بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۴
نامه سرگشاده یک سهامدار به شرکت پتروشیمی کرمانشاه:

هیأت مدیره به حقوق دارندگان حق تقدم‌ها توجه کند

در آگهي منتشره به عرضه نزديك به 135 ميليون حق تقدم استفاده نشده اشاره شده است كه نسبت به حدود 1.764 ميليون سهم شركت بيش از 7.6% كل سهام پس از افزايش سرمايه را شامل مي‌شود. با نگاهي به تركيب سهامداري فعلي كاملاً مشخص است كه اين درصد تا چه حد براي تكميل سهام كنترلي سهامدار عمده فعلي شركت كه در حال حاضر مديريت شركت را نيز برعهده دارد مهم است
کد خبر : ۶۹۴۷۲

مطلب حاضر نامه سرگشاده يكي از خوانندگان بورس‌نيوز است كه با توجه به گشايش نماد حق تقدم‌هاي استفاده نشده پتروشيمي كرمانشاه براي بورس‌نيوز ارسال گرديده است. بورس‌نيوز بدون هيچ دخل و تصرفي نامه مذكور را با تيتر انتخابي خود درج نموده است.

مديريت محترم سايت بورس‌نيوز

سلام عليكم؛

ضمن تشكر از اطلاع‌رساني هميشگي آن سايت محترم و انعكاس موارد مربوط به حقوق سهامداران جزء در آن سايت وزين، لازم ديدم با توجه به عرضه حق تقدم‌هاي استفاده نشده شركت پتروشيمي كرمانشاه مطالبي را خطاب به هيأت مديره آن شركت محترم و البته خوانندگان محترم بورس‌نيوز در راستاي تلاش براي حفظ حقوق سهامداران جزء از جمله خود نويسنده بيان نمايم.

در آگهي منتشره به عرضه نزديك به 135 ميليون حق تقدم استفاده نشده اشاره شده است كه نسبت به حدود 1.764 ميليون سهم شركت بيش از 7.6% كل سهام پس از افزايش سرمايه را شامل مي‌شود. با نگاهي به تركيب سهامداري فعلي كاملاً مشخص است كه اين درصد تا چه حد براي تكميل سهام كنترلي سهامدار عمده فعلي شركت كه در حال حاضر مديريت شركت را نيز برعهده دارد مهم است. از آنجايي كه قاعدتاً اكنون هم گروه مديريت فعلي و هم رقيب جدي گروه فعلي احتمالاً‌ در صدد افزايش درصد سهامداري خود و رقابت براي كسب مديريت شركت و يا تثبيت آن مي‌باشند، اين حق تقدم‌ها اهميت به‌سزايي مي‌يابد.

به اين دليل لازم است در شركتي كه به زودي بايد خبر مهم تبديل وام ارزي آن به وام ريالي با نرخ جذاب يورو و نرخ جذاب بهره نزد بانك ملت منتشر شود و در حالي كه برنامه افزايش ظرفيت اوره اين شركت نيز در دستور كار جدي هيأت مديره قرار دارد و با توجه به پتانسيل‌هاي خاص اين شركت در صدور اوره خود به كشورهاي هم‌مرز به صورت كاميوني و با ريسك كمتر نسبت به شركتهاي توليد كننده اوره واقع در كنار درياهاي جنوب، لازم است هيأت مديره اين شركت رسم امانتداري را به جا آورده و در يك فرآيند رقابتي كامل و بدون جانبداري از يك سهامدار متقاضي حق تقدم‌هاي استفاده نشده و در راستاي حفظ حقوق سهامداراني كه نتوانسته‌اند از حق تقدم خود استفاده نمايند عرضه اين حق تقدم‌ها را با بهترين قيمت ممكن انجام دهد و در اين اقدام، حتماً جذابيت درصد حق‌تقدم‌هاي استفاده نشده در حصول كنترل مديريتي اين شركت را نيز لحاظ نمايد.

اگرچه اين اطمينان وجود دارد كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، مديران در راستاي عدالت و حفظ حقوق همگان و بخصوص مهمترين ذي‌نفعان خود يعني سهامداران و به ويژه سهامداران جزء كه از الزامات پذيرش سهام يك شركت در بورس مي‌باشد قطعاً جلوي شايعاتي همچون اراده پايين آوردن قيمت سهام نماد اصلي جهت ارزان خريدن حق تقدم‌ها و يا برنامه‌اي براي انتقال حق تقدم‌ها به گروهي خاص با قيمتي مناسب را خواهند گرفت.

بار ديگر ضمن تشكر از مديريت شايسته شركت پتروشيمي كرمانشاه كه عملكردش بهترين گواه شايستگي آن است اميد است در اين عرصه نيز عملكرد درخشان گذشته خود را استمرار داده و مهر تأييد ديگري كه قرين حمايت جدي از حقوق سهامداران جزء باشد بر كارنامه موفق خود بزنند.

يك سهامدار جزء

اشتراک گذاری :
ارسال نظر