بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر : ۶۸۳۰۸
محمدرضا مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري موج، با اعلام اين خبر گفت: هم اکنون طرح کمک مالي شرکت ملي نفت ايران به پروژه توليد وانت ديزلي سايپا در وزارت نفت در حال بررسي است.



وي خاطرنشان کرد: تاکنون جلساتي در اين خصوص داشته ايم و بايد جلسات ديگري با حضور مديران شرکت خودروسازي سايپا و زامياد برگزار کنيم تا در اين خصوص تصميم گيري شود.

به دليل اينکه از سال آينده بايد محصولات وانت با استاندارد يورو4 توليد و عرضه شود شرکت زامياد نيازمند صرف هزينه هاي بسياري براي طراحي و توليد محصول جديد است و چنانچه 300ميليارد ريال تعهد وزارت نفت تخصيص نيابد ادامه توليد وانت ديزل زامياد به عنوان تنها وانت ديزل كشور با مشكلات بسيار جدي مواجه خواهد بود كه اين خود با توجه به اشتغال بيش از سه هزار و 200نفر در شركت زامياد تبعات جبران ناپذير اقتصادي در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در پي خواهد داشت.

اين گزارش مي افزايد: توليد وانت ديزلي زامياد با توصيه اصلي از سوي سازمان بهينه سازي مصرف سوخت با تغيير 100قطعه از سال 1378 آغاز و در سال 1388 به توليد انبوه رسيده است.

يادآور مي شود که قرار بر اين بوده است که سازمان بهينه سازي مصرف سوخت با پرداخت 300ميليارد ريال در اجراي اين طرح با شرکت زامياد به صورت کمک بلاعوض، مشارکت داشته باشد و مابقي هزينه ها از سوي زامياد پرداخت شود اما اکنون پس از گذشت بيش از سه سال از تحقق وعده شركت بهينه سازي مصرف سوخت خبري نيست!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر