بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
سرپرست اداره پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران خبر داد:

عرضه 5 درصدی سهام پالایش بندر عباس در آینده نزدیک+اصلاحیه

شرکت تولید نیروی برق کرمان با سرمایه 30 میلیارد ریال و شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از زیر مجموعه های "حکشتی" با سرمایه 50 میلیارد ریال جزو مواردی هستند که در جلسه آتی هیأت پذیرش در خصوص عرضه سهام آنها تصمیم گیری خواهد شد.
کد خبر : ۶۸۹۰۳

دقایقی پیش با خبر شدیم اعلام زمان عرضه شرکت پالایش نفت بندر عباس و نیز اظهار نظر در خصوص بند حسابرس این شرکت از سوی مقام مسئول مصاحبه شونده در این خبر مورد مخالفت برخی مسئولان ذیربط قرار گرفته و براین اساس سرپرست اداره پذیرش شرکت بورس خواستار برخی اصلاحات در این باره شده است بورس نیوز ضمن عذرخواهی از مخاطبان خود، لینک خبر منتشر شده قبل از اصلاحات جدید را در پایان خبر قرار داده است.

بورس تهران بزودی برای اولین بار در سال 91 شاهد عرضه سهام 5 درصد از سهام شرکت پالایش نفت بندر عباس در بازار دوم بورس خواهد بود.

اسماعیل درگاهی، سرپرست اداره پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: این عرضه از سوی سازمان خصوصی سازی و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی در آینده نزدیک در بازار دوم بورس انجام خواهد شد.

وی در خصوص بند 9 گزارش حسابرس قانونی "شبندر" تصریح کرد: {از لحاظ عمل به الزامات دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات چنانچه موارد درخواست شده را تأمین کند، در آینده ای نزدیک سهام این شرکت عرضه خواهد شد.}

وی در خصوص عرضه سهام بیمه ملت نیز خاطر نشان کرد: سهامدار عمده بیمه ملت با سرمایه 120 میلیارد تومانی،تعهد عرضه 10 درصدی سهام این شرکت را ارایه کرده، اما پس از افزایش سرمایه این شرکت بیمه ای سهامدار عمده باید بر مبنای سرمایه 150 میلیارد تومانی تعهد پذیره نویسی ارایه کند. از همین رو با توجه به انتشار اطلاعات این شرکت بر روی سامانه اطلاع رسانی کدال و پس از اعلام تعهد پذیره نویسی جدید از سوی سهامدار عمده، برنامه زمان بندی عرضه مشخص می شود.

مدیر پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در رابطه با موضوع به تعویق افتادن عرضه سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و خروج دو شرکت پتروشیمی فجر و مبین از این هلدینگ به عنوان شرط شورای رقابت برای عرضه سهام آن در بورس گفت: اقدامات لازم برای این عرضه در "بورس تهران" در حال پیگیری بوده و در صورتی که ثبت سرمایه آن و نیز حسابرسی صورت های مالی عملکردی این شرکت انجام شود، درج این شرکت در تابلوی بورس صورت می گیرد.

در خصوص خروج دو شرکت مذکور از هلدینگ برای جلوگیری از ایجاد انحصار برای تأمین سرویس های خدمات جانبی نیز باید با شورای رقابت توافق لازم صورت گیرد.

درگاهی تأکید کرد: در صورت خروج این دو شرکت زیر مجموعه از هلدینگ، نحوه قیمت گذاری کنترلی شورای رقابت برای فرآورده های هلدینگ رعایت خواهد شد. اما بورس تهران مشکلی با عرضه این سهم ندارد، چراکه پذیرش هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از ابتدا با حضور این دو زیر مجموعه صورت گرفته است.

در صورت درج نماد این شرکت در تابلوی معاملات بورس، پنج درصد سهام این شرکت در بازار دوم بورس اوراق بهادار عرضه می شود.

این مقام مسئول از برگزاری جلسه هیأت پذیرش بورس اوراق بهادار در اول تیر ماه خبر داد و درباره برنامه این اداره برای عرضه سهام سایر شرکت ها خاطر نشان کرد: شرکت تولید نیروی برق کرمان با سرمایه 30 میلیارد ریال و شرکت سرمایه گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از زیر مجموعه های "حکشتی" با سرمایه 50 میلیارد ریال جزو مواردی هستند که در جلسه آتی هیأت پذیرش در خصوص عرضه سهام آنها تصمیم گیری خواهد شد.

لینک نخستین خبر منتشر شده، قبل از اصلاحیه

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر