بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۶
در پی برگزاری مجمع عادی سالیانه

رازک در تدارک افزایش سرمایه جدید

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لابراتوارهای رازک رأس ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه مورخ 91.03.09 درمحل سالن داروپخش با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۶۸۲۲۸

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لابراتوارهای رازک رأس ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه مورخ 91.03.09 درمحل سالن داروپخش با حضور بیش از 83 درصد سهامداران برگزار شد

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر زرگری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان دکتر فرزندی و رزمجو و به دبیری آقای دکتر کرباسی (مدیر عامل) تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی دش و همکاران نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای دکتر کرباسی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 90.12.29

2- تقسیم 1700 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اعضای هیأت­ مدیره به شرح زیر انتخاب شدند:

شرکت داروپخش، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین، شرکت داملران رازک، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی، شرکت توزیع داروهای دامی داروپخش.


پیام هیأت مدیره :

ضمن شکرگزاری به درگاه ایزد منان بابت تمامی نعماتی که به این مجموعه عنایت فرمود و همچنین شکرگزاری بابت بیشمار مشکلاتی که در مسیر راهمان قرار نگرفت قطعاً دست آورد و موفقیتهای حاصله در اثر لطف و عنایات خالق هستی و تلاش و کوشش کلیه اعضاء خانواده رازک می باشد.

هر چند رازک با یاری خداوند متعال وفعالیت جهادگونه تمامی پرسنل و مدیران همچنان مسیر رشد و تعالی را طی می نماید ولی واقعیتهای بازار و دشواریهای پیش روی تولید را نمی توان از نظر دور داشت، صنعت داروسازی همچنان با چالشهای متعددی در ابعاد داخلی و خارجی مواجه می باشد در بعد داخلی ورود تولیدکنندگان جدید در این عرصه ( که عمدتاً محصولات تولیدی آنها همان محصولات تولیدی شرکتها می باشد ) ، به لحاظ محدود بودن بازار مصرف و وجود مشکلات و موانع متعدد بر سر راه صادرات ، صرفاً موجب بروز رقابتهای ناسالم میگردد.

در بعد خارجی از یکطرف ورود بی رویه یک سری اقلام دارویی و مکمل های دارویی و غذایی را شاهد هستیم که اثری در ارتقاء جایگاه داروسازی کشور نداشته و فقط موجب خروج بی رویه ارز و انتفاع دست اندرکاران مربوطه می گردد.

از طرف دیگر محدودیتهای ایجاد شده در صحنه بین المللی ، نوسانات نرخ ارز ، تبدیل خریدهای دیداری و یوزانس به نقدی و .... موجب وارد آمدن فشارهای مضاعفی به صنعت میگردد.هر یک از عبارات فوق که فهرست وار مطرح گردیده می تواند موضوع یک مقاله مبسوط باشد که ارایه آن در این قالب نمی گنجد.

شرکت رازک به لحاظ پیشینه و مشخصه های خود ، شاخص ترین شرکت گروه داروپخش می باشد این شرکت به لحاظ سرمایه گذاری در شرکتهای داروسازی داملران رازک ، زهراوی ، شهید قاضی و توزیع داروهای دامی داروپخش مشابه یک شرکت هلدینگ بوده و به لحاظ فعالیت اصلی خود که تولید داروهای انسانی و دامی می باشد در قامت یک شرکت داروسازی فعالیت می نماید. در قالب فعالیت داروسازی پس از مقوله کیفیت داروهای تولیدی که مهمترین دغدغه مدیریت شرکت می باشد ، نوآوری و عرضه محصولات جدید سرلوحه فعالیت اصلی بوده که بحمدالله تا حدودی موفق بوده ایم .

ممانعت از بروز هرگونه توقفات تولید در اثر برنامه ریزی های بعمل آمده درکنار سایر اقدامات موجب افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده گردید.

با عنایت به ضرورت انجام اصلاحات لازم در خطوط تولید فعلی و به روز رسانی آن منطبق با ضوابط و مقررات بین اللملی ، مدیریت شرکت مصمم است درگام بعدی نسبت به بازسازی و نوسازی خطوط باقیمانده اقدام اساسی بعمل آورد که مساعدت مدیریت های محترم شرکت داروپخش ( سهامی عامی ) و شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین مورد نیاز جدی می باشد.
این اقدام ضمن انجام تعهدات در مقابل دستگاههای نظارتی موجبات تحقق اهداف صادراتی شرکت را فراهم می آورد.

** به اختصار خاطر نشان می سازد توجه به مقوله های زیر می تواند به عنوان عامل رشد و شکوفایی شرکت عمل نماید:

1) توجه به مقوله بروز رسانی شرایط بهینه تولید

2) توجه کافی به مقوله نوآوری و توسعه محصولات و خطوط تولیدی

3) بهره برداری مناسب و بجا از برند رازک به عنوان یک برند برتر و شناخته شده در بازار داخل و خارج

4) افزایش ارتباطات بین المللی و بهره گیری از تجربیات شرکت های پیشرو در حوزه دارو

5) بکارگیری روش های علمی جهت بازاریابی و فروش و پایش وضعیت محصولات تولیدی شرکت در بازار

6) توجه به امر صادرات به عنوان یک اصل استراتژیک

عملکرد شرکت :

1- راه اندازی دستگاه بلیستریتگ و کارتونینگ اولمن خریداری شده از آلمان در سه ماهه اول سال 90 و با راه اندازی این دستگاه یکی از گلوگاههای اصلی خطوط تولید برداشته و ظرفیت خروجی بسته بندی محصولات انسانی به شکل قرص و کپسول به نحو چشمگیری افزایش یافت.

2- ترخیص و راه اندازی دستگاه کپسول پرکنی خریداری شده از ایتالیا در نیمه اول سال 90 که راه اندازی این دستگاه کمک بزرگی به برطرف شدن محدودیت تولید انواع کپسول نمود.

3- ترخیص و استقرار دو خط کامل تزریقی در قالب پروژه Turn key صورت پذیرفته و لازم بذکر است که این دو خط تولیدی منطبق با مقررات روز دنیا طراحی شده و بهره گیری از آنها یک گام مهم روبه جلو می باشد.

4- انجام اصلاحات لازم روی سایر خطوط تولیدی ، اگرچه در سال 90 مبالغ قابل توجهی صرف توسعه و تجهیز خطوط تولیدی گردید . لیکن با توجه به قدمت نزدیک به پنج دهه ای رازک ضرورت دارد سایر خطوط نیز مورد توجه جدی باشند تا نظرات دستگاه های نظارتی نیز تأمین شده و قادر باشیم یک سری محصولات جدید را برای اولین بار در چرخه تولید شرکت قرار دهیم .

5- عملیاتی نمودن افزایش سرمایه شرکت ، با عنایت به تفویض اختیار افزایش سرمایه شرکت توسط مجمع فوق العاده شرکت هیأت مدیره با کسب موافقت مراجع نظارتی این مهم را در اسفندماه سال 1390 محقق نمود .

6- تولید و عرضه حدود پانزده محصول جدید در سال 1390 که پروژه های مربوطه در قالب طرح های انتقال تکنولوژی و یا فرمولاسیون داخلی در هر دو حوزه انسانی و دامی به مرحله اجرا در خواهند آمد که تأثیر فروش این اقلام در زمان مناسب خود اطلاع رسانی خواهد شد.

7- افزایش بچ سایز محصولات تزریقی دامپزشکی ، متعاقب راه اندازی بخش جدید ظرفیت ساخت و تولید محصولات تزریقی ( اعم از ویالهای 50 و یا 100 سی سی ) حداقل 20 تا 30 درصد افزایش پیدا خواهد نمود.

8- انجام اصلاحات لازم روی ماشین آلات خطوط مکمل بگونه ای که عملیات تولید را تسهیل نمود.

9- بازنگری فرمولاسیون هایی که مشکلاتی را در خطوط تولید ایجاد می نمود (توسط واحد تحقیقات و نوآوری )

10- تمدید گواهی آکرودیته آزمایشگاه کنترل از وزارت بهداشت ، خوشبختانه در سال 1390 برای دومین سال پیاپی کارشناسان وزارت بهداشت صلاحیت مرجع بودن آزمایشگاههای کنترل رازک را تأیید نمودند. این موفقیت کمک بسیار شایانی در صرفه جویی انجام آزمایشات مورد نیاز شرکت خواهد نمود ، بعلاوه قادر خواهیم بود به سایرین نیز سرویس دهی نموده و علاوه بر کسب درآمد از نظر اعتباری برای مجموعه رازک اعتبار ویژه ای بهمراه خواهد داشت .

11- توجه ویژه به مقوله صادرات به عنوان یک اصل استراتژیک ، در این راستا تلاش بسیار زیادی در جهت تهیه مدارک صادراتی شروع گردید که این مهم با قوت در سال 91 دنبال خواهد شد و انشالله قرار است طی برنامه 5 ساله رقم صادرات از رقم فعلی به بیش از 8 میلیون دلار در سال برسد .

12- بهره گیری از روشهای علمی جهت واحد های بازاریابی و فروش محصولات انسانی و دامی ، در این ارتباط فعالیتهای بسیارخوبی از نیمه دوم سال 89 شروع شده بود. در سال 1390 استمرار یافته و از این طریق تلاش داریم سهم بازار شرکت را منطق با برنامه ریزی های انجام شده به جایگاه آن ارتقاء دهیم. در این راستا توجه جدی به برگزاری سمینارهای علمی ، بازدیدهای دوره ای استانی و توجه ویژه به نظرات مخاطبین به عمل خواهد آمد .

13- در راستای سیاست اصولی اتخاذ شده بمنظور حضور فعال در بازار دارویی کشور ، تلاش نمودیم با تهیه و تدارک بموقع مواد اولیه ساخت و بسته بندی و با تأمین بموقع نیاز بازار فرصت های از دست رفته فروش را به حداقل ممکن کاهش دهیم .

14- بازنگری روشهای آزمایشگاهی بگونه ای که بدون هیچگونه افت کیفی از نظر و هزینه صرفه جویی قابل توجهی داشته باشیم .

15- تلاش در جهت اضافه نمودن منابع تأمین کالا ، این مقوله بویژه در شرایط فعلی که از ناحیه یک سری شرکت ها مورد تحریم قرار می گیریم می تواند بسیار مفید باشد ضمن آنکه رقابتی شدن منابع خرید سبب صرفه جویی و کاهش قابل ملاحظه قیمت ها نیز می گردد.

16- جایگزین نمودن روشهایی که با بهره گیری از آنها تبعات ناشی از تحریم به حداقل رسیده و کمترین وقفه ای در عرضه محصولات به بازار مشاهده نگردد.

17- اخذ پروانه محصولات تزریقی به شکل پودر ، این محصولات در حال حاضر تها یک تولید کننده دارد و به نظر می رسد با راه اندازی خط تزریقی به شکل پودر سهم قابل توجهی از بازار داخلی وارداتی به شرکت رازک اختصاص یابد .

18- تلاش در جهت عقد قرارداد با شرکت های پیشرو و استمرار آن برای بهره گیری از جزییات ایشان به منظور ارتقاء انتقال تکنولوژی تولید در داخل شرکت .

19- تداوم انجام آزمایشات پایداری بمنظور افزایش عمر مصرف داروها و نیز تنظیم پرونده منابع دارویی برای هر یک از محصولات جدید شرکت .

20- بهره گیری از سیستم های نرم افزاری پیشرفته جهت برنامه ریزی بهتر انجام امور و نیز حذف موازی کاری ها

21- توجه ویژه به امر آموزش خصوصاً آموزش لایه های میانی و پایین تر شرکت ، در این ارتباط تلاش خواهد شد آموزش لازم توسط سرپرستان ، رؤسا و مدیران در حین انجام کار به پرسنل مربوطه داده شود تا به معنای واقعی آموزشها کاربردی باشد .

22- تداوم مشارکت و بهره گیری ازنظرات همکاران جهت هر چه بهتر اداره شدن شرکت ، خوشبختانه توسل به این شیوه نه تنها سبب حذف بسیاری از حاشیه ها گردیده ، بعلاوه یک همدلی توآم با تعلق خاطر همکاران را به دنبال داشته که انشالله این شیوه با قوت ادامه خواهد یافت .

23- پیگیری تا حل کامل کلیه مسایل معطل مانده از سنوات گذشته ، زیرا مواردی وجود دارد که از سالیان پیش بصورت یک معظلی درآمده که امیداریم با بهره گیری از الطاف الهی به بهترین شکل این موارد سروسامان یابند بطور مثال : می توان به اختلاف با شهرداری در خصوص صدور پایان کار یا اخذ مطالبات مشکوک الوصول اشاره نمود.

24- پیگیری جهت استفاده از آب شهری ، با توجه به محدودیت های موجود در منابع آب ، اقداماتی را که در سال 1389 آغاز نموده بودیم ، بطور جدی تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

25- اخذ و تمدید گواهینامه ها به شرح ذیل

25-1- گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه ( IMS )

25-2- کسب رتبه اول پایش برنامه های استراتژیک TPICO

25-3- گواهینامه محصول و واحد برتر تحقیق و توسعه

25-4- تندیس تولید کننده برتر داروهای تزریقی

25-5- گواهینامه شرکت برتر در طرح سپاس و تکریم مشتری

25-6- گواهینامه مدیریت برتر در دومین اجلاس مدیران عالی رتبه کشور

اهداف شرکت :

اعتقاد ما بر این است که تلاش ما برای هدایت همه راهها به سوی یک جامعه سالم ، باید تلاشی مداوم باشد و امید آن را داریم که از طرف کارکنان ، سهامداران و مشتریان خود به عنوان معتبرترین ، بهترین و روزآمدترین شرکت دارویی شناخته شویم . این مهم از طرق زیر حاصل خواهد آمد :

جذب ، آموزش و تربیت بهترین نیروها و ایجاد انگیزه در آنها

 توسعه و بهبود مداوم تولیدات خود

 تحقیقات دامنه دار در زمینه تولید داروها و توسعه روابط علمی فنی با مرکز مهم تولیدی و تحقیقاتی در جهان

 اشاعه فرهنگ کارگروهی در سازمان

ارزشها

موضوع هایی که برای ما دارای ارز ش هستند

 کیفیت

 مسئولیت پذیری

 احترام به همه مردم به ویژه مشتریان شرکت

 راهبری مطلوب سازمان

 کارگروهی




آدرس لینک سایت شرکت :

http://www.razak-labs.com/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر