بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : ۶۸۹۶۹
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی اظهار داشت: نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود "کشرق" روز گذشته در بازار دوم فرابورس بازگشایی شد و از این پس معاملات سهام این شرکت در فرابورس انجام می­شود.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: نماد معاملاتی سهام این شرکت در بازار عادی باز شد و قیمت پایانی سهام، میانگین موزون معاملات روزانه سهم بود.

همچنین آرمات مدیر عامل کارگزاری آپادانا که مشاور عرضه این شرکت باست نیز در خصوص این شرکت گفت: یک میلیون و 712 هزار و 804 سهم این شرکت امروز معامله شد که قیمت پایانی آن 2714 ریال تعیین شد.

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود با اعلام رضایت از عرضه انجام شده گفت: این شرکت در سال 74 با سرمایه اولیه 160 میلیون تومان تشکیل و از سال 84 از سهامی خاص به عام تبدیل و سرمایه شرکت در حال حاضر 8.4 میلیارد تومان است.

جلالی افزود: عمده فعالیت شرکت در زمینه تولید زغال‌سنگ کک شو متمرکز است و در حال حاضر از مجموعه 3 معدن فعال شرکت سالانه بالغ بر 200 هزار تن زغال‌سنگ تولید و پس از فرآوری در کارخانه زغالشویی متعلق به شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی(دولتی) برای مصرف به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می­شود.

وی افزود: با توجه به ذخایر قابل توجه شرکت که بالغ بر 10 میلیون تن است و از آنجا که فرآوری زغال‌سنگ ارزش افزوده زیادی ایجاد می کند این شرکت عملیات ساخت یک کارخانه ذغالشویی را در دستور کار قرار داده است.

همچنین، با اخذ مجوزها، ایجاد زیر ساخت­ها و خرید ماشین آلات و با توجه به پیشرفت فیزیکی 50 درصد و تسهیلات 6 میلیارد تومانی مصوب این پروژه  توسط بانک صنعت و معدن در سال آینده شاهد بهره­برداری از این کارخانه خواهیم بود که با بهره­برداری از این کارخانه سودهی شرکت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به گفته جلالی با بهره­برداری کامل از دو طرح توسعه ظرفیت تولید شرکت 50 هزار تن افزایش خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر