بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
دستاورد گروه صنعتی بارز در سال حمایت از تولید ملی

تجلی تبدیل تهدید به فرصت با تثبیت سودآوری پایدار

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه صنعتی بارز رأس ساعت9:00 روز شنبه مورخ 1391.03.20 درمحل سالن اجتماعات شرکت سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تامين با حضور بیش از 98.17 درصد سهامداران برگزار شد.
کد خبر : ۶۸۳۲۵

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه صنعتی بارز رأس ساعت9:00 روز شنبه مورخ 1391.03.20 درمحل سالن اجتماعات شرکت سرمايه گذاري نفت و گاز و پتروشيمي تامين با حضور بیش از 98.17 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای مجيد هاتف وحيد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان بهمن ياغشني و بهرام مرندي و به دبیری آقای عباس عباسي ابيانه تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای عباس عباسي ابيانه و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1390.12.29

2- تقسیم 250 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی حافظ گام به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسي آگاه نگر به ‌عنوان بازرس علی‌البدل

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

5- اشخاص حقوقی زیر به‌عنوان اعضای هیئت‌ مدیره برای مدت دو سال انتخاب گردیدند:

- شرکت سرمايه گذاري نفت،گاز و پتروشيمي تامين(شرکت سرمايه گذاري صنايع پتروشيميايي تامين)

- سرمايه گذاري گروه توسعه ملي (سرمايه گذاري بانک ملي ايران)

- شرکت توسعه تجارت تامين اجتماعي (سهامي خاص)

- شرکت سرمايه گذاري توسعه ملي (سهامي عام)

- شرکت پتروشيمي آبادان (سهامي عام)

اعضاء هیأت مدیره


پیام هیأت مدیره

سال 1390 براي گروه صنعتی بارز (شرکت اصلی) سال پیگیري و ادامه راهبرد تغییر فناوري محصول بود، جدا از معضلات عمومی محیط کسب و کار که گریبانگیر همه ي صنایع در این سال و از جمله بارز بوده است.مشابه سال 1389 مصرف تایر در کشور در سال 1390 نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرد که بخشی از آن ناشی از افزایش قیمت سوخت (کاهش پیمایش خودروها) و بخشی نیز ناشی از حذف تایرهاي بایاس از عرصه مصرف بوده است. البته در عمل تایرهاي رادیال جایگزین شده، عمر طولانی تري دارند و از همین رو نیز به مرور ضریب تایر جایگزین مصرفی در کشور تغییر خواهد کرد.

بارز در سال 1390 مطالعاتی در زمینه ایجاد زیرساختهاي نوآوري در سازمان انجام داده که بتواند رشد نوآوري خود را که ضامن رشد کلی شرکت است ارتقاء بخشد. ضمن اینکه به مرور براساس مطالعات و تجربیات سالهاي گذشته در سال 1390 این تشخیص حاصل شده که زمان استقلال در فناوري در بارز فرا رسیده و با تشکیل کمیتهاي عالی براي توسعه فناوري در شرکت عزم براین است که زمینه سازي استقلال در فناوري فراهم آید.

در سال مالی 1390 بارز توانست ضمانتهاي مالی و فنی لازم براي توسعه بارز کردستان را کسب کند واکنون دلگرمتر ازگذشته توسعه بارزکردستان در حال پیشرفت است و امید میرود که در سال 1393 این طرح توسعه به بار نشیند. بهره برداري از بارز کردستان فضاي مناسبی براي گسترش فعالیتهاي بارز ایجاد خواهد کرد چنانکه دیگر رقباي داخلی یاراي مقایسه با بارز را نخواهند داشت.

همراستا با آغاز عملی توسعه بارز کردستان گامهاي وسیع تري براي حضور در مناطق مختلف ایران و تاسیس دفاتر فروش برداشته شده است چنانکه دفاتر بارز در مشهد، اصفهان و همدان فعال شده اند تا با نزدیکی بیشتر به مصرف کننده امکان رصد بهتر بازار و افزایش قیمتهاي بارز فراهم شود.

افزایش هزینه هاي تامین به علت شرایط ژئوپلتیک کشور از یکسو و محدودیتهاي بانکها در اعطاي تسهیلات به بنگاهها و بالطبع کاهش شدید نقدینگی شرکت (به ویژه شرکتهاي زیرمجموعه شان) از سوي دیگر، فضا را براي سودآوري شرکتها تنگ کرده بطوريکه با وجود بالا رفتن 39 درصدي قیمت مواداولیه مصرف شده نسبت به سال 1389 ، گروه در عین رعایت قیمتهاي اعلامی نهادهاي ذیربط و با وجود افزایش هزینه حاملهاي انرژي توانست سود خالص قبل از مالیات بیشتري را نسبت به سال قبل کسب نماید و از بودجه پیش بینی شده نیز حدود 28 درصد پیشی گیرد.

از دستیافتهاي دیگر بارز ادامه عملیات اجرایی طرح بارز کردستان بود که براي ساخت سالنهاي تولیدي، عملیات خاکبرداري، تسطیح زمین، ساخت و نصب اسکلت فلزي سالنها، اجراي فونداسیون موتورخانه و کمپرسورخانه، کفسازي و دیوار بتونی مخازن آب و تلمبه خانه انجام شده است. از سوي دیگر در جهت تامین تجهیزات موردنیاز طرح توسعه تولید رادیالهاي باري به میزان 11,200 تن، در این سال 5 دستگاه پرس و یک دستگاه اکسترودر خریداري گردید. درادامه طرح توسعه تولید تایرهاي راهسازي تولید آزمایشی که در سال 1389 آغاز و در نیمه دوم سال 1390 تولید انبوه آن عملی گردید که این محصولات در بازار با توجه به کیفیت مناسب خوشبختانه با استقبال مصرف کنندگان مواجه شد. هم چنین جایگزینی تکنولوژي بایاس با محصولات جدید براي تولید تایرهاي رادیال وانتی با ظرفیت 2,400 تن ماشین آلات مورد نیاز نیز در سال موردبحث سفارش داده شد که در ابتداي سال 1391 نصب و راه اندازي خواهد شد.

کسب تقدیرنامه تعالی 4 ستاره در سال 1390 را باید از دستیافتهاي مهم بارز تلقی نمود که نشان از رشد فرهنگ و توان سازمانی بارز دارد. ناگفته پیداست که در عرصه تعالی، بارز قابلیتهاي درون سازمانی خود را چنان افزایش داده است که موجب موفقیتهاي بیرونی شود.

هیئت مدیره شرکت با توجه به تصویري که در بالا از خلاصه عملکرد شرکت داده شد بر این عقیده است که اگرچه تغییرات محیط بیرونی شرکت از جمله اعمال تحریمها، افزایش شدید قیمت مواداولیه صنعت، افزایش قیمت حاملهاي انرژي، کاهش پیمایش خودرو در داخل و بیثباتی شدید قیمت ارز همراه با فشارهاي نقدینگی حاصل از عدم اعطاي تسهیلات بانکی و اعمال محدودیت در افزایش قیمت پارهاي محصولات تولیدي، فضایی نه چندان دلنشین را پیش چشم سرمایه گذاران به تصویر می کشد ولی از لحاظ عوامل بنیادینی که موجب رشد یک شرکت میشود بارز همچنان آینده درخشانی را در پیشرو دارد و این امکان را داراست که در کنار تحریم هاي سخت جهانی که منجر به کاهش تولید صنعت تایر کشور در سال 1390 شده است با تبدیل کردن آن به فرصت در سال تولید ملیّ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مقیاس تولیدي بارز را به حدي برساند که سودي پایدار در چشم انداز قابل تصور ایجاد نماید.

جایگاه بارز در صنعت تایر کشور

از مجموع 211 هزارتن تولید داخلی انواع تایر خودرو، تیوب و نوار در کشور طی سال 1390، 68.932 تن آن توسط گروه صنعتی بارز تولید شده و بدین ترتیب گروه صنعتی بارز براي دهمین سال پیاپی با سهم 32.7 درصد بیشترین تولید داخلی را به خود اختصاص داده است.


چشم انداز :

گروه صنعتی بارز قصد دارد تا در افق چشم انداز 1404 خود، ضمن حفظ جایگاه نخست در کشور، 25 درصد از تولیدات خود را صادر نماید.

ارزشهاي سازمانی :

مشتري محوري/نوآوري/کار تیمی/تصمیم سازي مبتنی بر مطالعه و تحلیل/رعایت نظم و آراستگی/احترام به محیط زیست

اهداف کلان :

*تولید 10 میلیون حلقه تایر تا سال 1395

* کسب سهم بازار داخلی تایر تعویضی 30 درصد تا سال 1395

* دستیابی به سهم بازار خودروساز 35 درصد تا سال 1395

* دستیابی به صادرات 100 میلیون دلار تا سال 1395

* دریافت تندیس سیمین تا سال 1395

راهبردهاي کلان :

* افزایش مقیاس تولید با احداث کارخانه جدید و توسعه کارخانه کرمان

* گسترش شبکه توزیع و ایجاد تمایز نسبت به رقبا

* حفظ همکاري با خودروسازها

* توسعه صادرات به کشورهاي هدف

* سرآمدي عملیاتی

فرصتها

- افزایش رشد و حجم بازار تایرهاي جایگزینی رادیال سواري به دلیل تولیدات زیاد خودروهاي سواري در سالیان اخیر

- افزایش حجم و رشد بازار تایرهاي رادیال باري

- افزایش ظرفیتها در بازارهاي نوظهور منطقه

- الزام توسعه و نوسازي ناوگان تجاري و عمومی کشور

- وجود تعرفه گمرکی واردات تایر

- وجود تعرفه ترجیحی بین کشورهاي عضو اکو

- هزینه بالاي حمل به عنوان مانعی براي واردات تایرهاي سنگین

- نرخ بالاي رادیالگرایی تایرهاي باري اتوبوسی در خاورمیانه و کشور

- در برنامه قرار گرفتن حمایتهاي بیشتر از صنایع داخلی با توجه به تحریمها

- بازار نوظهور رادیال وانتی

برنامه هاي سال 1391

گروه علاوه بر پیگیري اجراي طرح لاستیک بارز کردستان با ظرفیت 42 هزارتن تایر رادیال سواري (معادل 5.5 میلیون حلقه) در کنار طرح توسعه تولید تایر رادیال باري/ اتوبوسی در کرمان با ظرفیت 11,200 تن پروژه هایی را در تحقق راهبردهاي خود در سال 1391 اجرا خواهد نمود که اهم آنها عبارتند از :

* طراحی و تولید 5 سایز جدید

* افزایش تولید تایر رادیال سواري تا 11 هزارحلقه در روز

* افزایش تولید تایر رادیال باري تا 600 حلقه در روز

* پیاده سازي CRM

* توسعه فروش منطقه اي (فاز دوم)

* توسعه تامین کنندگان و داخلی سازي مواد و قطعات

* پیاده سازي نظام مدیریت فرایندها

* پیاده سازي پورتال سازمانی



آدرس لینک شرکت گروه صنعتی بارز:

http://www.bareztires.com/Fa/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر