزار تن برنج با قیمت تعادلی در بازار خبرداد و گفت: مردم می‌توانند این کالا را از طریق شبکه‌های توزیع از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌های مصرف خریداری کنند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه تب کریمه کنگو ناشی از واردات دام قاچاق است، گفت: وقتی واردات قاچاق دام به کشور صورت گیرد ، سازمان دامپزشکی بر روی آن هیچ نظارتی ندارد و این مسئله موجب ورود دام آلوده به کشور می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی با اعلام اینکه مجلس ادامه انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را پذیرفته است، اسکناس درشت بعدی را 20 یا 50 هزار تومانی اعلام کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با اعلام اینکه مرکز آمار ایران تلویحا ایجاد 1.6 میلیون فرصت شغلی سال 90 را در شورای‌عالی اشتغال پذیرفت، دلیل اختلاف آمار 200 هزار نفری را خروج افراد از بازار کار و ریزش‌ها اعلام کرد.

با حکم محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری، محمدرضا فرزین مدیرعامل صندوق توسعه ملی شد. قرار است مراسم معارفه فرزین در این سمت و تودیع رحیم قربانی مدیرعامل سابق صندوق توسعه ملی در روزهای آینده برگزار شود.

وزیر نیرو از رد درخواست پیمانکار چینی برای احداث سد بختیاری خبر داد و گفت: درخواست مالی چینی‌ها پس از بررسی در کمیسیون دولت و بانک مرکزی رد شد و هم اکنون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث بلندترین سد بتنی جهان را انجام خواهد داد.

هدایت‌الله اصغری در گفتگو با مهر درخصوص وضعیت توزیع نهاده ها بین مرغداریهای مرغ تخم گذار اظهارداشت: متاسفانه با وجود اینکه دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در حدود 5 هزارتن کنجاله سویا خریداری کرده ایم اما هنوز کمتر از 50 درصد این نهاده را در اختیار این اتحادیه قرار داده اند.

2.5 تا 4 ماه دستمزد پرداختی به مشمولان قانون کار در سال 91 مربوط به روزهای تعطیل می‌شود، با این حال ممکن است برخی تعطیلات پیش‌بینی نشده مانند آلودگی هوا، سرما و احتمال تعطیلی روزهای بین دو تعطیلی نیز به آن افزوده شود.

بیش از یکسال از انتقال گروه‌هایی از کارمندان دولت از تهران می‌گذرد، با این حال طبق اعلام دیوان محاسبات از 6 ماه پیش حقوق افراد منتقل شده به کلانشهرهایی مانند شیراز، تبریز و حتی قم به دلیل مشکلات قانونی قطع شده است!

در شرایطی که از ابتدای سال جاری به دلایل متعدد از جمله افزایش نرخ ارز، عدم حمایت سیستم بانکی از نظام تولید و مشکلات ناشی از اجرای هدفمندی، قیمت کالاها رو به افزایش نهاد، برخی خبرها از رواج زیرمیزی برای دریافت ارز 1226 تومانی در کشور نیز حکایت دارد.

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه در مدت زمان اجرای طرح پیش فروش سکه تا امروز به میزان کل سکه‌هایی که سال گذشته وارد بازار کردیم، سکه عرضه شده است، تعداد سکه‌های تحویل شده را تا این لحظه 3 میلیون و 250 هزار قطعه اعلام کرد.

بانک مرکزی دلایل 5 گانه رشد فزاینده چک‌های برگشتی در سال‌های اخیر را اعلام کرد که براساس آن، از بعد اقتصادی این موضوع از رکود حاکم بر تولید و کسب و کار حکایت دارد.

افزایش یکباره قیمت‌ها در سبد معیشت خانوار در 1.5 ماه اخیر باعث کاهش قدرت خرید کارگران شده است به نحوی که حداقل دستمزد 389هزار تومانی سال 91در خوشبینانه‌ترین حالت فقط 50 درصد هزینه‌های کارگران را تامین می‌کند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به قسط بندی مطالبات برخی از مشترکان صنعتی بدهکار به دولت حجم معوقات جاری وزارت نیرو از مشترکان برق کشور را یکهزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان اموال و دارایی های وزارت نیرو فروخته شده است.

دولت تصمیم دارد امسال در بازار اجاره بها با انتشار قیمت‌های سامانه املاک و مستغلات برای آگاهی مستاجران از قیمت‌های روز و اجرای شدیدتر طرح تعزیراتی بازار را کنترل کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر