بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۳
کد خبر : ۶۹۳۱۱
گروه بورس- اعظم شريفي: بهترين بازدهي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري طي هفته گذشته به سطح اندك 3/0 درصد رسيد.
به گزارش خبرنگار ما، طي هفته كاري منتهي به 31‌خردادماه روند منفي صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري ادامه داشت، تا تنها 10 صندوق از بازدهي منفي در امان باشند. 

در اين بين صندوق‌هاي تجربه ايرانيان، كارگزاري بانك ملي ايران، مهر ايرانيان و يكم ايرانيان با بازدهي 3/0 درصدي در صدر قرار گرفته، آتيه ملت با بازدهي 2/0 درصد و صندوق‌هاي امين كارآفرين، ايساتيس و پاسارگاد نيز با بازدهي 2/0 درصدي در رده بعدي قرار گرفتند.
در این هفته، بازدهي صندوق‌هاي بانك گردشگري و توسعه فردا نيز به صفر رسيد. از سوي ديگر صندوق صنعت و معدن با بازدهي منفي 3/2 درصدي كمترين بازدهي را به خود اختصاص داد و صندوق‌هاي كارگزاري بانك ملت و تدبيرگران آگاه با بازدهي منفي 6/1 درصدي در رده‌هاي بعدي قرارگرفتند. به اين ترتيب طي هفته‌اي كه بازدهي شاخص، منفي 6/0 درصد بود صندوق‌ها نيز هم جهت با بازار عمل كردند.
اين در حالي است كه طي يك ماه اخير شاخص صندوق‌ها با بازدهي 1/1 درصدي عملكرد بهتري را از بازدهي منفي 4/1 درصدي شاخص در كارنامه يك ماهه را شاهد بود.
اما در اين دوره يك ماه، 6 صندوق تجربه ايرانيان، مهر ايرانيان، گردشگري، آتيه ملت، يكم ايرانيان و فيروزه توانستند به ترتيب با بازدهي 8/1، 6/1، 4/1، 1 و 2/0 درصدي به عنوان صندوق‌هاي مثبت ماه گذشته بازدهي مثبت را به ثبت برسانند. 
همچنين با توجه به اينكه صندوق‌هاي اميد ايرانيان و كاسپين مهر ايرانيان بازدهي صفر داشتند، در مجموع 52 صندوق بازدهي منفي بين 2/0 درصد تا 5/8 درصدي را كسب كردند كه در اين ميان صندوق‌هاي بورس24، ارگ و كارگزاري بانك ملت با بازدهي منفي 5/8، 6/7 و 9/6 درصدي كمترين ميزان بازدهي ماهانه را در اختيار داشتند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر